-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 15
- Silly Season 2026-27 (4939)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Just avsaknanden av olika spelartyper på forwardssidan känns som att det bidrar till allt duttande i anfallszon som vi får stå ut med match efter match. Det finns ingen som tar skit framför kassen eller som bryter in på mål när tillfälle ges. Pärssinen gör det då självförtroendet är på topp, men väldigt sällan annars. Jag tackar inte nej till en Jämtin, Kåberg eller Ledin-typ i laget som förstärkning framåt våren för att kunna bryta mönstret som vi ser hos övriga forwards. Nu har väl Timrå aldig riktigt ståtat med att ha någon poängligaledare i laget, men med de forwards som finns att tillgå är det nästan skamligt att Hahl som är bästa poängplockare har 16 poäng upp till Mårtensson. Och att Anton Axelsson ligger femma i lagets interna poängliga får ses som ett kraftigt underbetyg åt övriga forwards som är tänkt att producera.
Challe har förespråkat ett rakare anfallsspel, men detta ser man inte skymten av förutom ytterst få sekvenser i matcherna. Spelarna känns bekväma och kanske är man i laget säkra på att man ordnar en topp fyra placering ändå utan att ge allt i varje match, för man visar ju ungefär en gång i månaden vad man kan prestera för spel då man verkligen vill och är det så att man vet att man kan plocka fram detta framåt mars, ja då får man väl nöja sig med en säsong i berg och dalbanans tecken.