Silly Season 10/11
Tärningen är kastad. Vad ser du för siffror då. Allsvenska?
Hur har man lyckats med att slösa bort spelarbudgeten INNAN Sonny är klar i så fall? Dessutom har man fått extra miljoner från TV-avtalet, vad får Thord Johansson för nå lönelyft egentligen då?
Också bra om man stärker juniorsidan ingen tvekan om det men ställer man inte upp med ett slagkraftigt lag så är det fasen i mig konstigt i min värld.
Utöka spelartruppen i första hand istället för organisationen.
Ett BRA lag på isen först tack.
Sen kanske publiken kommer igen, vem vet.
Då kanske det blir mer pengar över till det andra....nu luktar det moment 22.
Däremot hoppas jag att föreningen verkligen frågar sina penningstarka sponsorer om hjälp när det nu är som det är. Jag tycker, som jag sagt, att föreningen har en rimlig förklaring varför det här uppstått. Tror dessutom att sponsorerna köper det.
Min tes bygger förstås på att Corso inte skulle få förlängt. Annars vet jag inte hur man räknat i föreningen. För vill Sonnenberg spela i Timrå så bör man budgeterat för det.
250kg kärlek: Jag håller med dej ja.
Underskott även kommande säsong, då känns det ruttet och jobbigt ute i Timrå och E.on Arena så att säga. Då kan det vara slut på spets-spelare för ett bra tag framöver.
Vi syns i morrn då vi kan specialstudera Brorsan till Asterix!
Hoppas Miraculix kan fixa till trolldrycken framöver.
Det taskiga resultatet påverkar eventuella spelarköp mer än vad vi anar, det är min övertygelse. Det går inte att tokköra nu när ekonomin helt plötsligt börjar bli en aning ansträngd.
Det gäller att gnugga alla geniknölar nu i föreningen och komma fram till hur man ska göra. Satsa eller inta en mer "blyg" kostym. Därför tror jag att inledningen av serien kommer att i allra högsta grad avgörande för hur man funderar kring Sonnenberg.
Tyvärr tror jag "pudding" är nära den krassa sanningen när han
säger att Sonnenberg är för dyr. Skulle det dessutom handla om 2 millar för 6 månader då är det dyrt!
Kanske lika bra att han börjar med sin andra hobby och kastar grejerna på hyllan då istället. Om nu inte vi supportrar kan skramla ihop pengar åt TIK.
Varför har inte TIK signat Sonnie? Han är för dyr verkar det som. Kommer det att lösa sig? Jag tror det. Om det inte gör det? Ja, då är Sonnie helt enkelt för dyr och kan väl heller inte tänka sig att gå ner i lön för att spela här en säsong till innan han lägger av helt. Då får TIK hitta någon annan istället. Tar TIK hjälp av sponsorer och dylikt för att få hit Sonnie då? Ja säg det.
Har vi mkt skador just nu, inte minst på forwardssidan? Ja det har vi. Vad behöver man göra då? Bredda. Ja men Perra tog ju hit Nordan, han är väl ett bra mkt bättre namn än dessa två tillsammans? Jo, men han blev ju skadad och då blev det nya förutsättningar igen, men skadorna består.
Kommer junisar få chansen i matcherna framöver? Ja det tror jag, inte minst om dom är tillräckligt bra och redo för det.
Skulle det däremot bli katstrof redan från start så lär det bli lite av panik och vips så spelar Sonnenberg i laget.
Jag tror att Sonnenberg verkligen behövs i detta lag. Om inte de 10-15 första omgångarna så längre fram i serien och slutspelet. För det är väl dit föreningen strävar även i år?!
mikenomad: Robin är väl bara i Timrå under en kortare tid då killen fortfarande har kontrakt med den där Ryska klubben väl?
Kanske jag missförstått hela grejen fullständigt men jag tolkade Lindqvist situation som att han skulle vara i Timrå under en kortare tid, ordna till visum grejjerna och sedan dra till den där ryska klubben.
Timrå IK Red Eagles
Jadu det minns jag inte, det är möjligt att det var så. Men jag är i alla fall säker på att det var honom som Greven syftade på. Huruvida han var aktuell eller inte har jag inte uttalat mig om. =o)
TT: Exakt, jag menar det. Detta är bara naturligt och ett måste helt enkelt. Sedan om exempelvis Lindqvist blir kvar säsongen ut är ju bara bra. De flesta pratar ju så gott om breda trupper, och i det här fallet när det gäller just Timrå IK med så mycket skador år ut och år in känns det väl inte mer än rätt att man agerar, gör någonting helt enkelt. Säsongen är lång och det får inte bli förslitningar tidigt. 4 kedjor, kväll efter kväll. Två renodlade pp-femmor och bp-uppställningar. Mala, mala, mala, jobbiga att möta, jobbiga att möta, jobbiga att möta, skridskor, skridskor, skridskor, jobba, jobba, jobba.
Självklart jobbar TIK på att lösa situationen Sonnie också. Det är jag övertygad om.