1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen
« · 191620 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: ...And Justice for All
Madde: Vi som är orginaluppsättningen av strimmlorna har sagt att enda gången vi kan tänka oss att göra comeback är en sm-final. Annars kommer de aldrig tillbaka.
Bofors incidenten har jag ju gjort så det behöver jag ju inte göra igen... Men nått annat kommer säkert att ploppa upp...

Sv: Kvällens drabbning
Helg Ernest: Någon var och petade på dörren kl 4 i natt men han/hon lade bara ned läkartidningen i brevnedkastet...

Sv: Kvällens drabbning
Helg Ernest: hahah, ja där ser man, detta kanske är en av dom personerna, så då kanske man inte ska ifrågasätta personens kompetens när det gäller hockey? ;)

Sv: Kvällens drabbning
Tycho: Det är ingen som ringt dig ? ( c :
Typ Säpo el.dyl.

Sv: Kvällens drabbning
danoj: Då skulle du läst här i förra veckan tror jag det var (Cenil/Altsimers Light som Eyz59 skulle ha sagt )
Då var det en hel skock tjejer från Mariedals Högstadium här i timrå. Som annvände HS i stället för Lunarstorm.
Hua va vi fick veta vilka som va snyggast/fulast i laget.
Där kan man snacka om noll koll ( c :

Sv: Kvällens drabbning
Madde:

Leksands IF - MIF Redhawks RYHED, Lars Johan KARLBERG, Anders
TAKULA, Leo

HV 71 - Södertälje SK LINDH, Ulrik CLAESSON, Morgan
EKENBERG, Conny

Färjestads BK - Timrå IK ANDERSSON, Thomas KARLSSON, Joacim
ULRIKSSON, Fredrik

Djurgårdens IF - Linköpings HC LÄRKING, Christer LYTH, Peter
SABELSTRÖM, Peter

Västra Frölunda HC - MODO Hockey SJÖBERG, Patrik ANDERSSON, Johan
SVENSSON, Per (s)

Brynäs IF - Luleå HF RÅDBJER, Ulf BLOMQVIST, Tobias
LJUNGQVIST, Mikael

Sv: ...And Justice for All
willysson: Du som gör en repris av Bofors? *flinar*

När ska strimlorna återvända till isladan då i full mundering?
Kan de inte ersätta strimmorna? =)

Sv: Kvällens drabbning
matsby: Vi har iaf 160 platser att disponera där uppe.
Ser gärna en vinst så jag kan reta han på kansliet där uppe ännu mer. Han var lite elak mot mig efter förra matchen.

Vem 17 dömer ikväll? Vem dömer vilken match?

...And Justice for All
Hur blir det med nästa nakentifo i globen då??

Sv: Kvällens drabbning
Dream Team: Igår kvitterade jag ut mina biljetter jag vann på Rinkside. Då fanns det inge sitt kvar och Boka stå gick inte .
Utan dom hänvisade till ATG ombudet. Hon nämnde nått om 200 stå kvar.

Sv: Kvällens drabbning
Helg Ernest: Den killen är inget att bry sig om, tydligen har han skapat sin profil enbart för att provocera, du ska se dom inläggen han har skrivit i vår gbok, noll koll på hockey har han.

Sv: Kvällens drabbning
Dream Team:
läste någonstans igår att det bara var 200 bilj kvar på stå, sitt hellt fullt. Vet dock inte om detta stämmer riktigt...

Sv: Kvällens drabbning
aabb81: Tror faktist om man väder dina siffror, så blir det.
En gruvlig hämd för förra förlusten.

Sv: Kvällens drabbning
aabb81: Nu är väl MoDo inte det lag som imponerat mest den sista tiden, även om segern mot HV övertygar iaf lite grann.
Vid senaste besöket i ö-vik var det rätt uppenbart att TIK åkte ut på en skridsko. Visst, MoDo gjorde en bra match, men Timrå gav bort väldigt stora ytor för hemmalaget att spela runt på. Nyckelspelare som vanligt i MoDo - Wernblom. Får TIK stopp på honom får MoDo svårt...

Jag tror på en jämn och tuff match, säg 3-3 e. full tid, Timrå vinner på straffar.

Någon i Foppaland som har koll på biljettrycket till på söndag??

Sv: Kvällens drabbning
aabb81:
Spelar ni som mot HV71 så lär det nog bli Timråvinst med 13-2 eller något, skillnaden mellan HV71 och oss är att vi har ett försvar, det hade inte ni i den matchen trotts att ni vann, fungerar inte riktigt mot TIK med erat koncept "full fart framåt ingen bakåt "

Madde: Nu skall man bara hem och förklara för frugan ;-)

Sv: Kvällens drabbning
Missa för all del inte heller Mittnytt ikväll, så kanske en del frågetecken rätas ut...

Sv: Kvällens drabbning
dr-nix: Skulle vilja fråga vad ni tror om matchen uppe i ÖVIK på söndag, min åsikt är att modo sopar rent, skulle tippa på ett resultat som liknar förra gången ni var i kempehallen dvs 7-3 eller nåt....??

