1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 935194

Sv: Timrå - här streamar vi järnet
Gladh: Beginners course: På ditt tangentbord finns det en knapp som heter "Print Screen". Effekten av denna knapptryckning blir ungefär "skriv/kopiera det som skärmen för tillfället visar". Alltså, om om du på ett enkelt sätt t.ex vill göra en bild av något du ser på din bildskärm, men som nödvändigtvis inte "går" att göra en bild av, då kan du genom denna knapptryckning spara det som skärmen visar.

Ett exempel: Om jag vill göra en bild av högermarginalen här på HS trycker jag då på "Print Screen", öppnar upp ett bildprogram som finns i datorn. (Enklast är Paint, då det är standard i de flesta datorer) Sedan väljer du att klistra in (ett snabbare sätt är att använda dig av CTRL+V, på knapparna), och vips! så får du upp det som du haft på skärmen. Sedan får du hålla på och beskära som du vill i det program du använder. Det är inte så hemskt avancerat, det tycker inte jag iaf.

Lycka till!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.