-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4955)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Timrå IK är en idrottsklubb men drivs som ett företag med VD och allt annat - en ideell förening har som mest en styrelse och en del verkställande kommittéer.
Sen det där med delaktighet - visst, det är oerhört viktigt att alla är delaktiga och att man drar åt samma håll men ibland måste man som ledare våga göra det som är obekvämt - ta svåra och kanske kontroversiella beslut. Se bara på Mora och deras tjecker - hatten av för den ledningen! Där fjantade man inte för namnkunniga storheter utan beslutet kom och alla, inbillar jag mig, tyckte det var ett bra sådant.
Min mening är att det inte kan vara ngn som helst skillnad på att vara högavlönad anställd inom en förening som drivs som ett företag med omsättning skyhögt mer än ett småföretag eller ett företag på "marknaden".