Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
"Jonte kommer nog att visa sig vara mest överskattad och överbetald ever när säsongen summeras"
www.skellefteaaik.se/lasvart_kronika.asp
Och Timrå och Hedström tackar hjärtligt mycket
för tändvätskan :-)
Att omnämna Timrå som något adligt och fint är tamefan förjävligt rent utsagt.
Här det sulfat, sulfit och Timråskit som gäller. Arbetarklassen hjältar och bohemer verkar här. Där majoriteten sliter ont varje dag och stämplar in på kontoren plikttroget.
Att vi Timråbor skulle vara bättre än någon annan köper jag inte. Vi har banne med med våra bara händer fått slitit arslet utav oss för att nå dit vi är idag.
DreamTeam: Kan du inte mejla den där fåntratten och ge honom lite insikt i vad det är han skriver om egentligen och läxa upp honom med våran historia.
Man får tycka vad man vill om Sveriges mest vänstervridna kommun, Timrå IK, Östrandsfabriken, Socialdemokraterna, Domustrappan, ladan - what ever!
Men nåär man basunerar ut lögner och anklagar oss för att vara någonting vi inte är då blir jag heligt förbannad alltså.
Man kan väl inte reagera på allt och alla...då skulle man ju bli ett nervvrak. Ta det med ro och låt honom skriva vad han vill...hans problem...
Sune:
"Man kan väl inte reagera på allt och alla..." Att inte du bryr dig om denna krönika kan man förstå..Du bryr dig mest bara om vad ernie eagle skriver..
Så du tycker att det är en sån stor sak att reagera över då?
Bidrar självklart med bensinpengar isf.
Sune:
Har läst värre saker än detta så jag reagerar inte speciellt över denna krönika.. Ville egentligen bara påvisa ett mönster när ernie eagle skriver så är gärna du där o "hackar" på hans inlägg..
Ja men då är det väl samma påfund som när du är på mig då...eller hur?
Sune:
Nopp..Kollar man min historia när det handlar om dig kontra din historia mot ernie eagle så ligger du hästlängder före mig..
Numer för min egen del så är det mycket meningslöst att hålla på att "bråka" med dig..Det är lixom ingen ide..Du har blivit Timrå IK fansen svar på Luleå Kickan..
Skit i detta nu och åk hem o ta en grogg eller vad du nu dricker när du dricker och ha en trevlig eftermidag/kväll..
ståpäls: Westermark mår bäst när han är bitter. Läs gärna hans underhållande blogg på hockeykultur.com om Håkan Blogg.
Rent internethistoriskt for Westermark runt och kaxade i mitten av nittiotalet och deklarerade att Timrå var ett loserlag som alltid vek ner sig och av den anledningen inte kunde nå ens allsvenskan. Samma säsong spurtade vi förbi både SAIK och BIK i sista omgången, nådde allsvenskan och the rest is history. Han och hans svargula gelikar har ju konstant floppat sig genom livet sedan dess tills de till slut inte kunde undgå att gå upp i vintras. Inför förra säsongen deklarerade Westermark att han nu tröttnat och inte kände lika starkt för Skellefteåhockeyn. Så gick laget upp och vips skriver han krönika på officiella hemsidan.
Det finns en mental blockering i Norra Västerbotten för det faktum att Hedström spelade för Timrå så sent som bara en säsong innan han kom tillbaka hit till oss. I jämförelse med division 1 norra på nittonhundratalet är den säsongen ingenting värd i Skellefteåbons ögon. Varför skulle Jonte ha några band till oss bara för en sån sak?Nu råkar ju Jonte vara den enda spelare av klass som Skellefteå fått fram på den här sidan Mats Lindgren så visst förstår jag att de varit stolta på samma sätt som vi var stolta över Tommy Sjödin och Coma. Det är skönt att konstatera att Timrå och Timråsupportrarna gick upp i elitserien med större värdighet än AIK:arna från norr. Vem fan bryr sig om Sjödin, vi hade ju Tjobba... Skellefteåborna stod med darrande underläppar och såg några av sina hetaste spelare skriva på för HV. Försvarsmekanismen blev jamenjontekommerjuistället. När det inte blev så fanns tydligen inget kvar mentalt. Publiken svek från första stund och det gnälls, gnälls, gnälls.
