Silly Season 11/12
« Föregående · 1380488 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season 11/12
T T: Jag väljer att möta sportchefens utlåtande om Hynning med ett stort VA?!
Inställning. Skridskostark. Jo, jag tackar jag.
Inställning. Skridskostark. Jo, jag tackar jag.
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
Kerstin_k: Inte bara hos vår SC man kan ifrågasätta scoutförmågan ser jag...
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
Kerstin_k: om det stämmer ang hynning så undrar jag om det kan vara så hynning inte fått pensions pengar sedan kom hit? =)
vet inte vad jag är mest bajsis över just nu...
1: nye joke(ela)
2: nya hirso
3: resultatet vid bokslutet i år...
återigen: helvete vad folk vi hade i truppen.....
vet inte vad jag är mest bajsis över just nu...
1: nye joke(ela)
2: nya hirso
3: resultatet vid bokslutet i år...
återigen: helvete vad folk vi hade i truppen.....
Sv: Silly Season 11/12
Kerstin_k: ja inställningen kan ju diskuteras . men farten på skriskorna har han ju då han vill
Sv: Silly Season 11/12
www.eliteprospects.com/player.php?player=4417
Hävdar fortfarande att han kan vara bra för vårt lag :) Kanske inte är så dyr ändå?:)
Hävdar fortfarande att han kan vara bra för vårt lag :) Kanske inte är så dyr ändå?:)
+ 2
Sv: Silly Season 11/12
Majkii: Antar att Arto är vårat huvudspår just nu, fiska efter en forward och center istället. :)
Sv: Silly Season 11/12
ersson:
Ja, J Mattsson är ju utan kontrakt :) Grym både som forward och back i PP
Ja, J Mattsson är ju utan kontrakt :) Grym både som forward och back i PP
+ 2
Sv: Silly Season 11/12
Hur jag än vrider och vänder på årets trupp och jämför med föregående så kommer jag fram till att som det ser ut just nu bör vi ha sänkt lönekostnaden med 50%, minst.
Det måste innebära att de platser som återstår rimligtvis fylls på med riktiga klasspelare.
Något annat kan jag aldrig för mitt liv tänka mig. Förhoppningsvis är det av den anledningen det är så tyst. Några VM-spelare skulle inte vara fel.
Det måste innebära att de platser som återstår rimligtvis fylls på med riktiga klasspelare.
Något annat kan jag aldrig för mitt liv tänka mig. Förhoppningsvis är det av den anledningen det är så tyst. Några VM-spelare skulle inte vara fel.
Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: fler spelare blir ju betydligt dyrare . så några supernamn tror jag inte kommer presenteras
Sv: Silly Season 11/12
superfalle: Ryktet gör gällande att både Hlavac, Hlinka och Klasen hamnar i Malmö. Ruggig Silly season i det ryktet.
Sjukt om det skulle stämma. Då blir det garanterat årets silly-bomb.
Sjukt om det skulle stämma. Då blir det garanterat årets silly-bomb.
Länkar:
MrMadhawk.se - Sveriges största fristående hockeyblogg - Klasen tillsammans med Hlavac/Hlinka?
MrMadhawk.se - Sveriges största fristående hockeyblogg - Klasen tillsammans med Hlavac/Hlinka?
Sv: Silly Season 11/12
Mest komiskt egentligen, man har 20 miljoner men man lägger 50% på linus klasen? jag menar vad skulle Mozyakin kosta? Klasen är egocentrisk trixare som är svag hemåt? trodde Malmö pratade om en Nhl kedja? Klasen platsade väl aldrig riktigt där, sedan att karln bara är 24år och väljer pengar framför karriären han är alltså 27 när kontraktet går ut allsvenskan är ju faktiskt ett kliv ner i karriären? ajja nu får jag väl en massa hatmejl :]
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
Simmalugnt: Det hade varit en mycket trevlig värvning. Runt 30 pinnar i snitt dom senaste 4 säsongerna, mer pålitlig poängplockare än så lär man väl inte få.
Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: Jag har funderat likdant. Lönebudgeten måste vara riktigt låg just nu.
Här är min drömtrio:
Arto Laatikainen
Niko Kapanen
Juhamatti Aaltonen
Men självklart lär trion inte gå i uppfyllelse så klart. Samtidigt vore det roligt med slutspel istället för kvalserien mot allsvenska lag som bara blir bättre och bättre. Glappet mellan elitserien och allsvenskan kan aldrig varit så litet som det är nu.
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
Skarin: Det ser inte orimligt dyrt ut i alla fall.
Tycker det borde finnas en hel del pengar när vi blivit av med Hirso, Jokela, Karlsson och Hynning. De borde i alla fall ha plockat ut 800 000 kronor i månaden tillsammans.
