Modoante: TÅ går väl lite i arvet efter Nya Norrland. Nya Norrland och Dagbladet var då det begav sig väldigt lika i sitt utförande, då de länge tillhörde samam koncern (Gefle Dagblads Förvaltnings AB). Dagbladet som ju fokuserar på Sundsvall och Timrå i första hand, vill jag minnas även lade en del kraft på att täcka nyheter från Härnösand med omnejd. Nya Norrland hade med största säkerhet samma fokusering, alltså riktade sig denna en bit söder om kommungränsen.
På länken nedan finns en gammal nyhet i skedet när NN gick i graven. Där finns lite info om hur det såg ut och varför det säkerligen lever kvar vissa spår av hur tidningsredaktionerna var organiserade förut.
Allting är inte enbart svart eller vitt alla gånger.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
På länken nedan finns en gammal nyhet i skedet när NN gick i graven. Där finns lite info om hur det såg ut och varför det säkerligen lever kvar vissa spår av hur tidningsredaktionerna var organiserade förut.
Allting är inte enbart svart eller vitt alla gånger.