1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 936065

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
hellge:
Skall man locka till sig marginalåskådarna som är skillnaden som gör skillnaden så gäller det att tillgodose ett antal basala behov.

Dom redan inbitna som du och jag skulle gå på hockey även om det var utomhus och korv vattnigare än Östersjön.

1 Toaletter skall det finnas i överflöd, det gör det inte idag.

2 Gott om plats under läktarna, det gör det inte hellre idag, det är fan ta mig trängre än under pensionärrallyt framför smörgådsborden på Viking Line i december.

3 Lätt att ta sig från Arenan efter match, bygg en utfart direkt vid korsningen ut från parkeringen

4 Nära för den tilltänkta marginalpubliken att ta sig till Arenan.

Och det är det det kommer att brista så länge Arenen ligger där den ligger.
Fixa till det mest akuta och kör så i 5-6 år. Men under tiden, planera tillsammans med näringslivet i regionen och bygg en ny och framför allt en fräsch Arena som är värd namnet i Birsta eller i Hamnen inne i stan.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.