Silly Season 11/12
Jag kommer vara nojigt uppmärksam för pranks idag :)
superfalle: Ledtråden finns lite längre ner på sidan :)
Jag suktar också efter en värvningsjävel - främst den där sista pusselbiten i backfrågan, och ett meddelande om att Lander och Erixon stannar en stund till :)
I korta drag innebär det att prospects i Minsk som knackar på dörren till A-laget men inte platsar skall ges chansen att få provspela med Timrå och det kommer inte kosta Timrå ett rött öre. Man kommer även starta en skridskoskola i Minsk döpt till "Lill-Strimma Invitational Young Hockey School" för att hedra föreningens storhet i öst.
Sedan har även Matushkin lovat Timrå en träningsmatch i Minsk på försäsongen där man kommer uppmana vitryssarna att gå man ur huse och sjunga "When The Saints Go Marching In", "Kalinka" och "Helan går". Alla intäkterna från matchen kommer oavkortat att doneras till Timrå IK. Man kommer även trycka upp matchreplicor till hälften med vitryskan flaggan och till hälften med den klassiska Timråloggan (alltså tallarna) som kommer att delas ut till publiken.
Materialförvaltare för en kväll kommer att bli den legendariske Rune "Hjule" Skoglund som alltså får följa med på trippen till öst. Anledningen till att matchen spelas i Minsk är för att de har en större hall och det därmed kommer generera mer intäkter till Timrå IK.
Redigerad kommentar
Smokey: priset i SSK är ju Videll, i övrigt är det inget jag skulle jaga livet av mig för att värva. Kanske den där Heed.
I MoDo finns följande spelare jag har intresse (jag varnar för att mitt intresse kanske inte är baserad i logik alla gånger): Nagy, Rosén.
Vad hände med Blomqvist ?!
Morten Madsen
Niklas Danielsson
Hannu Pikkarainen
Dock har Madsen och Danielsson kontakt men det finns säkert en allsvensk klausul...
SSK:
Lukas kilström
Ryan Lasch
Mattias Carlsson
Där har Kilström och Carlsson kontrakt...
Videll känns inte som vi skulle ha någon chans på faktiskt...
Simon Önerud är klar, bara nån detalj återstår o då är kvoten snart fylld.
Vad jag har hört så är Hagos svårflirtad så det är ytterst tveksamt att han kommer.
Bagarn har jag varit inne på tidigare så där vet ni vad jag anser.
MEN med tanke på att Lönebudgeten ska sänkas med 15-20% så kanske han får plats. Dock ska det vara små pengar på honom om han själv vill det.
Enl. Linkan i ST idag så kommer det inte några stora värvningar i år o inga spetsspelare pga ekonomin.
Så glöm klassbacken o spetsen framåt i form av nån sniper. Tyvärr.
Det är de här som ska gör'at i år.
Redigerad kommentar
Ska man lägga lite mer krut på någon kan det vara Carlsson och Madsen...
Kilström blir nog också svårt att få i konkurrens med andra lagen i ES...
Vi har bara Hirso på kontrakt, A. Larsson oxå då han kan vara både center o ytter. Beror ju på om man vill se honom som center.
Stannar Lander så lättar det bördorna 100-falt för Timrå.
Hagos? Bagarn?
Gabbe har inte bestämt sig säger han men där lutar det ju åt Leksand då han flyttat härifrån. Så blåsta är vi ju inte.
Redigerad kommentar
Men jag länkar till artikeln oxå.
Vi ska dessutom ha 3 centrar (om Lander försvinner) eftersom man vill ha Larsson på en kant.
Dock tror jag det finns en bra chans att han spelar i alla fall ett år till i Timrå. Det tror jag han skulle må bra av och jag tror han vill vara bra när han flyttar över.
Sen kan man faktiskt börja ledsna på kontrakt inom 3:år på draften... Känns som en massa spelare åker över innan de är färdiga i ES. Hoppas de han hitta ett bättre alternativ. Typ 6 år eller nått. Då är de ändå 23 år och har sedan möjligheten att välja ett annat lag...
OM han nu inte vill skriva på vad händer då?
Låt säga att han vill till Detroit istället.
Är han trots att han inte skrivit på bunden till Oilers?
Det känns inte som om det skulle vara en fördel för spelaren att tacka nej till ett kontrakt. Det är inte precis spelarnas marknad...
För skulle de bli helt fri kan jag inte förstå varför alla spelare ska över så tidigt... om de inte blir förblindade av kontraktet och pengarna framför sig...
Redigerad kommentar
Sedan tycker jag vi ska anamma Nubbens system för slutspelsbonus för de lite äldre spelarna.
Redigerad kommentar
Nilshtorp var inte speciellt bra förra året i Rögle och jag fattade nada att FBK tog honom, men den där Granqvist verkar veta vad han gör. Tarvis har mycket att bevisa innan han är på hans nivå med tanke på vad som åstdakommits hittils av honom i Timrå, sen Kapanen har vi inte haft en riktig flerårig vinnare i kassen. Linbäcks sejour i TIK räknar jag inte, då Tarvis hade inte ett skit med Linbäcks vinnarskalle att göra.
Att PW valde FBK pga målistränare, när han visste han han skulle vara etta och få spela de flesta matcherna här säger allt, tyvärr! Han är kass.
Men för fan, de får bevisa att jag har fel, det tar jag gärna.
Redigerad kommentar
Nån koll på honom?
Torp fick ett kontraktsförslag tidigare under säsongen men ville avvakta men Hv gick vidare så det fanns ingen plats kvar åt honom nu efter säsongen, säger han.
Hmm?
HVTV
Han tror o hoppas han stannar i HV liksom Falk.
Johnny Bravo: Det verkar lite konstigt att dom inte vill behålla honom. 19 pinnar varav tio mål är ju långt ifrån underkänt för en spelare som gjort sin första ordinarie elitseriesäsong och sen var han väl en av Gnagets bästa under hösten har jag för mig.
Men något för TIK lär han väl knappast vara. Klockren Växjövärvning om dom nu kliver upp.