-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4946)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Samtidigt måste vi ju komma ihåg att Pitkämäki blir bra till slut eftersom avsluten är alldeles för klena, för mitt-på och mitt-i-plocken. Vi saknar någon som ställer sig framför mål och gör skitjobbet och skymmer målvakten och tar returer. Den enda som skymde målvakten var Sanny (tyvärr vid fel mål) vid 1-1 målet då Åkerlund inte har någon synvinkel alls.
Att matchen blir jämn beror ju på att utdelningen var bedrövlig med tanke på spelövertaget. Men samtidigt har ju effektiviteten varit lysande innan kvällens match. Så här är jag trots allt inte orolig. Men ett som är säkert är att trafiken måste bli mycket bättre framför mål. Måste bli mer distinkta avslut. Här kommer nog Tenkrat spela en stor och viktig roll.
Men det känns ändå lovande det här. Vi har ju Jonte, Hynning och Tenkrat att utnyttja framöver också. Oj oj oj.
Defensiven över hela banan är ju fortfarande lysande. Boxplay är världsklass.
Väldigt roligt att se Petri Kokko ikväll. Utan tvekan gör han sin bästa match i TIK-tröjan. Han var värd ett mål, följde med i anfallen mycket bra. Det gjorde också Marttinen som också var värd ett mål. Han går från klarhet till klarhet. Ny stormatch ikväll. Mycket bra fysiskt spel.
Och tack Åkerlund för att du räddade tre poäng. Tre världsklass-räddningar sista tre minuterna.
Hahl - Regin. Wow!