Slutspel 2023
« Föregående · 2498358 · Nästa » Till forumet
Sv: Slutspel 2023
RunarUp: exakt
trodde de skulle bli 2-2, de va nära många gånger,
sen slump 3,-1, massor av BP, där rök chansen,
men domarn är fa*n inte bra idag
trodde de skulle bli 2-2, de va nära många gånger,
sen slump 3,-1, massor av BP, där rök chansen,
men domarn är fa*n inte bra idag
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Bee: trodde någon på allvar att vi skulle vinna första matchen? Jag hoppades men jag tror fortfarande att detta avgörs i game 7. Hoppas vi överlever så länge
+ 4
Sv: Slutspel 2023
SebastianH: Kittlar och kittlar. Truppenr väl i princip redan full och det ser ju inte ut att bli så mycket högre nivå på laget till nästa säsong. Backsidan är den stora skillnaden mellan lagen i dag tycker jag ändå. Örebro lyckas allt som oftast att komma ur med fart ur egen zon. Plus att Johansson skulle haft i allafall 1 mål idag med tyvärr.
Sen är det visserligen lite för mjukt bland vissa forwards, även om jag tycker Dahlén ändå är lite farlig och avig i offensiv zon, till skillnad mot EP14. Med "endast" Hållander in till nästa säsong så ser jag tyvärr inte att nivån höjs särskillt på forwardssidan heller tyvärr. Wedda fär skadebenägen för att lita på.
Synd med att det blev som det blev med Lodin då han hade varit perfekt för sån här slutspelshockey.
Sen är det visserligen lite för mjukt bland vissa forwards, även om jag tycker Dahlén ändå är lite farlig och avig i offensiv zon, till skillnad mot EP14. Med "endast" Hållander in till nästa säsong så ser jag tyvärr inte att nivån höjs särskillt på forwardssidan heller tyvärr. Wedda fär skadebenägen för att lita på.
Synd med att det blev som det blev med Lodin då han hade varit perfekt för sån här slutspelshockey.
Sv: Slutspel 2023
Tallnäs: Ante antyder att ledande spelare inte får ligga -3. Kan det tyda på att man splittrar kedjorna pö söndag? Hanzl Dahlen Pääjärvi var katastrof idag
Sv: Slutspel 2023
Dubbeld: han har för saftig lön för att bli bänkad, de vet du. Kanske om vi skeppar honom nästa säsong och frigör lite pengar till en rejäl smejkal typ
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Detta är inte 100 meter, detta är ett maraton.
Ett smutsigt, fult och våldsamt maraton.
Jag är stolt hur grabbarna stod upp idag, man tog inte ett skit.
Örebro kommer inte orka möte oss, vi kommer nöta ned dom och ta detta
Ett smutsigt, fult och våldsamt maraton.
Jag är stolt hur grabbarna stod upp idag, man tog inte ett skit.
Örebro kommer inte orka möte oss, vi kommer nöta ned dom och ta detta
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Rättvis seger för Öret. Timrå stod på hälarna hela första. Klart bättre från andra och framåt.
Men: Hanzl/Jonte måste upp. Katastrofal insats idag. Usla bakåt och plottriga framåt.
Nu är vi igång i a f. Bara att ladda inför söndagen. Då jävlar lyfter vi hallen och kör över Örebro!
Men: Hanzl/Jonte måste upp. Katastrofal insats idag. Usla bakåt och plottriga framåt.
Nu är vi igång i a f. Bara att ladda inför söndagen. Då jävlar lyfter vi hallen och kör över Örebro!
+ 8
Sv: Slutspel 2023
Hörni surkukar!
Det här är inte över. Första perioden var en katastrof, inget annat.
Andra och tredje ger iallafall mig hopp inför kommande matcher.
Med konsekventa domare tror jag vi gjort match av det här redan idag. Sorgligt usel nivå på dom randiga tyvärr.
Tror filmningarna/förstärkningarna väckt känslor inte bara här i forumet. Tycker jag såg rätt många svarta ögon i tredje perioden. Hoppas Örebro får sota för tramsets redan på söndag.
Det här är inte över. Första perioden var en katastrof, inget annat.
Andra och tredje ger iallafall mig hopp inför kommande matcher.
Med konsekventa domare tror jag vi gjort match av det här redan idag. Sorgligt usel nivå på dom randiga tyvärr.
Tror filmningarna/förstärkningarna väckt känslor inte bara här i forumet. Tycker jag såg rätt många svarta ögon i tredje perioden. Hoppas Örebro får sota för tramsets redan på söndag.
+ 15
Sv: Slutspel 2023
Jåkkinen: Örebro absolut bättre. Men det blir jag inte lika irriterad över. Vi steppar upp ordentligt i andra men får inte riktigt chansen att komma loss helt. Han blåser sönder matchen.
+ 3
Sv: Slutspel 2023
Man jagar mål och spelar i princip alltid EP...en spelare som knappt nätat sen Gustav Vasas tid.. undrar just vem i Timrå ik han sugit av för att förtjäna den speltiden? Eller om det står i kontraktet att han ska spela mest av alla oavsett eller något sånt...
