Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Det vore trevligt!
Hoppas på succé vid kvällens event! Ska följa det på nätet!
söder över: Då duger inget mindre än en staty över Z ;-)
Över 200 000 nu, 6000 på ett bräde av en givare nu
Zäta - Present i form av likvida medel för att släcka den ekonomiska skogsbranden.
Så har jag fattat det hela...
Zäta är inte aktuell som ägare till eon arena va?
Jockz:
Jag har inte premium, men denna artikel med Zäta är i alla fall möjlig att läsa. Flera sanningens ord.
Inom de närmsta dagarna är alla problem lösta och
vi kan lägga allt ekonomiska bakom oss och lägga
allt fokus på det sportsliga.
Vi är TIMRÅ IK och ger ALDRIG ALDRIG UPP!!!!!
Lall On Lall On...
Skål tamjefan...host host!
Kongo: Ok, det kan vara så att det är ett internt möte hon pratar om där kommunen ska diskutera nya funderingar.
...men har inte klubben kallat än då eller, vet du det?
erathoo: Kommunen lämnade senaste mötet med att säga "vi vill inte köpa". Inte ens en öppning för diskussion.
Det här är ett politiskt fulspel för att blidka opinionen "vi gör allt, idag var vi på möte med..." I själva verket handlar det om den politiska viljan.
från twitter av st
"HETA NYHETER. Fastighetskungen Stig svedberg vill köpa Eon Arena. Kan rädda framtiden för @tikredeagles#timraik#twittpuck"
lägger till en artikel från st med stig svedberg.
Redigerad kommentar
SuperMupster:Är det denna Svedberg?
www.fastighetssverige.se/artikel/fastighetsprofil-fast-for-rattfylla-15472/
Bergius: Fast vi ska kanske inte ropa hej förrän affären är i hamn.
Annars vill jag också köpa EON Arena.
Köpet är inte klart, men Stig Svedberg är inte alltför bekymrad för att det hela ska spricka.
– I min värld ser jag att det här går att ro iland.
Så säger han.
Fastighetskungen och den blivande ishallsägaren.
Timrå IK vill sälja.
Det vill däremot fastighetskungen Stig Svedberg som snart kan vara ägare av Eon Arena.
– Jag har för avsikt att slutföra affären. Jag ser bara möjligheter, säger han.
Timrå IK:s kris är akut och mycket av problemen har med Eon Arena att göra.
Den anrika hockeyklubben vill göra sig kvitt sin ishall, men spekulanterna har varit få.
Nu kliver Stig Svedberg in i handlingarna.
Är det affärsmannen, hockeyälskaren eller samhällsmedborgaren som agerar?
– Jag ser det som att vara en bra samhällsmedborgare och kanske att mina barnbarn ska få läsa om mig i historieböckerna, säger Svedberg med ett skratt.
– Jag har ställt upp mycket för regionen och gillar att ge mig in i roliga saker, som att få köra en egen ismaskin. Jag är företagare och kan göra vad jag vill, säger han med ett leende.
Hur mycket business ser du i det här?
– Inte någon direkt. Om jag hade varit anställd hade jag nog fått sparken direkt. Men det här är att sätta fart på allt. Vi har lagt allt annat arbete åt sidan för att ro i land det här.
Hur nära en affär är ni?
– I min värld har vi har kommit ganska långt. Jag har fört diskussioner med beslutsfattare i både kommunen och Timrå IK. Det är bara småbitar att komma överens om. Men det här måste man jobba hårt med, det är liv eller död.
Vilken prislapp pratar ni om?
– Det är samma som Timrå IK ville sälja till Timrå Kommun, 29 miljoner. Det är detaljer i avtalet mellan Timrå IK, kommunen och banken som saknas.
Har du pratat med Henrik Zetterberg om det här?
– Nej, jag väntar på att han ska få sova ut efter sin kanonmatch i natt. Jag går in och köper fastigheten och räknar med att de stora sponsorerna kliver in och stöttar laget. Man måste skilja på laget och fastigheten.
Vad tycker du om den satsning Timrå IK gör, med lovande spelare från orten?
– Den är bra, men naturligtvis är de skadeskjutna. Jag hoppas att det här kan få laget att må bra och ge dem trygghet. Jag hoppas att den här affären ska kunna ge Timrå IK en ekonomi som leder framåt. Att kommunen blir en bra hyresgäst och banken ger acceptabla villkor.
Ser du bara Eon Arena som en ishall – eller vill du ha andra aktiviteter där också?
– Det måste ju bli det, det är isfritt i maj och juni och annars går det att lägga en matta på isen. Det finns restaurang, parkering och alla möjligheter för mer aktiviteter.
Du kanske kan ha Takida som husband?
– Ja ja, de ställer upp i alla lägen, säger Svedberg med ett nytt skratt.
Tillsammans med Robert Pettersson äger han Englaporten i centrala Sundsvall.
– Eon får bli ett komplement till Englaporten, ett lite större komplement.
Köpet är inte klart, men Stig Svedberg är inte alltför bekymrad för att det hela ska spricka.
– I min värld ser jag att det här går att ro iland.
Så säger han.
Fastighetskungen och den blivande ishallsägaren.
"– Jag har ställt upp mycket för regionen och gillar att ge mig in i roliga saker, som att få köra en egen ismaskin. Jag är företagare och kan göra vad jag vill, säger han med ett leende"
Istället för att ge järnet så tar vi nu fram stora järnet och firar att
ICA-STIG(ironiskt) tar över inladan EON o sponsor pengarna
rullar in:-)
Jag har firat detta o över en vecka nu!
Har bara sett det sportsliga och nu krigar vi mot PLAYOFF!!!
Vi är TIMRÅ IK OCH VI GER ALDRIG ALDRIG UPP!!!
Skål tamjefan...host host!
DJ Hemp: jo. Fast jag misstänker at kommunens agerande har att göra med all den skit dom fick under rekonstruktionen.
Stor del av media vinklade artiklarna negativt och det har inte varit bra för varken Timrå IK eller Timrå Kommun.
Hoppas att detta löser sig bara.
Jaji, rent sportsligt har vi ju tre raka segrar. Den ekonomiska krisen har möjligen svetsat samman grabbarna? Fast Mora på bortaplan nu på torsdag kan bli en svår nöt att knäcka. Skönt i alla fall att vi har kommit ikapp de andra lagen i bottenträsket. Jag var ganska så inställd på negativt kval där ett tag.
Det ligger säkert en del i vad du skriver. Nåväl, nu har man i alla fall anledning att vädra lite morgonluft. : )
att grabbarna inser att till plats 8 är det inte långt och inte många omgångar kvar.De var så nära förra säsongen!
Nu tänker vi bara sportsligt för det andra löser sig snart.
Mora såg jag mot Oskarshamn häromkvällen och jag blev inte imponerad precis. Vid Moras 2-1 så gjorde Oskarshamns målvakt en " Tommy Salo "....
Vi klår Mora med nytändningen i laget!
Nu ska man inte ropa hej i förväg(lex leda med 2-3 mål inför 3:e ) men man svävar iväg lite nu känner jag.