SCA cupen 2013
El Maco: Jag sprang och köpte en hel biomeny på Filmstaden! Fasen om man kunde få det här i 3D ändå.....
Det enda roliga man får efter att man missade matchen igår pga att man var och sprang med stavar i slalombacken. Inte en enda hockeyspelare där. Slalom verkar alltså vara da shit här....
Ja vafan, pözz påre själv.
Å du. Håll dig till slalom. Det blir nog bäst så ;) Det blir mitt slutgiltiga råd till dig, flerbarnspappan.
Pözz.
Och du får fortsätta skeda med Nubben. Där blir iaf inga barn gjorda.
Redigerad kommentar
Nja. Iofs så kanske du kan visa hur man gör. För du har väl, vad är det, 9 barn nu mera? Du saknar inte blick när det gäller den biten iaf. Du gör det bra.
Annars; Sant, sant och sant. Dock är vi nu i det lyckosamma läget att vi trots allt, mot alla odds, ställer ett lag på isen i höst. Och då har jag den oerhörda fräckheten att kritisera det lagbygget, såväl positivt som negativt. Hur det blir framgent vet vi dock fortfarande inte eftersom vår existens hänger på hyfsad publiktillströmning bland annat. Till stor del t.o.m. Och hyfsad publiktillströmning är nära besläktat med sportstligt schyssta resultat och en någorlunda attraktiv produkt.
Slutligen; När jag pratar given målskytt tänker jag naturligtvis i relativa termer. Dvs en sådan på HA-nivå. Typ Soares i OIK eller Nyllet i Rögle. Killar med skapligt renommé för att vara den här serien. Men det är seriens storstjärnor, för vår del tänker jag ännu nåt snäpp under, lite som hubbe (bl.a) var inne på häromdagen. Nån som producerat i typ ECHL el dyl.
Redigerad kommentar
Tillägg: Rekonstruktion. Konkurs. Attraktionsvärde=0. Bygga lag sent. Värva stjärnor, målskyttar etc? Se hur det gick senast. Början till helvetet. Mkt passar in under de senaste åren. Vi måste ha klart för oss att vi varit en "döende" klubb på riktigt under några år. Till slut åkte vi ur & ekonomin tog ut sin fulla rätt.
Det var nån som sa följande inför förra säsongen: "Vi ska vara glada att vi ens kan ställa upp med ett lag över huvudtaget".
Nej, de som är givna målskyttar spelar nog inte i HA. För att uttrycka sig milt.
Nordgren vore mysigt vad det lider..... En av oerhört få braiga på förhand som nog fortfarande kan se ett attraktionsvärde i att spela här i TIK.
Att däremot säga att vi inte heller har kostymen för AS, dvs att vi inte har resurser att husera en (1) spelare med lite kapacitet att producera poäng i AS, det låter jävligt tandlöst. Men så är det kanske.
Redigerad kommentar
Svårt att värdera prestationerna eftersom vi mött ett motstånd som inte är representativt mer än ett tröttkört löven som vi krossade. Efter en poäng av tolv mot Ässät- Leksand-Modo-Modo vet vi att det sett tandlöst ut mot lag från högsta serierna. Bra träning men svårt att veta hur vi står oss mot seriekollegorna. Bobcats blir ju samma sak men tvärtom.
Laken: Som sagt, punkten för lagbygget är inte satt än vad jag förstår (även om jag befarar att det ändå kan vara så) så vi får väl se om Nubbens knän håller för lite mer trollande.
mikenomad: Det finns naturliga målskyttar, t.ex. Oscar Johansson. Eller vad nu en "naturlig målskytt" nu är, jag vet inte. Det känns inte som att det finns så många spelare av den varan egentligen, om man tänker på spelare vars absolut enda förmåga är att peta in puckar men som samtidigt är så dåliga på allt annat att dom inte räcker till för NHL/KHL/SHL. Men Johansson är väl den som har presterat bäst målmässigt på den här nivån i dagens lag, 18 mål två säsonger i rad.
Men jag förstår vad du menar, det är väl offensiv kyla/rutin som kanske mest behövs som jag ser det. Det hade varit trevligt med en Niklas Nordgren framåt senhösten om han blir hel någon jävla gång, han är nog för trött för att någon SHL-klubb ska vara riktigt sugna. Beror iofs på hur ett sånt lag som Örebro går, dom är nog villiga att chansa annars.