Sv: Kvällens drabbning
Madde: Okey det syns ingen större skillnad. Men jag lovar att nu är han verkligen på G =)

Sv: Kvällens drabbning
det kommer bli en intressant kväll i tv-soffan ikväll med tanke på att matchen visas i C+, hoppas att Crippe visar goda takter ikväll.

Sv: Kvällens drabbning
kermit: Det har du sagt ganska länge nu. Hur ser han ut om han inte vore på g någon match?

Sv: Kvällens drabbning
Portello: Brynäs kan vinna hemma... Jag håller tummarna för Malmö ikväll, trots att släkten härstammar från just Leksand.
Linköping torskar...

Selina: Hur ska vi lösa det?

Så där ja... Gör som matsby; Anmäl er till resan och lämna bilen hemma! Tackar =)

Sv: Kvällens drabbning
Madde: Ja nån måste ju försvara honom. Innan kvällen är över kommer du att ösa beröm över Chrippe, han är ju på gång nu =)

Sv: Kvällens drabbning
Madde: Luleå möter BIF på bortaplan.
Ser gärna att TIK,Luleå,LHC,SSK,VF vinster ikväll.
Mellan LIF -MIF spelar det mindre roll vem som vinner.

Sv: Kvällens drabbning
Madde: Och den nästan viktigaste frågan av alla...vem ser till att Hallin får en kola så att han gör mål?:)

Sv: Kvällens drabbning
Madde: Luleå spelar mot Brynäs ikväll

Sv: TIK-låt?
Bergius: Jo, och jävligt dyr... för att hitta den måste vi få hjälp av andra supportrar också så om någon har nån upplysning, messa mig!

Sv: Straffet
Granloboy:
Den där artikeln måste vara ett skämt va?

"Berglunds klubba ca 1 meter lång"
Sluta fjanta dig Sjögren!

"Berglund extremt liten"
Sjögren är 6 centimeter längre...

"På en normalstor spelare hade tacklingen tagit i midjehöjd"
Nu ska vi se... Avstånd huvud-midja ca 40-50 cm.
En normalstor spelare är alltså 220 cm lång enligt Sjögren.

Varför inte erkänna att han gjorde en miss och att det tyvärr blev som det blev, istället för att skylla ifrån sig som en liten barnunge!

Väx upp männska!

Kvällens drabbning
Portello: Detta kräver en egen tråd.
Modo torskar mot Indianerna... Luleå, vet ej vilka de spelar mot!
Timrå spelar oavgjort mot Färjestad.

Övrigt inför kvällen... Vi fortsätter kritisera spelarna så de gör mål.
Pizza och dricka framför tv:n inne i staden. Tårta att fira med efter vinsten. Lindman avgör =) Chrippe fortsätter vi såga och Sara försvarar honom.

Vem dömer matchen ikväll?

Sv: TIK-låt?
Knylan: Kanske Mattias lovat någon att ta den (se länktips).

Sv: Sista chansen
Här kommer det som många väntat på: Resan blir av!
120,- för resan och 50,- i inträde. Endast om du reser med Supporterklubben!

Jimmy: För att vi måste meddela kanliset om hur många som reser 3-4 dagar före match!

Bergius: Vi kan plocka upp dig efter vägen!

Matsby: Låt bilen stå hemma och res med Supporterklubben istället! Vill du verkligen utsätta bilen för mer vägsalt än vad som är nödvändigt. Dessutom är bensin äckligt dyrt!

Det finns några platser kvar på bussen så vill ni med så kan ni ringa mig eller Maggan. Givetvis är det väl ingen som ringer ikväll under matchen.

Sv: TIK-låt?
heart: ja spelades mot brynäs senast

Sv: TIK-låt?
Bergius: har den låten spelats på matchen?

Sv: TIK-låt?
Knylan: ok tråkigt att den är borta, den var ju mäktig.

Sv: TIK-låt?
Bergius: Vi brukade använda den i höstas och vi har fått för oss att senaste gången via använde den var hemma mot Färjestad i oktober. Efter det var den spårlöst borta. Men vi har reservation på när vi senast använde den, kan ha varit senare.

Sv: Straffet
Sjögrens "egna" ord i Expressen...

Sv: TIK-låt?
Knylan: var hade ni den senast, inget den här säsongen va?

Sv: TIK-låt?
badger: OH-flaggan är fortfarande på villovägar. Vi har absolut ingen som helst aning om vart den kan vara, skulle inte grina om vi kunde använda den i slutspelet men det kan bli svårt om vi inte hittat den. Har heller inte fått några upplysningar så det blir ännu svårare att hitta den. Den måste iaf finnas nånstans, och den bör heller inte vara stulen. Jag menar, vem fan vill sno en OH-flagga? Men man har ju förundrats över brott förut så den kan mycket väl vara stulen också, frågan är då vad fan man ska den till. Okej, det är snyggt att tapetsera sitt rum med en OH-flagga men det låter hjärndött.

