1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614828 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 889164

Sv: SCA cupen i Timrå?
Bragd-Birger: Exakt, en gång om året kryper dom fram för att "hata Timrå" och försöker på något sätt återskapa svunna derbyminnen. De måste sluta leva i det förflutna, eller åtminstånde försöka.. för den tiden är sedan länge förbi.

Visst, en viss hatkärlek kommer alltid på något sätt finnas kvar i mötena mellan Sundsvall och Timrå. Men den riktiga derbykänslan ifrån den gemensamma tiden i allsvenska har sedan länge slitits bort från skridskoskenorna. Vad som återstår av denna idag är tyvär långt ifrån densamma som den en gång varit.


Kort och gott: Vi får helt enkelt försöka göra det bästa av situationen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.