1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614819 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 932101

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: "oväntat att det skulle komma in en till Gävletönt och tjafsa om det där förbannade målet."

Vad svamlar du om din Gesslekopia till halmstadtönt?
Jag skiter fullständigt i om du TYCKTE att det var mål, för det gjorde jag också i första läget.
Domaren hade väl knappast begärt videogranskning om han nu varit absolut säker på att pucken passerat mållinjen innan buren flyttades?
Han agerar helt enligt regelboken.
Och det är därför vi är här och "tjafsar".
Du verkar ju ha svårt att begripa ngt som är solklart, även om du själv tycker att regeln är korkad.

Och ja: spelare kan utnyttja regeln och avsiktligt och regelvidrigt skicka in en motståndare in i buren eller tom flytta den själv, innan pucken passerar mållinjen.
Det blir ändå avblåst för flyttad bur och inget mål dömt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.