-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188097)
- Silly Season 2026-27 (4988)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Timo måste komma tillbaka för att vi ska få en riktigt stabilt producerande lina, jag håller med. Skadorna bidrar naturligtvis till, vad jag tycker var, en blek insats. Hahl är inte densamme utan honom, något som andra redan varit inne på. Man kan heller inte förvänta sig att alla bitar ska falla på plats bara för att man vaskar om i kedjorna. Killarna tränar i månader för att bli samspelta och när man sen får en helt ny spelarmiljö så tar det tid att få det att fungera. Angående backarna så kan jag bara instämma. Backspelet just nu är inte godkänt. Jag hoppas på Timo nu. Om defensiven kan börja fungera igen och, som du är inne på, vi får en bra producerande lina med honom så tror iaf jag att det kan ta oss igenom seriespelet med betyg godkänt.
Jag klagar frekvent på domarinsatserna både i elitserien och i NHL, oavsett om det är ren inkompetens eller ojämn nivå i bedömningarna, jag kan t om häva ur mig att domaren aktivt bidrar till att väga över en match till det ena lagets fördel, där jag kommer ifrån är det en kulturell självklarhet att såga zebrorna vid fotknölarna mer ofta än sällan. Jag vill däremot påstå att så inte var fallet i gårdagens match och jag blir kanske lite väl irriterad när jag angriper det faktum att individer skyller ifrån sig på domaren när det i själva verket (återigen, enligt mig) är lagets insats som bör bära hundhuvudet.
Det börjar förvisso bli tjatigt att klaga på lagets insatser och jag är kanske en av dom som uppfattas som mer negativ än majoriteten men såga dem som sågas bör. Domarna i ES får ta emot tillräckligt med skit som det är. Fokus ska inte ligga på Lärking i en match av karaktären vi såg igår.