-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5013)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Dags för Challe att fundera på vad det är han håller på med. Det är dom här backarna vi har. Förhoppningarna om totalhockey och andra vackra visioner bör kanske omrevideras. Så här dåligt kan det inte se ut, inte efter debaclet i Luleå senast. Brottsligt uselt.
Åkerlund, tja. Han såg väl allt annat än bra ut. Allt snack om att skeppa honom finner jag dock patetiskt. Om vissa här inne fick agera Nubben en vecka skulle Timrå ha sju spelare kvar på kontrakt. Chill.
Återigen: backarna. Har vi någonsin haft långsammare uppspel och sämre spelvändningar från backar än nu? Varenda jävla forward får ju cirkla som ankor runt blå, och när väl centern dumpar står dom i princip still på blålinjen och väntar. Ett kungarike för en back med hälften av Strålmans spelsinne.
Fyfanfyfan. Nu mår jag riktigt, jävla uselt. Kan nog inte tänka något mer fruktansvärt än nästa match. Mora borta. Tack gode gud för att det är fyra dagar dit. Och må Hahls handled vara fit for fight till dess.
In i dimman!