SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
« Föregående · 1961653 · Nästa » Till forumet
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Woody Jokinen: Lycka! Men jag står för den tidigare kommentaren ändå. De vågar, vi är rädda. Vi måste sortera bättre. Det finns inget att vara rädd för.
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Nu gäller det att grabbarna kan andas ut lite. Överlag så har vi haft ett bättre eget spel än IKO, och Rifalk har inte alls sett ut som något spöke.
Det handlar om utifall vår offensiv kan köra slut på deras energi innan det görs något till grovt misstag i defensiven.
Det handlar om utifall vår offensiv kan köra slut på deras energi innan det görs något till grovt misstag i defensiven.
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Gallo är som gjord för sånt här. Den utvisningen han får Oskarshamnsspelaren att ta var guld värd, sedan är han där på sista målet också. 🤣
Kryddar med lite tjafs på slutet av perioden. 👍
Kryddar med lite tjafs på slutet av perioden. 👍
+ 6
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
mikenomad: Verkligen pinsamt usla. Flyt att vi fortfarande har en chans att vinna.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bee: Problemet är ju dom där grova misstagen i defensiven uppenbarar sig så fort IOK tar in pucken i vår zon. Oftast dyker dom upp i klungor också; misstagen alltså.
Det här är allt annat än bra för den mentala hälsan.
Det här är allt annat än bra för den mentala hälsan.
+ 5
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
fantasilos: Hur ska Timrå lyckas vinna en förlängning med detta psyke?
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: Ja, jag sitter här och försöker avnjuta en öl lite i sinnesrons tecken, det går sisådär.
Händerna är alldeles skakis.
Händerna är alldeles skakis.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
fantasilos: Jag måste tro att det beror på nerver. IKO behöver inte några. De har inget att förlora.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: "Det här är allt annat än bra för den mentala hälsan." är väl en bra sammanfattning på livet som Timråit.
Det ska kanske vara så här....
Det ska kanske vara så här....
+ 4
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Woody Jokinen: Jag har svårt att tro att det är nerver som gjort att vårat försvarsspel sett ut såhär precis hela säsongen.
+ 3
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
pean: Hockeyguden? Jag skulle istället vilja påstå att Svedberg ger IKO chansen, annars hade denna lätt blivit 4-1.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Svedberg, Vi tror på dig. Det är just i detta ögonblick vi alla behöver dig. Vår Messias.
Visa nu vem som bestämmer i NHK ikväll!!!
VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!!!
Visa nu vem som bestämmer i NHK ikväll!!!
VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!!!
+ 4
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
pean: Symboliskt historisk vändning av Timrås ständiga oflyt hoppas vi på. Snedskär och studs in i mål. 😁
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
lungan: Som tur är har dom också en dålig målvakt! För man inte säga att resultatet är rättvist!
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Nevink: 3 av era mål har varit höstlöv av backarna, snarare ni som har haft mer flyt. Svedberg kan lastas för första målet men dom andra nej.
+ 3
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: Gallo är underbar i såna här matcher.
Skulle säga att det 70-30 i favör för IKO i sudden.
Gäller för oss att snabbt sätta en segerpuck, inom 3-4 minuter, max 5. Längre än så kommer vi inte kunna lira utan att bjussa dom på ett mål.
Skulle säga att det 70-30 i favör för IKO i sudden.
Gäller för oss att snabbt sätta en segerpuck, inom 3-4 minuter, max 5. Längre än så kommer vi inte kunna lira utan att bjussa dom på ett mål.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
lungan: Ja det är i detta ögonblick vi behöver han, men jag tror inte på han, jag hoppas Brattström, står resten av kvalet, han har ju släppt retur på nästan varenda puck hur lätt dom än är.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
modomille: Ok, då vet vi! Skönt att nån kommer med fakta så att vi slipper spekulera.
