-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4948)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag har, tror jag, aldrig sett ett sånt håglöst lag vinna en ishockeymatch. Om insatserna mot Mora, Skellefteå och inte minst Brynäs var bedrövliga, vad var då inte det här? Vart finns glöden, engagemanget, viljan, tempot, you name it, mot "sämre" lag? Det får inte se ut så här!
Man har, tycker jag iaf i viss mån, ett ansvar mot oss som slaviskt följer detta lag i vått och tort. Idag var jag, om möjligt, ännu mer förbannad än efter en förlust. Ja men vadå tänker väl en del, vi ligger i topp och vi vann ju?! Jaja, visserligen, men jag köper inte det här och jag köper heller inte alla dåliga bortförklaringar om att vi inte kan spela mot lag som checkar och stänger igen i mittzon, om att vi inte kan spela mot lag som grisar och drar ner på tempot, om att vi inte kan blablabla...
Vi ska helt enkelt dominera från första nedsläpp mot ett sådant här motstånd. Luleå är, utan tvekan, det svagaste laget jag har sett den här säsongen och det var väl med facit i hand tur det... Åter till bortförklaringarna... De checkade knappt fast oss, vi spelade fast oss själva, de stängde inte mittzon, vi var för klottriga, slog för dåliga första pass och var allmänt slöa och stillastående i uppspelsfasen. Visst grisar Luleå i vanlig ordning, men de var också totalt oorganiserade i egen zon och bjöd på chanser där vi svarade med bäbisavslut, och sen var ju pp rörligt och fantasifullt...
Jag är trött nu!