Redigerad kommentar
Laken: Jag är inte kritisk mot spelartruppen spm så och grabbarna där...den ser ut som den gör, och de blir säkert ganska bra...men....faktum kvarstår ang målskyttar och har så gjort sen Nordgren och Mathiasson försvann 2004/2005...om jag överdriver lite ;-)
ok då, Pyörölä var väl en bra värvning då 2007...men sen.... :-(
edit: och ja.... Corso som Mikenomad nämner var bra, men då var ju Linkan SC.
Redigerad kommentar
Det har inte värvats en dokumenterad målskytt till det här laget sedan Corso. Med det inte sagt att jag vill se honom i TIK mer. T.o.m jag har slutligen blivit övertygad om hans övriga tillkortakommanden i ett fungerande lagbygge. Men spelare med hans egenskaper på isen har vi saknat sedan dess (jag räknar bort Murrans lidnerska knäpp när han återkom i våras. Svårt att säga vad som var "ett stim" och vad som faktiskt var mer varaktigt av det där. Men han är det närmaste naturlig målskytt vi kommit sedan Corso iaf).
Redigerad kommentar
Och nä, Wedin är inte någon jag har i åtanke så här omedelbart. Han har däremot helt klart potential att vara det om ett antal år. Liksom några till av det yngre gardet. För här finns skills i vardande, no doubt! Men här och nu behövs nån mer rutinerad. Någon med hyfsad hög och jämnt dokumenterad poängproduktion i en för AS konkurrenskraftig liga. Någon med erfarenhet av att hantera krav på sin prestation, ett proffs. S.k "spets". I övrigt är jag så nöjd man kan vara efter förutsättningarna med det här lagbygget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Är det på så vis att den där Gustavsson_93 eller vad hen heter, den där Modoiten, har gjort tröjdesignen? Jag tycker mig känna igen den nämligen när man ser den på närmre håll på bilder.
Mitt största problem med stället är att vi inte ser ut som Timrå IK riktigt. Vi valde Detroitspåret för evigheter sedan och sedan har man i skiftande mån hållit sig till det spåret. Det här är något nytt dribbel. Det blir intressant att få se hemmastället, det ser nog en aning bättre ut misstänker jag.
För övrigt enormt glädjande att en från reklambyrån Osynlig klev in i TIK:s styrelse. Det jag kanske allra mest vill se komma ut ur det är en ny logotyp. Något med tallar, 1928 och Medelpadsfärger. Kanske en koppling bak till W/Ö-loggan eller nått.
Redigerad kommentar
Jag tycker nog erathoo träffar ganska rätt i sitt inlägg.
Redigerad kommentar
Dom tidigare bortaställen har mest sett plåttriga ut samtidigt som reklamen som "tagit över" tröjan... nu smälter reklamen bättre in i en tröja som är grymt snygg
Längtar efter att få se hemmastället nu
Nubben.
The untouchable.
Don't go down that road. För vissa här är det väldigt personligt och snart får vi veta att HS inte är nåt annat än en samling patetiskt gnällande otrogna längre. Som uppenbarligen har noll koll på att Nubben trollat med knäna med de medel han haft att röra sig med. Ni får också veta att TIK brottas med ekonomiska problem och har så gjort en längre tid.
Allt ifrågasättande av Nubbens yrkesutövning är lönlös och leder bara till hånfulla kommentarer kring vilken insyn de som ifrågasätter har. Följer man endast laget via läktare och media bör man hålla tyst och veta sin plats.
Redigerad kommentar
10 av 10!
ja, om man säger som så här:
Detta med Nubbens andra halvlek som sportchef.....målskyttar, såna har han direkt inte värvat...
Hahl Bundy:
Jag vill helst se tröjor utan textat Timrå och en stor rund tall-logo istället
Just in case vi konkat liksom.....
Redigerad kommentar
Knylan: Namnskyltarna därbak var det som störde mig mest. Helt obegripligt. Sen att Timrå sitter mitt på magen...
Vi i och kring holken hade Örebro i tankarna, medans bloggrin tyckte de var tjusiga.
Berka: Ja, kort och gott.
TIK skapade väl så mycket som Modo och ett kryss hade väl varit det mest rättvisa.
Laken: Timrå hade känning på 2-2 men modo lyckades hålla undan.
En helt okay försäsongsmatch från båda lagen
Jag myser riktigt hårt åt tanken att få se Rolph hiva in 172 cm agiterande Challepöjk i serien alltså. Älskar mindre spelare som lirar fullständigt respektlöst och är sjukt jobbiga att handskas med för motståndarna. (Läs: Theo Fleury, Tie Domi)
Redigerad kommentar