1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 930014

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
Ambroo: Livrädd är jag väl inte, däremot är det förbjudet att förlora mot Brynäs på torsdag.

Känns konstigt att en sån som Robban ska kunna vara så här mycket sämre på ca 1½ år, ser ut som han åker skridsko i kola. Eller så är han bara gammal och rutinerad och inväntar slutspelet, men han känns inte som den spelaren direkt. Axelsson trampar så mycket men får ut så lite. MPS får ju inte ut särskilt mycket när han spelar med t ex E.Andersson och Robban/Axelsson, men det är säkert nyttigt för honom att agera gnuggare. Däremot skulle laget kännas mer intakt med en gnuggarcenter som Erixon och med Axelsson/Robban på sidorna som bara kan spela sarg ut i 30 sek och sen byta. Sen spela J. Andersson med finnarna, kanske kan man få igång Andersson lite då också. Vi bör åtminstone få två kedjor som kan producera då med Hedström-Regin-Tenkrat i andra. Försvarsspelet ska man inte behöva oroa sig för då man vet hur det sett ut före denna match i målet hoppas jag man fortsätter med Backlund så man verkligen ger honom förtroendet nu så han kan hitta tillbaka till sitt spel.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer