1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 950590

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Uno Gordon:

Är också nyfiken på vilka kostnaderna är som vi Sundsvallsbor så fult lämpar över på stackars Timrå kommun, för vi bidrar ju som alla vet inte med ett ruttet lingon till vår norra förort och har allt sedan urminnes tider med alla till buds stående medel försökt ta bort Timrå från kartan. Minns digerdöden, spanska sjukan (spanska är bara en internationalisering av Sundsvallssjukan som den kallades i skönvik) alldeles innan den siste invånaren dog och sundsvalls kommun la vantarna på sköns församling och det då välprospekterade köpcentramakerna i dalgången mellan de båda trätobröderna.

Personligen tycker jag det är en löjlig och konstlad "fight" det här.. om hela anledningen till att en framtida (läs: EVENTUELL framtida) arena inte kan ligga i Sundsvall är att Timrå inte fick namnge Midlanda så är den här diskussionen över för min del.. sandlådenivå! :)

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer