1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614810 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 820141

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Jaji, med "endast" fyra man på skadelistan (varav olyckligtvis tre finska stjärnor som förväntades bli jävligt viktiga kuggar i jakten på SM-guldet) så blir till och med jag lätt optimistisk inför morgondagens batalj. Av tradition tror jag i princip alltid på seger mot Djurgår´n. DIF är ett kroniskt sopgäng efter 2001 och det är en ständig gåta att de lyckades ta sig till semi 2005 - ett av mitt hockeylivs största tragedier alla kategorier. J Theodore bräckte M Kiprusoff och - hemskt att behöva erkänna - Wikegård överglänste nog "Kenta" i denna matchserie. Hur som helst betraktar jag dem alltjämt som en menlös jämntjock massa som vi lätt bör slå och nog borde 1-6 i Globen senast räcka till som tändvätska!? Likväl som det faktum att Differs är ett av de gäng vi bör se till att hålla bakom oss efter 55 omgångar om slutspelsplatsen ska stå oss bi. Den tar jag INTE för given och jag har svårt att förstå varför så många av oss tycks göra precis detta...

För övrigt vill jag tacka Bragd-Birger för många läsvärda inlägg! Hockeykunskaper, språkbravur och skön underhållning i god kombination - bravo! Själv saknar jag samtliga dessa egenskaper och skriver därför alltmer sällan...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.