1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 876647

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
MorganaLefaey: Så verkar man ha bestämt sig för vad man vill göra för om- och tillbyggnationer under den närmaste fyraårsperioden:

"Till nästa säsong kommer en balkong byggas ovanför logerna och vissa omjusteringar göras på ståplats där tanken är att fler sittplatser ska byggas.
– Vi kommer att ha en publikkapacitet på 6000 nästa säsong, slår Rolf Norrbom fast.
Men inom en fyraårsperiod kommer kapaciteten att utökas ytterligare.
– Vi har räknat på att bygga en balkong ovanför ståplats som ska ta 800 sittande åskådare. Sedan vill vi bygga 13 loger på norra sidan alternativt skybars. Vi vill göra plats för fler sportbarer och konferensrum. Då skulle vi få in totalt 7300 åskådare i arenan, säger Rolf Norrbom." 

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.