Silly Season 11/12
Verkar inte bli någonting alls av det här samtidigt som det känns som att lönebudgeten gått ner lite drygt 50%. Typ. Det är så det åtminstone känns.
Ja herregud. Vi ska nog vara äckligt glada att vi ens har ett elitserielag i denna stund.
Peeeeeennnnnngggggaaaaaaaaarrrrrrnnnnnaaaaa.
Här har vi två spelare med fötterna på jorden och huvudet på skaft.
Jag blir glad när jag läser sådant här:
Det jag menade var: Att få tag på något lag som ta över Murleys kontrakt lär inte vara omöjligt. Då frigörs en plats som vi kan ta in en nordamerikansk center på.
Lucenius kan vi skriva kontrakt med ändå, utan att blanda in den icke-europeiska platsen. Han är ju inte tilltänkt som förstecenter.
Redigerad kommentar
Det jag skrev var att det inte finns någon anledning att blanda in en finsk spelare när det gäller Murley, eftersom Finland inte är ett icke-europeiskt land. Speciellt inte Lucenius eftersom han inte har något kontrakt. Alltså är ett "byte" omöjligt.
Då är det enklare att byta med exempelvis ett tyskt lag, som har en kanadensisk eller amerikansk center.
Hursomhelst. När någon skrev "byte Murley mot Lucenius" så menades troligen att Murleys kontrakt skulle brytas och att Lucenius skulle signas istället.
Min invändning var att vi inte behöver blanda in Lucenius i Murleyaffären. Murley är icke-europe och att bli av med honom skulle göra det möjligt att ta in en nordamerikansk center. Varför blanda in Lucenius över huvud taget? Han är ju aktuell i vilket fall.
Det var min huvudsakliga invändning.
Jaja, vi skiter i det här nu.
Men att påstå att jag inte skulle veta att Finland är med i EU är löjligt.
Redigerad kommentar
Folk bara påpekade att det finns det visst det då det öppnar upp en icke EU plats för oss.
hubbenorlen: Tror detta är frukten av ett missförstånd bara (hoppas jag innerligt iaf).
Låt mig förklara inlägget "Byt Murran mot Lucenius. =)" (Hoppas KORTIFW inte har något emot att jag gör det, så här tolkade jag det iaf)
Igår gick det att läsa i lokaltidningarna att urvalet bland centrar inte var jättestort och saken blev inte bättre av att man redan har två transatlanter (Hirschovits lämnade rätt sent och det var inte planerat att han skulle lämna direkt).
Alltså finns det en hel mängd tänkbara spelare som räknas bort pga. detta.
Med det i åtanke tyckte man kanske att det vore bra om man hade haft Lucenius istället för Murley då detta hade öppnat upp en icke-eu plats. (Lucenius kan lira både som center och yttter btw)
Jag vet inte vilken del av inlägget du tolkade som 100% superallvarligt men det var en smiley med på slutet så kanske även KORTIFW insåg att Murley faktiskt har ett kontrakt och det är inte bara att kicka en lirare hur som helst.
Jag tolkade inget som 100 procent superallvarligt. Tyckte bara att det vore mer rimligt att diskutera vilken nordamerikansk center vi kunde få in om Murley lämnar, i stället för att prata om Lucenuis, som ju är aktuell i vilket fall – oavsett om vi gör oss av med Murley eller inte.
Backsidan kan bli svårpenetrerat.
edit: Vill bara tillägga att det handlar enbart om att överleva den här säsongen, sportsligt som ekonomiskt. Ingenting annat.
Dom som tror nåt annat är bakom flötet.
Redigerad kommentar
Å andra sidan har jag varit mentalt förberedd på allsvenskan de senaste två åren.
Redigerad kommentar
Igentligen tror jag inte att det är så illa som man ibland kan få intrycket av men i och med att det sannolikt är som jag förklarat här ovan så upplever de flesta att det känns "riktigt illa".
Ett stort problem i den sits man hamnat i (där man skjuter utbetalningar till spelarna på framtiden) är att dess agenter, som lär ha ett gäng spelare under sitt paraply, känner en viss oro och att det i sin tur kan medföra att spelare tackar nej till kontraktsförslag med Timrå på agentens inrådan.
Redigerad kommentar
1, Vara för dyr.
2, Redan uppvaktats flitigt av andra klubbar.
Å andra sidan är väl förmodligen inte Nagy den som värderar intresse från klubbarna eller om man är tidigt ute eller ej. Finns pengarna så är ju Nagy ett jävligt säkert kort och jag tror ingen klagar om Lucenius centrar med Nagy bredvid sig?
Rent spontant tror jag att om man ger Nagy vad han vill ha så har man fortfarande betalt mindre för honom än vad Modo gör för "The dick" plus att jag skulle gissa på att den senare är mycket mer av ett problembarn i laget än vad den förstnämnde är.
Om man vänder på resonemanget och tänker sig att ni lägger krut på att behålla Nagy så ser ni ju istället ut att få en rätt medioker centeruppställning.
Nä jag tror Nagy är körd för er. Vi hugger honom gärna!
"Om man vänder på resonemanget och tänker sig att ni lägger krut på att behålla Nagy så ser ni ju istället ut att få en rätt medioker centeruppställning"
Samma sak gäller väl för Timrå. Det är väl främst en ny förstacenter och en bra back ni söker? Lägger ni pengarna på Nagy (för han är nog inte billig) så riskerar ni att stå där utan förstacenter eller utan en riktigt bra back. Skulle tro att er prio är att fixa förstacenter och en bra back, för att sedan se vilken ytter man kan hitta till en billig peng.
Ska jag vara ärlig så tar jag i dagsläget hellre Modos centeruppställning än Timrås då vi iaf har en spelare (Sundström) som är tillräckligt bra att leda en förstalina och producera.
Kliver Lucenius in i Timrå så har ni en skickligare 1:a center i Sundström men ur en defensiv/allround aspekt så tar jag hellre vår uppställning tills dess att ni presenterar värvningen som definitivt sätter spiken i kistan för Nagys vara i Modo.
Jag tror rent generellt att Timrå har lite mer pengar än vad en modoit tror samt att modo har lite mindre pengar än vad en timråit tror. Sen kan jag även lägga värdering i att Sundström faktiskt svajat lite dom två senaste säsongerna och börjar bli till åren. Lucenius är å andra sidan i ett helt annat skede. Lucenius är en spelare som fortfarande har sin bästa säsong framför sig, det har inte Sundström.
edit: Alltså vad jag menade var att med Nagy bredvid Lucenius så duger Lucenius som förstacenter., kort och gott.
Redigerad kommentar
...med Nagy bredvid Hagos så duger Hagos till förstacenter ffs...
Redigerad kommentar
Tyvärr är det väl mer troligt nuförtiden att det låter så här i lurarna:
" Hej Det är Kent Norberg, Timr*KLICK* Hallå? Hallå?"