Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Rätta mig om jag har fel.
Det har hänt förr (8^(/)
Fansens missnöje mot honom är en sak men att hota både honom samt hans närstående är skrämmande.
Skellefteå AIK själva måste skämmas över sina sk supportrar!
"Illdåd"? Har det hänt något annat än "pojkstrecket".
Eftersom man med ljus och lykta tänker undersöka det här från Skelleftes sida och man ger oss rätt på den här punkten anser jag att den här historian är utagerad. Idioterna skall få sitt straff i sinom tid och nu lägger vi locket på tills vi hör någonting mer kring det här fårskallarna.
Jag är otroligt nöjd med det stöd vi fått på den här punkten. Vi har en slag upprättelse och det räcker gott för mig.
Nu fokuserar vi på det egna laget och på torsdag dyker med största sannoliket ett tifo upp där vi visar våran kärlek till Timrå IK. Mer än så säger jag inte.
Timrå IK - Mif Redhawks torsdagkväll 19.00
Be there!
Är så många Timråiter som kommer in på Skellefteås forum och frågar så jag tänkte skriva ett mastodontinlägg att hänvisa till för att slippa svara på samma frågor om och om igen. Ren lathet från min sida.
..och for the record tycker jag precis som alla andra:
-Ja. Det är befogad att bua åt Jonte och slänga hans egna citat i ansiktet på honom.
-Banderollen på e4 var absolut förkastlig och kanske det mest idiotiska som gjorts i hockeysverige.
ståpäls: Fantastisk slutkläm av Motorjanne/Westermark på deras officiella sida under rubriken läsvärt. Jag citerar:
"Det hade varit en bra idé att tidigt prata med honom om att lägga korten på bordet. Säg varför det inte gick att infria löftena om att komma hem. Alla vet vad Hedström sagt tidigare, officiellt och inofficiellt. ”Saker och ting förändras” duger inte som förklaring. Om du då har en god anledning, familjeskäl eller egen hälsa så förstår människor."
Westermark läser uppenbarligen bara Norran och inte riksmedia. Är det något Hedström gjort är det väl att tala ut och förklara hur han resonerar. Well, well, mupparnas problem.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,908618,00.html
det blev ju inte sundare för att dockan var dåligt gjord..
Det nyttiga med den här galenskapen är väl att förhoppningsvis ALLA lags supportrar nu har blivit en lektion klokare av det här..det lönar sig inte att lägga krut på att hata.. utan man bär sitt lag bäst genom ett konsekvent positivt stöttande hela tiden! det mår alla bäst av..
Saker med humor o distans däremot kan ju vara kul inslag i supporterlivet
typ modoisternas tifo till Wernblom.
Sorry El Maco...
Laken: Jag tror alla är överens.
Nu släpper vi muppar och andra skellefteåfans och går vidare. Jag är säker på att Jonte gjort det i alla fall.
Aftonbladet upplyste ju i tidningen att bilden var ett montage! Så jag ser inte att något större fel är begånget.
Övriga:
Att man hade banderoller och buar när Hedström har pucken är både acceptabelt och förståeligt!
Att man hänger upp en docka är däremot INTE acceptabelt och förståeligt!
Annars så tittar vi nog liter konstigt på er, det kanske alla gör NU??????
Men som du säger har vi ju ingen aning. Inte jag heller. Vi lämnar det så.
Social trygghet framförallt, hur Jonte och hans fru resonerar vet väl mest bara dem själva, vi kan resonera kring rykten som vi fått från folk i dess närhet eller som åtminstone känner folk i dess närhet. Men det är mer anonymt än Skellefteå och det är heller inte för storstadigt att bo i Sundsvall. Lugn och ro kan vara ett bra inslag i ett liv som varit lite kaotiskt och mycket flyttande i att hitta rätt. Timrå var bra i ett år för honom och det kändes rätt. Därav 4 år också. Ett lag som satsat bra dessutom.
När det gäller Jonte så känns det som att han satte ner foten när han skrev 4-årskontrakt. Han visste direkt hur reaktionerna skulle bli och det var ju redan fastställt att han aldrig mer skulle spela i Skellefteå.
Konfrontationen var oundviklig.
Familjebeslut och familjebeslut. Frugan flyttade ju till Skellefteå båda gångerna hon reste hem från Anaheim. Tror inte hon hade varit omöjlig att övertala att bo i Skellefteå faktiskt...
Chief: Förvisso, men poängen var nog inte att förvåna eller psyka. Mer att "make a statement".
Att han spelar här var ju ett familjebeslut, att han valde att fly fältet tror jag inte ett dugg på. Han har många kompisar även i den här staden, framförallt så har hans fru också det. Det gav en bättre social trygghet att bo här.
Det är i alla fall min teori.
Buande ni verkligen inte när Dick Andersson gick till Löven förresten, nu var han ju bara där någon månad i och för sig.
Jonte är välkommen till Skellefteå igen! :-D