-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4959)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
På tal om Härnösand så kommer jag ihåg när en kompis till mig lirade i ett band som var husband på gamla Hotell Statt, numer O´leary´s. I vilket fall så skulle de spela där samma kväll som Sveige mötte Kanada i World Cup 1996. Matchen började inte förrän framåt småtimmarna, så det fanns gott om tid för div. förnöjsamheter och uppvärmning. Nedkylning för vissa.
Det här var ju i fasen när Timrå IK blev namnet på allas läppar igen, efter några års strosande ute i periferin. Bandet som min kompis agerade basist i (Mabötes), fick då uppdraget att göra en hyllningsskiva på temat Timrå IK. "Vi heter Timrå IK" på Bob Seger's gamla "Old Time rock 'n' roll" blev slagdängan, och den håller än idag.
Sagt och gjort - vad passade bättre denna kväll, när krogen hade sin invigning, och när nationen ännu en gång stod på tröskeln till en hockeydrabbning som skulle heta duga (ja, på förhand hoppades man ju på det iaf), att husbandet, givetvis som extranummer, rev av den här låten. Jag kan ju säga att den inte möttes av alldeles muntra miner. Det här var ju ett tag innan Timrå åter hade etablerat sig i elitserien, så man kan ju iofs förstå den missunsamhet som ev. kom fram. Men vi som var på "rätt sida" hade då hejdlöst roligt.