Tycker det borde finnas en hel del pengar när vi blivit av med Hirso, Jokela, Karlsson och Hynning. De borde i alla fall ha plockat ut 800 000 kronor i månaden tillsammans.
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Ja men som Linkan skulle sagt, vi ska ju sänka spelarbudgeten med 20 % och i realistiska tal så innebär ju det att budgeten ska ner 60 % + att vi har fått en extra sportchef och massa andra tränare för juniorerna. Då finns det inte mycket pengar kvar.
Efter detta ironiska inlägg så kom jag just på en sak, för något år sedan skrev väl någon svensk spelare på ett kontrakt med sin klubb även fast det stod klart att det blir NHL till hösten, just för att klubben skulle få pengar. Vi får ju pengar för Erixon men den här dealen bör ha gått att få till med den spelare som enligt intervjuer och dylikt har en otrolig klubbkänsla, Anton Lander..
Efter detta ironiska inlägg så kom jag just på en sak, för något år sedan skrev väl någon svensk spelare på ett kontrakt med sin klubb även fast det stod klart att det blir NHL till hösten, just för att klubben skulle få pengar. Vi får ju pengar för Erixon men den här dealen bör ha gått att få till med den spelare som enligt intervjuer och dylikt har en otrolig klubbkänsla, Anton Lander..
Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Skogs, ytterligare en Karlsson och till viss del en del av Corsos lön. Det är ett gäng kontraktstinna spelare som faktiskt lämnat oss. Det måste finnas bra med flis över till de sista tre platserna.
Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: Som jag fattar det får vi enligt det nya avtalet pengar för både Lander och Erixon då det är de klubbar som utbildat dem som får dela på den totala summan på ca 1,5 miljoner som NHL-klubben får betala när en spelare kommer till NHL. Detta gällande spelare under en viss ålder. De har då också rätten att bryta ett kontrakt till den 15 juni som är påskrivet av en klubb i Europa.
Kortfattad sammanfattning är det ingen skillnad i detta fall att Lander inte har kontrakt. Vi får pengar ändå på grund av hans ålder.
Kortfattad sammanfattning är det ingen skillnad i detta fall att Lander inte har kontrakt. Vi får pengar ändå på grund av hans ålder.
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
Tycho: jag måste ha missat något för varför pratar så många om pyörälä? Han har ju kontrakt med Frölunda eller funderar han på att bryta det?
Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: Just dom där spelarna borde väl stå för den 20-procentiga minskningen.
För i övrigt har vi ju värvat betydligt billigare spelare än ifjol kan jag tänka mig.
För i övrigt har vi ju värvat betydligt billigare spelare än ifjol kan jag tänka mig.
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
T T: Fan, det är verkligen dött nu. Inget rykte ingenting. Ge oss Arto och någon bra center så vi kan få andas ut och vänta in sista forwarden!
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
T T: Just det! Ja, det borde verkligen finnas löneutrymme för tre riktigt bra spelare.
Om det inte blir så kommer i alla fall jag att bli riktigt besviken.
Om det inte blir så kommer i alla fall jag att bli riktigt besviken.
Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Ja med tanke på vad som gått och vad som värvats borde det finnas det.
Sv: Silly Season 11/12
dr-nix: Hoppas bara att dom inte "väntar" på honom och missar en massa andra.
Märkligt förresten att han tyckte det var bättre hockey i Elitserien än i KHL
Märkligt förresten att han tyckte det var bättre hockey i Elitserien än i KHL
Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Hockeyn i ES är lite mer lik den hockey han spelat större delen av sin vuxna karriär antar jag. KHL kanske är mer NHL:igt vilket eventuellt inte passar honom? <--- spekulerar vilt :)
Sv: Silly Season 11/12
Många SSK:are i Malmö blir det nu när Carlsson går dit.
Ja ja huvudsaken vi tar Laatikainen.
Kom igen nu´rå NubbLink, Presentera nån o överraska oss positivt!
Ja ja huvudsaken vi tar Laatikainen.
Kom igen nu´rå NubbLink, Presentera nån o överraska oss positivt!
Sv: Silly Season 11/12
dr-nix: om "cas" kommer ökar trycket på mat´s offensiva talanger avsevärt...
vore bäst om cas stannar i moskva kontraktet ut o isst tar vägen via tik nästa år...
vore bäst om cas stannar i moskva kontraktet ut o isst tar vägen via tik nästa år...
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
Laken: vore helt okej om han valde att mellanlanda ett år i elitserien innan det bli nhl, jag håller med du. Agera hela gänget.
« Föregående · 1380488 · Nästa »
Jag undrar vad det blir för nånting, när allt är klart, för vår del.