-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4945)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Friskt vågat hälften vunnet heter det ju, och nog fasiken vann man hälften och väl det när man satsade på en ny arena i Ö-vik. Det är bara att ta av sig hatten och buga.
I fjol snittade MODO 4128 besökare i gamla Kempis, och hittils i år har man ett snitt på 6820 och då är inte slutspelet och ett kommande Timråbesök inräknat. Man har alltså höjt sitt snitt med 2692 personer, per match! Omräknat i pengar med ett snittpris på 180 spänn per biljett landar vi på 484560 kronor i ökade publikintäkter per match, ggr 35 matcher om man går hyffsat långt i slutspelet blir det 17 millar i enbart ökade publikintäkter, och då skall kiosker och annat löst jox räknas in.
5800 i Timrå med en liknande ökning som i Ö-vik skulle kunna bli ett snitt i Timrå på 8625. Då anser jag att den planerade ökningen på 800-1000 är på tok för lite 1500-2000 vore mer på sin plats.
Tänk vilken fet värvarplånbok Nubben skulle kunna få att shopa med.
Så till den sittande styrelsen, bli inte dumsnåla nu!