#tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Det finns säkert en hel del bitterhet i efterdyningarna och jag ser ingen riktig tydlighet i det framtida arbetet mer än att man insett att man måste satsa på egna produkter om man ska få ekonomin att gå ihop.
Jag blev uppvaktad så sent som i förrgår av representanter för föreningen. Och ärligt talat finns en del övrigt att önska när det gäller budskap, framförande och presentation. I och för sig kanske det beror på att jag känner representanten så väl och att det av den anledningen blir på en kompisnivå, men: likväl finns det någonstans en förväntan även från min sida om att framtiden skall genomsyras av ett professionellt arbetssätt för att återfå den respekt man faktiskt förlorade i samband med rekonstruktionen.
Jag saknar lite av den där jävlar anamma, det där att knyta näven i fickan. Jag saknar glöden. Sånt smittar av sig på oss andra, företag och privatpersoner. Kanske har man från föreningens sida sagt att man ska inta en lite försiktig hållning under en tid framöver då föreningen faktiskt varit väldigt nära en konkurs. Jag vet inte.
Dock upplever jag att det finns massor att arbeta med på marknadssidan utifrån eget perspektiv.
Jag tror det är några företag som sponsrat Sundsvalls insamling och då drar det iväg ganska snabbt.
Helt otroligt Sundsvall har nu skramlat in över 105 000 och Timrå endast strax över 70...
Ja, det var riktigt imponerande för en liten division 1-klubb. Hoppas på intressanta derbyn 2015/16, även om man har flyttat vid det laget...
DJ Hemp:Det syns ganska tydligt att det är lättare att få supportrar och företag att ställa upp med extra pengar när man som Sundsvall HC är tydliga och mer konkreta i sin insamling 95.000 redan.
Kongo:
Inte alls illa att det finns supportrar som bidrar med mer än 1 000 kr till detta ändamål - all respekt till er för det!
Eller kanske genom andra kanyler. Det krävs ju en jävla massa knark för att få ett hockeylag att gå runt. Inte är det billigt inte...
Timrå Icon:
Ja, det är synd att t ex "Zäta" inte har spelat för oss. Han verkar ha pengar...
Men tidigare spelare kanske delar med sig på ett annat sätt än via insamlingen?
(Ja, jag har själv skänkt).
NHL-stjärnans gåva till moderklubben | Allsvenskan | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Strax över 57 000 kr och 54 olika givare nu. Sprid och bearbeta er omgivning så fortsätter vi att öka!
Tror detta får fart när säsongen drar igång och om dom är smarta nog att sända detta på jumbon.
hubbenorlen:
Och om man inte värvar så kan man åka ur . Elakt dilemma de där
Och dessutom var det förförra säsongen konkursen var närmast. Så du har till och med dubbelfel, min vän.
Laken:
Det beror helt på vad man tjänar... : )
Men med tanke på hur få positiva ord om Timrå IK du har skrivit här genom åren, så kanske du hellre vill att dom värvar sig hela vägen till konkurs?
Skulle du bli nöjd då?
Är de öronmärkta för något...?
Bidra med 100 kr varje månad eller ett engångsbelopp.
Läs mer om hur du går tillväga i den länkade artikeln.