Hur som helst så är en flagga för 20000-25000 helt borta...

Sv: TIK-låt?
Bergius: Andra hockeylåtar alltså :-)

Sv: TIK-låt?
Bergius: Låten är i mitt tycke varken bättre eller sämre än andra låtar man hört. Roligt initiativ blir mitt omdöme... eller tre silikonimplantat av fem om man hellre vill det.

Sv: TIK-låt?
tråkigt att höra om tik-låten, tycker som knylan att de roligt när de kommer nya låtar. Dessutom var det inget fel på låten. SKÖN LÅT

Sv: TIK-låt?
Knylan: Ok.........har ni hittat overheadflaggan?

Sv: Domaren är dum?
Angående detta med domarhoten :

Jag har förståelse att man som supporter kan bli upprörd över ett felaktigt domslut och bua över detta. Men där går gränsen.

Att som hockeyledare eller på läktarna slänga ur sig diverese okvädningord ( eller ännu värre : föremål) till domarna är så primitivt och så förbannat korkat att jag knappt finner ord.
Felaktiga domslut sker faktiskt överallt i världen, hela tiden, dygnet runt. Detta torde inte vara någon omskakande nyhet för någon, utan ganska självklart. Det är ju faktiskt mänskligt och förståeligt att domarna gör misstag och inte uppfattar situationer eller feltolkar situationer.

Som alla vet sker misstag av alla människor och hockeydomarna måste i det sammanhanget befinna sig i övre kvartilen när det gäller sannolikhet att begå misstag.
Med det menar jag att tempo, antal beslutsituationer och publikens olika tolkningar gör att sannolikheten är mycket stor att vissa anser att misstag begås vid ett domarbeslut. Det är dock faktiskt ytterst sällan att dessa misstag leder till matchavgörande konsekvenser.Misstag brukar jämna ut sig mellan lagen under en match.

Ledare, media och inte minst publiken bär stort ansvar att idioter som i Linköping uppmuntras till dylika tilltag.

Jag hoppas att det som hänt leder till allmän besinning och att alla normala supportrar inte enbart bespottar de anonyma brevskrivarna utan också rannsakar sitt eget beteende.

Sv: TIK-låt?
Redax 2: Bidrar till "stämningen" är en helt annan sak, där bidrar den som sitter och säljer biljetter, korvar etc. absolut ingenting.

Sv: TIK-låt?
badger: Givetvis finns det olika definieringar av engagemang. Det jag syftar på är engagemang i att föra supporterkulturen i Timrå framåt, eller bara ta egna initiativ.

För mig är inte en person engagerad om denne står på Östra och bara gnäller, men om denne är engagerad för dig genom att ha betalt inträde och tjackat korv så visst.

Jag syftade främst på supportrar som engagerar sig för kulturen, så att saker händer och sådant. Om alla bara gick och väntade på någon annan skulle ta tag i grejerna så dör kulturen ut på en gång.

Så jag vill alltså få fler engagerade, det krävs givetvis en intresse från varje supportrer men man kanske kan lyckas få iaf några intresserade genom nån kampanj eller nått. Jag vet inte riktigt...

Sv: Domaren är dum?
willysson: Ja, det är skitsjukt att folk skriver hotbrev till domarna och hotar dom till livet om dom inte dömer bra och till det lagets fördel.....sjukt...

Sv: Domaren är dum?
RedEagleJkp: Utmärkt idé att spela en passande låt, när domarna gör entré.
Jo, jag räknar med att åka till Jönköping. Vi närmar oss den första poängen i Kinnarps Arena, men jag tar inte ut någon seger i förskott.

Sv: Domaren är dum?
swen: Kanske det. Hörde med några amerikanska vänner som följer farmarligorna i USA. Där hade man vid ett tillfälle spelat lemotivet till Men In Black när domarna kom in på isen. Kanske kunde vara något? :-)

Dyker du upp på HV-TIK den 30/1 förresten? Vore skoj att få ha dig med på läktaren även denna gång.

Sv: Domaren är dum?
Tycker inte att man ska häckla domarna om dom inte gjort sig fötjänt av det, Men är dom så jävla dåliga som dom kan vara så ska de höra det. Att sedan det finns fåntrattar som ger sig på familjer och utför hot är en helt annan sak, det ska bort från all idrott.

Sv: Domaren är dum?
RedEagleJkp: Kanske en egen ramsa till domarna, där det framgår att vi skiljer på yrkesutövningen och privatpersonen?

Sv: Domaren är dum?
mika, Ford Prefect m.fl: Med tanke på det hemska som kommit fram de senaste dagarna och det som exempelvis Rådbjer berättade om sin son så kanske det är dags att ge domarna en stående ovation när de skrinnar in på isen i Ladan nästa gång för att få känna att Timråfansen uppskattar deras insatser trots att de inte alltid gör ett bra arbete i våra ögon sett.

"Hellre en dålig huvuddomare än en dålig huvuddomare + tusentals partiska hemmadomare + ett hundratal partiska bortadomare?"

« · 191620 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.