Jag fattar inte hypotesen om att Jonte skulle tveka inför att komma hem och "bära laget" på sina axlar. Varför skulle han inte klara av det om han vill? Inse att det inte lockar tillräckligt. Jonte väljer istället att gå till en stad han bodde i 300 dagar tidigare, till en klubb oändligt mer proffsigt skött, ett bättre sportsligt alternativ och spel för en tränare och sportchef tillsammans med lagkamrater han känner och uppskattar. Jämföra att Foppa skulle gå till LHC med det är ju absurt. Gå vidare och var inte såna förlorare. Nubben är bättre än Peo, men den senare lär sig säkert med tiden. Nubben släppte Jonte utan krångel när NHL-lock outen tog slut. Nubben har hållit nära kontakt och stöttat när det krisat. Nubben har kompetensen att ta hit stjärnor när Peo tappar sina.
Det blir jävligt skönt att följa när Timrå tar tre poäng i helgen. Må Jonte avgöra matchen så får de något att älta en månad till i Norran och bland fansen.
Som du säger, Westermark gillar nog sig själv mest när han är bitter. Med laget i eliten och inga utslagningar av Löven i Playoff2 att hämta näring ur verkar det mesta blivit grått och trist.
Samma tugg ett varv till, med lite nyvinklade försök att krama ytterligare tårar ur han-svek-vår-bygd-tugget. Gäsp. Som du säger: har dom ingen stolthet? Hela den här 't o m andra lags supportrar tycker asasynd om oss, buhuu, nu går vi inte på matcherna, brölibröl' känns ju skitmesig. Precis samma syndrom som just Westermark brukar håna Leksingarna för.
Det verkar som det räcker med mycket folk på isträning för att betraktas som ett publiklag numera. Minns ju hur det var i ettan och allsvenskan förr, Skellefteå hade knappt nån klack och aldrig nåt folk i Timrå. Det bästa de förmådde var väl att bli utklassade av green devils.
bäst av allt är nog: "Det är värt att notera att ”vinnaren” Hedström egentligen inte varit nära en enda betydande seger (Johan Ramstedt gått upp till Elitserien med två olika lag). "
fin notis. Alla fattar väl att Hedström pissar på Ramstedts 10 år i allsvenskan eller vad det är
RocknRolf2: Mats Nilsson var en hyvens Lövare. Däremot fanns en Robban i Mölndal som var största döskallen i det gänget, i alla fall som jag minns idag. Robban, hör du mig? Hur går det mot Huddinge? Ska du ta bilen till nåt möte mot Växjö?
*diaboliskt skadeglatt långsint hånskratt*
Fan, tänk att Internet börjar bli så gammalt att man kan dra in oförrätter äldre än tio år.
Robban minns jag! och jag hångarvar gärna jag med.
En skribent som jag däremot saknar är han som höll på Huddinge.. Pemer? var det så? internethockeyns kafka
Jag vet inte om det var ett hot eller ett löfte...
Någon som kommer ihåg vad hon skulle göra nu när Jonte spelar med oss?
Nu håller hon sig väl mest tyst och 'tröstar sig' kan man tänka, men det var rätt festligt att följa hennes alltmer desperata, manodepressiva utfall på lulingsidan. Lite sorgligt också, jag kan inte påminna mig att någon luling gjorde annat än bemötte dravlet med tystnad.
Om jag höll på schälleftä skulle jag vara faan så mycket mer bitter på dom två spelare som gick till hv71 istället, man är med att föra upp ett lag och sedan drar man till en konkurrent, ser jag som ett större svek än Jonte..
Imorrn är en mörk dag i skelleftebons medvetande. Smärtsamt skall det vakna upp på söndagsmorgonen med migrän och en bild utav en hånflinande Jonte Hedström på näthinnan.
Ve och förbannelse över SAIK imorrn vid en sisådär 15.00.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Men jag tror på TIMRÅ IK, lite mer nyanserat då da...
FORZA TIK, alltid, alltid........
Men måste ju piska upp stämningen lite grand. Kan den där jävla Westermark reta gallfeber på e så kan jag fan reta gallfeber på dem.
Det är Skellhells fans som valt sida av myntet. Det vill till varje pris pris ha krig. Då skall det få det. Både på isen och på läktaren.
Adrenalinet kommer spruta ur mig och fradgan lägga sig på mina läppar, jag kommer fucka åt varenda spelförstörande grej SAIK-helvetet ägnar sig åt imorgon.
Jag kommer spy galla på fröken Wernblom och läsa över deras spel imorrn.
NU ÄR DET NÄRA!
14 oktober
kl. 15.00
Någon som vet om Sanny kan vara med ?
Det är tur dom fått några vilodagar.
Men jag tror Skellefteå blir svårslagna.