1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 839954

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
En liten extra krydda inför matchen är att det känns extra viktigt att komma före just Modo i tabellen inför en eventuell kvartsfinal. Får vi Modo - vilket jag hoppas på av mer än ett skäl - så blir det rent statistiskt jätteviktigt med hemmplansfördel. Kolla tabellen hemma/borta. Timrå är fyra i båda tabellerna medan Modo är inponerande etta på hemmaplan men sunkar runt på nionde plats som bortalag.

Alltså, Modo behöver förlora idag så de dalar i hemmatabellen mot mer passande nivåer, så vi återtar vår rättmätiga plats före dem i sluttabellen som vi haft tre av de fyra senaste åren och så vi kan sparka deras stjärt extra lätt i kvarten.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.