Silly Season 11/12
Jag är allergisk mot EP-länkar som är orealistiska men i fallet Janne Pesonen så vet jag inte riktigt hur det ligger till. Jag hade sagt samma sak om Vampola innan han började ryktas till oss.
Hur som helst. Ak Bars vill inte ha kvar karln och hans kontrakt har löpt ut. Hans statistik från de senaste två säsongerna är inte fantastiska, bättre än Vampolas men dom ligger ändå inte på en nivå som skulle ge honom någon rekordlön med ryska mått mätt. Killen är 29 år och har redan testat på NHL.
Nu är det som sagt omöjligt att veta vad en rackare som gjorde fantastiska 78 poäng i Finland så sent som 07/08 vill ha för lön men det faktum att han småfloppat i Ryssland kan ju göra Sverige aktuellt.
Kan det bli tal om något annat är Ryssland för pojken så tycker jag att vi ska satsa utav helvete för att få honom och helt sonika låta det gå ut utav helvete över sista backplatsen. Offensiv spets på forwardsplatserna känns onekligen mer viktigt än på backplatserna.
i botten inget fel på våra tränare.
meriterat folk.
Johnny Bravo: Frågan är hur man resonerar där alltså, med sista backplatsen. Måste det vara en renodlat offensiv back? Vi har ju Högström och framförallt Robinson. Robinson är en oerhört spännande värvning enligt mitt sätt att se det. Där kan vi få tidernas BFTB som Bragdis hade sagt.
Men frågan är ju som sagt vilka resurser det ska läggas på sista backplatsen. Skulle det bli en defensivt lagd jävla rese till back så skulle jag ändå bli nöjd. En Caslava-typ. Enkelt spelande back med bra förstapass typ. Jag ser nog hellre att man tänker så, att det ska vara stabilt, än att försöka gödsla pengar på någon rallare med imponerande EP-stats.
Flopprisken är stor när det gäller offensivt lagda backar känns det som. Det räcker med en touch av dåligt självförtroende så står vi där med en svindyr Tomas Skogsare istället.
Nä, ni. Mycket kommer ligga på Perra & Co för att detta ska funka. Och det gör mig mer orolig än något annat.
Lello igen kanske?
Rachunek, ja tack. Pagrotsky? Nej inte den kortväxte fan. Hans favoritfärg må vara röd men inte timråröd.
Vad kan vi förvänta för en back? Rachunek o Padhrodsky är lediga.:)
hög tid att sänka kraven...
fast han ville juh utomlands så...
Du har rätt; rutin får man bara av att vinna Stanley cup, vara lagkapten i Nhl alternativt vinna poängligan i Khl. Allt annat är bara kattskit. Vad är egentligen ett guld och ett brons i vm värt i sammanhanget? Inget. Och nån jävla rutin får man ju absolut inte av nått jävla landslag. skitvärvning!
Aj vad den här värvningen smakade illa... Ska han bidra med rutin för att han spelat i landslagen,? Han kan säkert inte ens Engelska....
Nä jag tror på en flopp!
Nu hoppas vi att KHL inte får för sig något. Sen smackar vi in en försteback med samma pirr-faktor. Då börjar i a f jag vibba något annat än Sobril och 6 månaders fosterställning.
Det k a n gå!
Rooster23:
Inte fan är det linkan som rott iland detta, kan bara var el-nubbo som snickrat på detta kontrakt
Jag tror han garanterar 0.8 poäng per match ungefär. Bra jobbat Linkan! Pärssinen, Vampola och Pikkarainen kanske? Eller varför inte Röymark i stället för Pikkarainen som jag verkligen gillar.
Kom igen nu boys and girls...Vi har signet en kille som vunnit VM guld och så sent som i år centrade ett bronslag i VM!
Vad fan förväntar vi oss egentligen!
I am happy!
Skål tamejfan!
Nu hoppas jag att Khl inte förstör för oss. Då blir det panik på riktigt. Men jag förutsätter ändå att han spelar med Timrå kommande säsong.
Petr Vampola är en riktigt bra värvning. Åtminstone känns det så på förhand. Tror det finns väldigt goda chanser att han kommer bli en duktig förstecenter i elitserien. Förhoppningsvis kan han locka en och annan extra åskådare att ta sig ut till Timrå också.
Jag känner mig nöjd med denna lösning.
Nu är det bara resten kvar.
En försteback och förhoppningsvis även en ytter. Då kommer vi klara oss kvar på ett eller annat sätt.
En mycket intressant värvning måste jag säga! :)
Men det tror jag inte ändå. Det lär bli tvärtom att detta är det bästa han erbjuds
Hursom Willkommen, Bienvenue, Welcome el. som man säger på Tjeckiska: Vítejte.
Olle: Jadu, man kan se det lite hur man vill på detta. Tänk att ett sånt litet jävla stycke text kan förta glädjen så mycket.
Nu är ju inte det här forumet direkt den allmänna optimismens hemvist men om man ändå vill försöka se det positivt så har åtminstone jag jävligt svårt att se att Vampola har fått något annat fett KHL-erbjudande utan har bestämt sig för TIK nu. Den där lilla klausulen vill han ha "utifall att", OM det skulle dyka upp något riktigt sensationellt. Med tanke på hans statistik den senaste säsongen så har jag lite svårt att se att någon KHL-klubb skulle vara så fantastiskt intresserad.
Nu får han lira i Sverige istället och får förmodligen fruktansvärt bra betalt och det kan jag väl känna att det är värt. Det här har förutsättningar för att bli en bra lösning.
Ja, hmm. Nämen jag tror att detta håller så länge det inte kommer indikationer på motsatsen. Vampola lirar här i höst. Förmodligen. Herregud.
Eller om man säger så här: Iom att han nu kritar på MED KHL-klausul, kan man anta att han letar klubbar i Ryssland för fullt då?
Redigerad kommentar
Jag skulle nog säga att han inte är klar än. Vänta lite mer än en vecka och kom tillbaka sedan... El_loco
flyttad
Olle: Jo, givetvis. Och där är ju som sagt frågan hur man tänkt satsa. Att hitta offensiva backar i juni som står kontraktslösa och som man vet levererar är ju minst sagt svårt. Podhradsky nämndes ju här igår men alltså, vi ligger inte så illa till på den fronten som många vill göra gällande ändå.
Får vi lite storlek och rutin på den sista backen så känns det lugnt för mig. Backar av den typen känns ju onekligen lite lättare att hitta än en stabilt producerande back. Vi får nästan lägga av med att ha Lehtonen som referensram där. Att han gjorde 15 pyts för oss är egentligen helt fantastiskt och får ses som en engångsföreteelse.
Någon som har några minnen av Alexander Hellström från året i Luleå 09/10 förresten? Bra storlek. Jag vill ha defensiv spets helt enkelt. Får vi ordning på defensiven så känns det ju betydligt lättare för de backar vi har med offensiv läggning att våga ta initiativ.