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8399}: Trots tappet för dem till förlängning så är det ju vi som har pressen på oss. De har ff allt att vinna, i den här matchen men även i hela serien.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
modomille: Täcker man målvakt och slänger in puckar på mål brukar det kunna gå bra, flyt? till viss del, men det är så mål görs till stor del.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
sargad: 70-30.. Nu va du gendrös mot Timrå. Jag säger 90-10 i favör till Oskars.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
modomille: Då är det väl så ;)
Jag förväntar mig inte nå vidare av en modoit som dig heller, ni är bara så j*vla bittra för er egna klubb är helt under isen år efter år. Men det blir nog bättre ska ni se ;)
Jag förväntar mig inte nå vidare av en modoit som dig heller, ni är bara så j*vla bittra för er egna klubb är helt under isen år efter år. Men det blir nog bättre ska ni se ;)
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8629}: Tycker att Milou har ganska rätt i att Svedberg inte direkt kan lastas för de 3 sista, däremot satte han prägeln med assisten i slottet på första. Sedan har han ackompanjerad i "skön" kombination med hela lagets försvarspel tappat det.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
mikenomad: Jag tycker lustigt nog att det känns om att vi kan ”stjäla” den här matchen av IKO...
De har ärligt talat varit bättre.
Förhoppningsvis är ringrosten borta till nästa match så är detta en ren bonus om vi skulle ”stjäla” denna märkliga tillställning
De har ärligt talat varit bättre.
Förhoppningsvis är ringrosten borta till nästa match så är detta en ren bonus om vi skulle ”stjäla” denna märkliga tillställning
+ 3
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: Sant men ni ska inte ta något ifrån Oskarshamn, var ödmjuka för en gångs skull. Ni är ju nästa värre än kappvändaren Wennerholm. Ni ändrar eran åsikt så jävla ofta hahaha.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Harald är ovanligt possitiv kring Timrå ikväll. Matchovana och att han ser att Timrå har en till Växel i sig. Drog pararell mot att faktiskt Mora förlorade första matchen mot Leksand förra kvalet. Får hoppas han har rätt.
+ 4
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
modomille: Kommer det från en modoit menar du? Menar du det? Eller driver du bara nu? Du måste fan driva? ;D
Ändra sin åsikt var det va? ;)
Ändra sin åsikt var det va? ;)
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Olofsson ser bra ut, kan komma bli en Joker som jag trott.
+ 9
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Känns som överläge Timrå än så länge i OT. Slipper man något mer duttande i egen zon så tror jag inte dom orkar hålla emot hur länge som helst.
+ 3
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Det märks att Olofsson funkar betydligt bättre på allsvensk nivå. Han kan utmana och skapa yta vilket blir väldigt viktigt i de här matcherna.
Vi får se om Olofsson lyckas hitta ett spel som funkar i SHL...
Vi får se om Olofsson lyckas hitta ett spel som funkar i SHL...
+ 4
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bee: Håller i anfallsläge så ska detta gå bra, där bak är det nervigt
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Ja nu sitter jag ju kvar och kollar på detta ändå.
Tacka gudarna för att matchen lever
Förvånas över alla pucktapp, dåliga uppspel, mm mm. Nord-syd hockey så hela allsvenskan dundrar.
Ljuspunkten är att vi kan ju inte bli sämre.. var är Laxen, Törna??
Tycker nästan synd om Oskars, de har helt klart varit bättre, bortsett från fjärde perren.
Tacka gudarna för att matchen lever
Förvånas över alla pucktapp, dåliga uppspel, mm mm. Nord-syd hockey så hela allsvenskan dundrar.
Ljuspunkten är att vi kan ju inte bli sämre.. var är Laxen, Törna??
Tycker nästan synd om Oskars, de har helt klart varit bättre, bortsett från fjärde perren.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: + Att han verkar växa när det verkligen gäller, han gjorde viktiga mål kvalet upp med och va bra.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Bedrövligt att Gallo utgått nu när Olofsson vaknat till liv. Inte för att de ska spela i samma kedja, men för att laget ska få en bredd av olika kompetenser.
Hoppas Gallo är åter till nästa match.
Hoppas Gallo är åter till nästa match.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Pinus sylvestri: Såg oroväckande ut när han kröp av isen. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Såg inte bra ut med Gallo tur det finns Jansson o Kaijser att kasta in om det behövs
+ 3
« Föregående · 1961653 · Nästa »
VI ÄR TIMRÅ IK OCH VI GER ALDRIG ALDRIG UPP!!!