Silly Season 11/12
Att med välfylld plånbok slentrianshoppa i Frölunda hos agenter är egentligen mer chansning om man skall vara ärlig...
Åh vad beträffar Nubben och mig så har den storyn dragits hundrafemtielva varv härinne och att då ytterligare vrida runt kniven i det infekterade såret tycker jag är väl magstarkt. Det gör du bara för att provocera. Du sitter ju inne med svaret så varför raljera om detta?
Jag ställde en enkel fråga utan att du skulle gå bananas, sa jag.
Varför skriver du som du gör då? Undrar jag vem som raljerar.
Mitt misstag. Jag borde ha vetat vad som skulle komma.
Jag ber alla om ursäkt härinne över min raljerande o provocerande fråga till Herr Uno.
Jag hade jag vetat det så hade jag inte ställt frågan. Men jag borde ha förstått vad som skulle hända. Det ångrar jag.
Nu tänker jag inte kommentera nåt mer om det här för det blir varken du eller nån annan lyckligare av.
Men frågan kvarstår dock med tanke på hur du uttrycker dig. Känsligt mao.
JAG ÄR VÄN MED JONATHAN HEDSTRÖM OCH KENT NORBERG OCH HAR KONTINUERLIG KONTAKT MED DESSA INDIVIDER SKALL DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FATTA???
Att jag vet vilka brännpunkter Hedström har och vad som krävs för att motivera och entusiamsmera honom till att komma tillbaks till den nivån han var på 06/07 alternativt 04/05.
Min roll inom Timrå IK är Que sera nada! Finito!
Är vi överens då sopfan?
Redigerad kommentar
Å andra sidan håller jag inte med dig om att vi ska ta in rutinerade spelare. Jag är av åsikten som jag skrivit förut (utan att någon hållit med) att vi bör satsa på unga spelare som brinner för något istället. Jonte är förvisso min favoritspelare och det var med en tår i ögat jag såg han spela i Asplöven när de mötte Östersund Hockey, fruktansvärt tragiskt då jag är tveksam att det finns någon häftigare hockeypersonlighet...
Du är kompis med Jonte, fine. Jag och en del andra tycker att han är för dålig för att spela i Timrå. Nej, detta är inte samma sak som att vi tycker att du är dum i huvudet, eller att vi vill platta till dig. Det betyder att vi har en åsikt om Jontes kvaliteter som hockeyspelare.
No hard feelings från min sida.
Man måste bara skilja på sak o person,lära sig att inte ta sig själv på för stort allvar jämt.
Där har Uno nåt att lära, så är det bara.
edit. BB uttryckte det på ett fint o bra sätt.
Redigerad kommentar
Har inte haft äran att träffa Gordon själv, men av andra fellow banjo-lirare så har jag förstått att det är en rolig och trevlig prick.
Målvakter:
Fredrik Pettersson-Wentzel
Magnus Hellberg
Sebastian Dyberg Feuk
Backar:
1a
Sebastian Erixon - Anton Strålman
2a
Mat Robinson - Mathias Porseland
3e
Antti Halonen - Elias Granath
4e
Marcus Högström - Jesper Dahlroth
Forwards:
1a kedja
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen
2a kedja
Matt Murley - Ilari Flippula - Tommi Santala
3e kedja
Max Friberg - Anton Lander - Martin Röymark
4e kedja
Per Hallin - Alexander Larsson - Anton Axelsson
Inte så trolig trupp, förmodligen för dyr men äh! Är det silly så är det. Skulle dock kunna byta ut Murley men han lär vi få våndas med även nästa sässe.
Redigerad kommentar
Den är underbar.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article4307697.ab
Annars raljerade jag mest lite om vår dokumenterade (o)förmåga att locka "hem" gamla hjältar...
Lite bitter blir jag nog ändå när han kommer hem och skriver på för FBK/LHC/HV71.
TT: Finns det säkert. Åtminstone för dem som har lite blick och förståelse om saker och ting ;) Men man vet aldrig. Skulle vi leva kvar på 80-talet så är ingenting omöjligt.
Apropå silly. Vem blir fystränare? Clabbe? Är han utbildad på ett modernt sätt isf?
Det vi åtminstone vet är att truppen ska bli bredare och att isträningarna på så sätt bör hålla en bättre kvalitet där intensitet bör vara ett givet ord.
För övrigt har han rätt att lapa lite sol och inte bara solariym som Linkan...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Olle: Förstör inte för T T nu...... Han jobbar febrilt med att hitta länkar till att allt borde vara så som det har varit under de senaste åren.
På det där med fysiken så är mitt svar att ALLA bitar måste bli bättre. Du har säkert en poäng i ditt påstående.
Fysbiten måste också professionaliseras och ett samarbete med ett förhållandevis närliggande universitet som just nu rankas som landets främsta inom idrottsvetenskap (och lär också behålla den titeln för en överskådlig framtid) skulle garanterat inte skada. Jag tvivlar starkt på att dom skulle inskränka sig till att bara samarbeta med Modo, speciellt eftersom det går att argumentera för att deras "idrottare" inte direkt presterar på en fullgod nivå just nu.
KÄKA PUCK!!!! FORZA TIMRÅ!
Det där var förbannat bra skrivet. Det är skönt att det finns sådana som du.
Nu måste jag göra en T T. God natt alla TIK-lovers. Ni som vill våran älskade förenings bästa.
Anton Strålman verkar bli svår även för Nubben att få tillbaka nu. Han verkar kunna vänta ett tag på ett NHL-kontrakt. Inga ES-klubbar göre sig besvär som det låter.