1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614789 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 807761

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Ahhh....ny dag, nygamla insikter....det är ju så här det är att vara tikare! Hockeylivet känns f.n. tungt och ljusglimtarna är få. Detta trots att laget innehar en 4:e placering (iofs med fler matcher spelade än lagen bakom) i landets högsta serie, en tabellposition jag skulle onanerat mig galen till för 10-15 år sedan. Men som sagt, inte mkt annars att glädja sig åt. Laget som gick fram som stormen Gudrun i höstas och fick mitt rödvita hjärta att vilja bulta sig genom bröstet av stolthet är nu i spillror. Utdömda och hånade av både med-och motsupportrar samt den samlade "expertkåren" på landets sportredaktioner.

Men ljusningar KAN skönjas! Backe är inte en usel målvakt, förhoppningar om stigande formkurva och bättre självförtroende där finns! I januari fylls sedan förrådet av utespelare på och det är inga dussinlirare som kommer tillbaka! Pärssinen och (framförallt) Carlsson kommer att bli jätteinjektioner! Nyllet tillför även han om han presterar som i höstas. Lagom till ett ev slutspel är så Hahl tillbaka och då j-a...:-)

För det här laget (när det är någorlunda intakt) kan ju...kapaciteten till riktiga stordåd finns där!
Det vet vi ju egentligen allihopa innerst inne....

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.