1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614830 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 932363

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hälge: Precis, allt handklappande är även det en faktor till att tempot dras upp. Ta tex "Kom igen Timrå - Kom igen Timrå", den ska egentligen (om man går efter "originalet" AIK) gå i långsam takt, med en liten paus mellan varje varv så att säga. Inte en handklapp överhuvudtaget. Folk klappar tvunget till precis varenda ramsa, vilket kväver mycket av sången och drar upp tempot till oerhörda nivåer. Sen måste folk som startar ramsor tänka på att börja långsamt.

Samt! Man ska sjunga INTE skrika. Kommer man hem och är hes så har man misslyckats. Det viktigaste är nästan att folk sjunger och att allt hålls på en rimlig nivå. Vi måste minska beroendet av att jag hela tiden ska behöva vara delaktig i ramsorna. Egentligen så ska trumman bara vara till för att hålla en takt för klacken och resterande publik. Att den tar större plats än så är väl egentligen kanske mitt och tidigare Skarins fel eftersom båda kört lite mer avancerade grejer än just enbart en jämn takt.

Vi behöver en klackledare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.