1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614803 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 794202

Sv: Machulda lämnar TIK
TIKbiff: Perfekt, då blir vi av med en onödig kostnad för en spelare som är långtidsskadad och antagligen ändå slut.

Tips från mig till TIKs ledning:
Värva ingen mer spelare, utan fyll upp med juniorer så det åtminstone går att köra med tre centrar och fyra forwardspar. När de flesta spelarna är tillbaka vid Jul, kan vi förhoppningsvis börja hitta tillbaka till det super-vinnande spel som var innan skadehelvetet började.

Det känns kortsiktigt med dessa panikförvärv, även om Laine har varit OK poängmässigt. Vi har en tabellplacering som gör att man inte behöver chansvärva dyra medelmåttor.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.