-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4922)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Ska bli intressant att se tredje perioden. Till skillnad från moramatchen svider den här inte alls. Även om man har ommöblerade backpar kör man med fyra kedjor och har egentligen ingenting att skylla på. Förhoppningsvis - och troligen, säger mitt positiva jag - blir det här en nyttig läxa inför vad som komma skall. HV har fullständigt urinerat på allt vad 'game plan för Timrå' heter. Etta på pucken, mycket mer skridskointensiva, suveräna i positionsspelet (kolla hur snyggt dom överlappar/fyller på och räknar gubbar)...you name it.
Backlund, tja. Han funkar enbart när han har backar som tar bort alla 'omöjliga' räddningar - två mot ett, pass snett inåt från bakom mål, osv. Då funkar han jävligt bra. Förmodligen speluppfattningen som brister. Reflexer har han, men dom kan inte rädda honom när han inte ser vad som är på väg att rullas upp.