Silly Season 11/12
Granath ska inte lämna säger han. Han har ju kontrakt o får dessutom bra med speltid i ES.
Finns det ingen i ditt nya lag från Solna som TIK kan norpa? Det finns ju en och annan ettrig liten råtta menar jag.
Edit: Jag gillar DIF så du behöver inte grina nu bara för att jag avslöjade dig...
Redigerad kommentar
Jag är mycket tillfreds med Nubben. Det är jag. Är rätt övertygad om att Nubben besitter större kunskaper än Linkan och att Nubbens kontaktnät vida överglänser Linkans dito.
ÖstrandsNisse: Nubben kanske behövde en nystart och pengar i fickan och ett äventyr i fina Götet ;) Satsningen som VF gjorde kändes lite ballt ändå. Modernt och kaxigt.
Sedan vet jag inte hur vanligt det är att jobba kvar inom samma förening på elitnivå i all oändlig tid? Vissa kanske arbetar på IKEA eller någon rökig fabrik i 30-40 år medans det nog inte riktigt ser ut så inom den sportsliga verksamheten med dess olika uppgifter, etc etc.
Jag är överlycklig att Kent "Nubben" Norberg är tillbaka i Timrå IK.
Ja inte den första spelaren vi sabbar men jag trodde på honom när han kom.
Alla fel som tidigare gjorts, skall nu göras rätt!
Jag saluterar i trumpeten och tar på mig kavajen å partyhatten fastän det bara är TISDAG i almanackan för detta känns som en lördag i min agenda.
ÄLSKA TIMRÅ!
Amen.
Ambroo: Nu lugnar du ner dej, sthlmsj*vel! Köp en iphone du oxå så att du kan hålla dej uppdaterad när du går ut med barnvagnen ;) Men ja du..... Kan ju värva tre femmor från dem då till att börja med..... Så kan vi starta säsongen med 7 kedjor och 6 backpar. Då blir det åka av och vissa spelare kan vila en månad och spela en...osv..
DIF åker ur. AIK går vidare ;)
Nu finns det hopp!
Jag har hela tiden ansett att det här med att 'Nubben tvingades bort' är rent bull.
Sure, han kanske hade konflikter med TJ/CE eller någon annan, men...the bottom line tror jag är den enkla (och högst förståeliga) lockelsen som Frölundas erbjudande innebar.
Och nu är han tebaks. Jag vet inte, men jag tycker att det känns sådär. Hans kompetens behöver Timrå, no doubt about it, men ändå. Hade hans timråvärvningar (och övriga) slagit mer väl ut i VF hade han suttit på Avenyn och myst med en cegar nu.
Sitt 'enorma' timråhjärta till trots.
Jag är dock väldigt glad att Nubben åter finns i Timrås organisation. Hans storhet var att jobba med små medel och se egenskaper hos individer som inte nått stjärnsstatus. I VF försökte han handla sig till framgång och det gick sisådär.
Men visst känns det lite "oväntat" att se samma trojka igen med kännedom om det som hände i föreningen för ett antal säsonger sedan. Det hade gett höga odds på den tiden det begav sig, om det gått att spela på det.
Redigerad kommentar
När presenteras Riku?
Det här har varit en helt underbar dag. Framförallt på hockeyfronten och TIK.
Nu ska TIK succesivt bli starkare och starkare. Det ska bli roligt i TIK igen. Mer proffsigt och på riktigt. Ordning, glädje, skridskoåkning. Vi ska upp!
"Anton Axelsson
boka vegas, new york, boston, albany, buffalo, toronto....check!!!"
Bragd-Birger: Väldigt nyttigt och tänkvärt perspektiv. Mycket bra.
Det är en ärrad herre som vänder hem med svansen mellan benen. Jag vill avvakta lite intervjuer och mer konkreta förklaringar över hur man ser på detta. Gärna lite utlåtanden från Nubben själv. Hur han ser på detta. Vad han har för ambitioner. Hur exalterad är han egentligen?
Sedan är det nu mera förbjudet att nämna ordet avvakta här inne ;)
Sen är det lite lustigt hur det funkar. Vi bajsar på Linkan för att han är så slapp och förmodligen kan tänka sig att ha kvar Åkerlund eftersom han då 'slipper leta en annan andremålvakt'. Samtidigt tycker vi att det är höjden av spritzengefühl att knyta upp en Nubben som sparkats från Frölunda och återvänt hit några krossade drömmar senare.
Men. Jag tänker inte go HS om det här och ägna kommande tre år till upprepningar om Nubben, baserat på att jag personligen känner ett milt förakt för hans agerande.
Däremot kan vi nog alla räkna med att jag kommer magsura mig i ämnet ytterligare några dagar.
Eller: Välkommen Nubben! Allt är förlåtet! Herregud, Hahl, Lehtonen, Pyrret, Lindqvist och allt det där...vad, faen. Det är ju bara ett jobb! Jag tycker att du gjorde det med glimten i ögat! Du menade inget personligt! Och att det gick åt helvete med precis allt i VF, det beror ju inte på att du är dålig! Det beror på att du bara är bra i Timrå, för det är där du hör hemma! När hjärtat är med blir det bra!!!1
Nu börjar vi om, och så tummar vi på att vi nu, hädanefter, bara knullar med varandra! Ok?
Nubben var het som fan på Viklund när han lirade i Skellefteå.
Nu är han kontraktslös.
Slår ni till tro?
Redigerad kommentar
Det enda jag vet med säkerhet är att jag inte byter lag för pengar. Ska man vara stolt över det? För hur mycket stålar skulle ni byta färger?
Annars känns det skönt att munkavlarna släppt. Hade man inte vetat att det var Nubben som var på ingång i morse hade man kunnat gissa det ändå eftersom det stod i tidningen innan.
Redigerad kommentar
Ligg lågt så länge. Du kommer att märka när den yttersta tiden är inne. Det första tecknet kommer vara subtilt, såsom att du står i en portuppgång en mörk natt och plötsligt känner...att det blir blött och varmt på ena byxbenet. Det är inte nödvändigtvis Messias flinande ansikte du möter när du vänder dig om.
Däremot blir jag förvånad om Granath flyttar hem. Men, Linkan har nog en plan ändå.