1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 919542

Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Timrårocker:


Lotvonen, Jonsson skulle inte göra någon skillnad, Jonsson är ju seg som en gammal traktor på skridskorna. Dock kompenserar han det med en hyffsad spelförståelse.

Däremot kan jag hålla med om att det kan behövas göras om i formationerna. Hynning ska inte behöva får harva med 4:e linare. Han måste få spela med bra spelare som han gjorde i luleå, där han öste in poäng.


Ingen bra insats idag, det usla spelet från HV matchen satt kvar i dom två första perioderna. Faktum är att vi inte har något motmedel mot lag som spelare defensivt. Challes spelsystem fungerar bara defensivt inte offensivt. Uppspelsfasen är den stora akilleshälen, vi kommer enbart 1-2 eller 1-3 i stället för tvärtom. Ett skott på mål i andra perioden, avblåst för passivt spel på hemmaplan mot ett lag som är bottentippat. Har det någonsin hänt tidigare? Pinsamt.

Matchen räddas i sista perioden av individuell skicklighet och vilja. Men ska detta hålla i längden så måste samtliga spelare och ledare i TIK rannsaka sig själva, annars kanske Laken får rätt till slut...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.