-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4922)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
- Kenta coachade bort oss från slutspelet 04/05. Trots det kanske mest välkomponerade lagbygget i modern tid beordrades såväl hängslen som livrem, och skitnödiga spelare gav bort initiativet till mediokra djurgårdare. Som grädde på moset lirades en iskall Kipprusoff framför en inhoppande - och sedvanligt briljant - Kapanen.
- Kenta spelade sönder fjolårstruppen. Oavsett skadeläge - ibland med knappt tre fulla femmor - vägrade han konsekvent spela en avlastande juniorkedja. Resultatet blev överbelastningskador på bl a Hahl, och tröttkörda/matchotränade spelare i slutspelet. Samt en jävla massa panikvärvningar.
Sedan finns väl smådetaljer i form av coachande under match - time out, någon? - och inspelning av juniorer i allmänhet. Notera dock: jag gillade Kenta som fan. Men jag tycker att de postuma hyllningarna här inne ibland ter sig löjeväckande. Allt tar slut. Och jag tycker att Challes förtjänster - främst vad gäller attityd mot juniorerna, något som verkligen tar föreningen in i en ny och nödvändig era - förtjänar en större respekt.
Låt oss se var säsongen tar vägen. Och låt oss också inse: inte ens vi är för fina för att förlora mot lag på den undre halvan. Kan LHC, FBK, HV och gänget kan vi. Även om vårat lag på pappret givetvis ska leka hem hela klabbet på en räkmacka. Heja Färjestad.