-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Men jag klandrar dig icke. Man läser sig väl till det man vill känna till. Allt annat är förstås bara okunskap och sådant som inte är värt att känna till, kanske.
Det är väl just precis historien av densamma som står i centrum, eller som borde göra just det. Under -60-talet var Timrå IK helt nydanande vad gäller sin ishockeyskola varifrån väldigt många klubbar väl hämtade idéer och omsatte till egna fungerande verksamheter för barn och ungdomar. Vi vann SM-medaljer på junior- och pojksidan under såväl -50, -60, -70, -80 och -90-talen.
Varför vi såg en minskning i antalet juniorer som fosrtats i klubben och som plockades in i A-laget under -90-talet var nog för att de som kom fram tyvärr inte höll måttet. Ett tecken på en svagare utbildningsnivå där, kanske? Nu under de två till tre senaste säsongerna har det ju börjat hända saker som andas lite mer positivism. Eric Moe hoppas vi ska etablera sig på allvar den här säsongen. Christopher och Sebastian Erixon samt Anton Lander har det väl snart skrivits spaltmetrar om i den här gästboken såhär långt under hösten. Vad mer är det du söker för att kunna hitta positiva saker rörande Timrås juniorverksamhet?