+ 4
Sv: Slutspel 2023
Som vanligt så torskar vi i starten. Släpper vi inte in 3-1, när vi faktiskt dominerar matchen under den sekvensen så tar vi detta. Men nu vart det som de vart, ÖREBRO har inte mer att ge. Men det har definitivt vi!!! Vi tar öret med 4-2 i matcher.
+ 3
Sv: Slutspel 2023
Rallarn:
”Jag är glad att det är över, så lämna mig ifred.
Du är det sista jag behöver och jag orkar inte mer.”
”Jag är glad att det är över, så lämna mig ifred.
Du är det sista jag behöver och jag orkar inte mer.”
Sv: Slutspel 2023
Rallarn: Spelar ingen roll. Jag är så otroligt glad över att Timrå inte kommer att åka ur shl.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Vi kastar bort en förstaperiod efter över en veckas vilande och går sedan 1-1 mot Örebro i resterande perioder trots att vi spelar boxplay i 12 minuter och PP i 4min.
Vi vinner denna matchserie med största lätthet. Mindre utvisningar, mer PP eller 5 mot 5, sen är Örebro bortstädat och återvunnet.
Forza Timrå IK!
Vi vinner denna matchserie med största lätthet. Mindre utvisningar, mer PP eller 5 mot 5, sen är Örebro bortstädat och återvunnet.
Forza Timrå IK!
+ 4
Sv: Slutspel 2023
Zäta75: förhoppningsvis kan vi skylla detta på uppehållet. Nästa match avgör serien
+ 3
Sv: Slutspel 2023
josha840: Timrå pissar på sig själv. Skapar nada framåt och är ihåliga bakåt. Enkel seger för Örebro helt enkelt.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Nisse1: Ja jag gillar inte hur EP behandlas. Han tillför ingenting men coachas som en toppspelare. Kompiscoaching är inte bra.
+ 4
Sv: Slutspel 2023
Skärper vi till oss, och vi får oxå med oss
några powerplay, så tar vi dom
dom är inte Oslagbara
lite flaxx på 3-1, domarbeslut m.m
några powerplay, så tar vi dom
dom är inte Oslagbara
lite flaxx på 3-1, domarbeslut m.m
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Dr.Krykov: Det stämmer. Vi har en tendens att alltid vara ringrostiga efter ett uppehåll dock. Nästa hemma då smäller det. Det är en lång matchserie.
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Lakesi: 30-22 i skott bara men Örebro överlägsna. Första perioden avgörande
Nu måste vi nästan vinna hemma
Nu måste vi nästan vinna hemma
Sv: Slutspel 2023
Man kan gnälla på domarna hur mycket man vill. Men Timrå ska va mest sur på sig själva ikväll.
+ 12
Sv: Slutspel 2023
Dallen-Hanzl-MPS kedjan inne på 3 av baklänges målen och Stenqvist o Eronen inne på 2 av baklänges målen. Säger en del.
+ 2
Sv: Slutspel 2023
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Första perioden och utvisningar kostar oss matchen. Sen att vi fortfarande spelar EP i PP är ju också ett frågetecken.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: TIMEOUT NUUUU?!
Va faan. Den skulle ha kommit i början av tredje för att lugna ner allt. Eller i första för att stoppa raset.
Jävla röv. Kukdomar och ett jävla kuklag.
Va faan. Den skulle ha kommit i början av tredje för att lugna ner allt. Eller i första för att stoppa raset.
Jävla röv. Kukdomar och ett jävla kuklag.
+ 3
Sv: Slutspel 2023
Rallarn: Det blev för tufft med handikapp på 2-0 i första perioden efter två dundertavlor. Vi var underdogs redan innan det. Nu måste Timrå gå ut och klippa nån i Örebro när matchen ändå är körd. Serien blir förhoppningsvis lång.
+ 3
Sv: Slutspel 2023
sargad: själv kokar jag. Slarvig första period. Sen pissar domarn på oss efter det.
+ 4
Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: Rättvist! Vi räcker inte till idag. Örebro är tyngre och vi är inte vakna i första. PP måste upp. Mindre utvisningar.
Men ny match på söndag. Skönt att slippa ångesten iallafall.
Men ny match på söndag. Skönt att slippa ångesten iallafall.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
sargad: Svårt att bli sådär upp i sig när det aldrig känns som att man är riktigt nära efter 2-0
Sv: Slutspel 2023
Bara ta nya tag nästa match. Örebro bättre denna. Dock växte vi in i matchen och förhoppningsvis börjar vi inte lika paralyserat nästa.
+ 4
« Föregående · 2498358 · Nästa »
Hanzl, Dahlén, Lander och EP är inte godkända i en sån här match. Lander och Hanzl hade jag förväntat mig mer av. Mycket mer av. Dahlén kan inte haft många minuter på is.
Jävla pissig start på den här serien ändå. Men förhoppningsvis lär man sig av det här och låter det vara en klassisk Timrå-insats så där efter ett uppehåll och steppar upp i övermorgon.