-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4977)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Fast å andra sidan så hade ju killen anbud från i princip alla elitserieklubbar och han måste ju välja nån. Nu vart det ju Frölunda och det behöver ju inte betyda att han har som målsättning att komma tillbaka dit. Utvecklas han och blir bra i Timrå finner han nog ingen anledning att återvända till FHC innan han drar till NHL. För där lär han väl hamna så småningom.
Jag tror Timrå har världens chans nu att visa hockeysverige vilket lag som får talanger att blomma ut. Får Ryno en bra start och lyckas här, är han bara ett i raden av exempel på spelare som utvecklas och blir "blågula" i Timrå. Bättre reklam inför framtiden kan en ishockeyklubb inte få.
Hur tror ni kommande talanger resonerar då? När Timrå ringer jämfört om Frölunda, Mora eller Linköping... etc