1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 884659

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
hellge: Oj, gammal krigsföring gillar jag. Ja, inte själva krigandet så mycket, men det taktiska och det politiska spel som påverkade det hela att vända hit eller dit. 

Var är då Berlinmuren belägen, undrar man. Ska vi säga i jämnhöjd med Älandsbro? Varför just där, undrar du kanske? Jo, för då kan vi besätta varsitt av de batterier som finns nedsprängda i marken ute på Hems(k)ön. Det lättare av de två (3 st 7,5 cm kanoner, m/57), beläget vid Havsto udd (HÖ 3) och det tunga (3 st 15,2 cm kanoner, 5/51 vid Stårråberget (HÖ 1). Jisses vilken eldgivning vi kan ha! Där väger alla gånger Mattias Timanders slagskott från blå väldigt lätt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.