-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188096)
- Silly Season 2026-27 (4967)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Kan ju säga så här: För varje spelare ni säger att Sanny har skadad, så har han skadat sig själv 2 gånger mer på liknande situationer. Sanny går inte in för att skada spelare, det är så inkorrekt (kunde blivit nått nedvärderande ord där) det bara kan bli. Inte ens Emil Kåberg, Per Ledin eller någon annan spelare som spelare hårdare, men framförallt vårdslösare än Sanny går in för att skada spelare.
Sen om vi ska räkna antalet spelare som får matchstraff för att dom skadat en spelare som inte kan fortsätta matchen blir den siffran inte särskilt hög jämfört med dom som får spela vidare heller.
Har inte heller sett situationen som en del här inne inte heller har gjort - men ändå anser att Sanny är en som går lös på spelare utifrån just från den här händelsen. MEN om det var ett korrekt matchstraff eller inte är en helt annan sak, och det kan väl mycket väl vara så att han skulle haft matchstraff också, men det betyder definitivt inte att han gjorde det med flit.
Men Sanny skadar inte spelare med flit, men visst han är ingen Tommy Sjödin med leder som med en minsta liten smäll går sönder och som istället spelar mer med klubban - även då han är långt ifrån pucken. Och bladet ska ju gärna vara högt upp också ;-)