1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614769 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 853056

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Ambroo: Där har vi också en poäng.

Näe nu jävlar får laget rycka upp sig å visa vart skåpet ska stå imorrn i Övik. Vi kan ju vinna, men vi kan ju lika gärna förlora som senast, men saken är den att vi KAN vinna. Som någon här observerat så går spelarna alldeles för lite PÅ mål, utan vill istället ut i hörnen och på nått jävla mirakulöst sätt spela bort MoDos spelare där varje byte - genom att cirkulera, dumpa och hämta puckar osv - men med bara HALVFART. Skär in framför mål å skjut, in med puckarna framför mål å se till att det står nån jävel där som skottar.

Vårt spel i PP ser ganska uppgivet ut, i många lägen ser det ut som att INGEN vill ta tag i det hela, förutom när Warg, Hedström och Pärssinen är inne. Varför inte göra det enkelt genom att styra spelet i PP som så att backarna får så bra läge som möjligt å skjuta och sen se till att resten kommer in på mål?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.