1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614830 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 811020

Sv: Agera Nubben?
EON: Det som kan ses som en nödlösning kan istället te sig helt annorlunda om man väljer att fokusera på de skadeproblem vi har på backsidan. Lotvonen vet nog ingen riktigt när han kommer tillbaka. Koskinen är väl ett rätt så osäkert kort då han efter tidigare skadeperioder har kunnat försvinna lika fort som han återvänt.

Om det tilltänkta nyförvärvet är tänkt ersätta Kimmo Lotvonen så får vi betala väldigt dyra pengar. Det är pengar som klubben har sagt att man för tillfället inte har. Därför har vi inget alternativ än att s'nka ribban och det betydligt. Därför hade den här tjecken kunnat passa bra, då han förmodligen var förhållandevis billig, plus att han hade figurerat så högt upp som i det Tjeckiska landslaget. Att han dessutom var rätt så ung och säkert ännu utvecklingsbar försämrade nog inte omdömet om honom.

Synd att klubben verkar missa ännu ett nyförvärv på målsnöret.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.