Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Möter kommuner som beställare och affärspartners i mitt dagliga arbete inom bygg- och fastighetssektor och generellt är det väldigt illa ställt hos politiker och kommunala tjänstemän både när det gäller kunskap och erfarenhet inom upphandling.
Känner inte till kompetensen hos Timrå kommun i detalj men inbillar mig inte att det är bättre där än i någon annan kommun och är det så kan förstå Stig Svedbergs kritik.
Saknar också insyn i styrelsearbetet inom Timrå IK men den bild jag har av Lars Nolander är att han är en mycket affärsinriktad och kompetent klubbdirektör med bakgrund i näringslivet.
Blir förbannad på kommunen när jag läser att man avvisat den externa finansiärens bud som inte bara räddar Timrå IK:s fortsatta existens utan även säkerställer fortsatt verksamhet i Timrå Isstadion istället för att ta vara på de positiva krafter som faktiskt är villiga att ställa upp när det behövs som bäst.
Från direktsändningen. Kl. 11:53.
När det gäller lönerna till spelare så ska de ha utbetalats. Uppgifter som bekräftats från spelarhåll. - Jag har fått min lön och det ska de andra också ha fått, säger Andreas Molinder.
Lite ligger det dock i det Svedberg säger...
Kommunen vill inte äga och dom vill inte betala hyra...
Det finns absolut ingenting konstigt med att stig blir dyrare för kommunen än att själva äga eon. Så fungerar det överallt. Jag hyr lägenhet vilket betyder att jag inte målar om eller klipper gräs eller lagar den trasiga fjärrvärmen i huset... Jag betalar redan för att någon annan skall ta den smällen...
Jag betalar dock mer i hyra än vad mina vänner gör för sina hus...
Take it or leave it.
Kommunen står faktiskt kvar exakt där dom började... Dom tänker inte köpa arenan och några fler driftsbidrags utbetalningar blir det inte om man inte löser sin ekonomi på lång sikt...
157620: Även om man själv lider all helvetes kval så måste det ju vara otroligt frustrerande för spelare o ledare i lagen...Tankarna lär nog vara på allt annat än matchen i morgon för A-laget!
Det är så förb, dåligt av Kommunledningen! Eva vad är det du gör??????
Jag har inte tänkt på att läsa Sundsvall Fans hemsida på slutet men där är det runkfest framför hockeysnack kan jag lova.
Från ST-chatten nyss:
"Det finns en klar anledningen att klicka in på ST.nu under kvällen. Vi har fått loss en nyhet om framtidsläget i klubben - som kommer att avgöras snart."
Och Timrå IK engagerar.
Redigerad kommentar
Inte mycket som skiljer dem åt.
Med det sagt
KÄMPA NOLANDER O CO!!!
Fredrik Söderberg skrev nyss att inget är klart.
dr-nix: så är det säkert. Det jag ville ha sagt var mest att det snarast är MittMedia som satsat på sin huvudtidning, Dagbladet låg i bra med små resurser som länge de orkade.
Timrå Isstadion:
Om inget är klart åt något håll , vad är då ' den stora nyheten ' ???
Redigerad kommentar
Sedan hör man aldrig av dem.
Har precis startat en Facebookgrupp som heter "Röda Marknaden" där tanken är att folk som har biljetter över till Timrås hemmamatcher ska kunna skänka bort dom till folk som annars inte har råd att gå på hockey.
Vet att väldigt många vaskar nu t.ex och då vore det väl bättre att ge dessa biljetter till folk med Timråhjärta men som inte har råd att gå?
Viktigt att poängtera är att inte smussla åt sig biljetter om man har råd att köpa egen biljett.
Sök gärna upp gruppen och lägg till era Timråvänner.
KÄMPA TIMRÅ!!