« Föregående · 196095 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: ...And Justice for All
Smokey: Att alkoholen kan förgylla vissa objekt, har jag redan smärtsam blivit varse. Att vakna i en lägenhet i nacksta och inte fatta varför man är där, och sedan när jag frågade kvinnan i lägenheten vart hennes dotter som jag följde med hem var, fick jag en riktig vinge för det fanns ingen dotter bara den den där... Smärtsam återblick.. Men visst måste chockladmannen finnas kvar?? Och jag håller med om att två händer alltid är bättre än en...
Sv: ...And Justice for All
Smokey: Jag har köpt en Sandströmsklubba av "gubben på hörnet", Marabou slängde sten efter mig när jag var en liten parvel. Rödlotta sa "håll käften" som hälsningsfras åt mig och "Jesus" ( som Du glömt ) har cyklat förbi mig fler gånger än jag vill minnas.
Jag har dock aldrig besökt Espan. Detta syndens näste kändes liksom fel när man var ung och oförstörd.
Det fanns så många andra ställen att besöka om man vile förstöra sin goda uppfostran. Ingen nämnd och ingen glömd.
...och apropå hockey så var jag både på Brynäsmatchen och Västeråsdito och efter alla deprimerande globensittningar man haft så behöver man bara påminnas om dessa två för att förstå att det finns något magiskt, känslomässigt unikt med en hockeyupplevelse när den är som allra bäst. Den där känslan som är så obegriplig och svårförklarad för de oinitierade.
Jag hoppas få uppleva den ytterligare några gånger. Varför inte i år ?
Jag har dock aldrig besökt Espan. Detta syndens näste kändes liksom fel när man var ung och oförstörd.
Det fanns så många andra ställen att besöka om man vile förstöra sin goda uppfostran. Ingen nämnd och ingen glömd.
...och apropå hockey så var jag både på Brynäsmatchen och Västeråsdito och efter alla deprimerande globensittningar man haft så behöver man bara påminnas om dessa två för att förstå att det finns något magiskt, känslomässigt unikt med en hockeyupplevelse när den är som allra bäst. Den där känslan som är så obegriplig och svårförklarad för de oinitierade.
Jag hoppas få uppleva den ytterligare några gånger. Varför inte i år ?
Sv: ...And Justice for All
Smokey: Inte f-n är väl Blå kiosken borttaget? Det ligger ju granne med "Down Town" om jag inte missminner mig helt åt h-e. I övrigt så stämmer det andra klockrent.
Privé, Nattoxen m fl har inte jag upplevt för så "gammal" är jag inte än...*ler*
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Privé, Nattoxen m fl har inte jag upplevt för så "gammal" är jag inte än...*ler*
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Bajen
Mr Magoo: Där har du ett lysande exempel. En banner på Aftonbladets hemsida med färgerna grönt och vitt, klubbmärket, en vetekrans och texten "skit i tabellen, Bajen bäst ändå". Klicka på rutan och du länkas till en info-sida om biljetter, säsongskort m.m.
Skulle INTE Timrå IK kunna göra något liknande? En banner med dom klassiska tallarna. En flashig text och en länk till en infosida om hur man skaffar biljetter, säsongskort m.m.
Det tror jag skulle vara ett uppskattat inslag och generera mer pengar till TIMRÅ IK - vad tror ni?
ALLTID RÖTT, ALLTID ;)
Skulle INTE Timrå IK kunna göra något liknande? En banner med dom klassiska tallarna. En flashig text och en länk till en infosida om hur man skaffar biljetter, säsongskort m.m.
Det tror jag skulle vara ett uppskattat inslag och generera mer pengar till TIMRÅ IK - vad tror ni?
ALLTID RÖTT, ALLTID ;)
Sv: Bilder från DIF-HV
badger: Klubblokalen är så gott som klar. Nytt golv har lagts in, TV-bänk och TV har införskaffats samt att det finns skrivbord och stolar och hyllor. På väggarna hänger dessutom massor av vimplar. Det som saknas är en skön soffa som snart är på plats.
ALLTID RÖTT, ALLTID ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID ;)
Sv: ...And Justice for All
willysson: Nu har det runnit mycket vatten i Indalsälven sedan jag flyttade från metropolen Sundsvall förgylld av Timrå och Fagervik.
Men senast jag var på besök där hemmavid så kunde jag konstatera att Espan tydligen finns kvar...
Borta är "Gubben i Hörnet", Marabou med sitt salivindränkta skägg, "Rölotta" med sin tegelstenspackade handväska, Systemet och Spelhallen på Köpmangatan, Hamburgerrestaurangen Floyd på Storgatan, Nattoxen, Privé, Blå kiosken och mycket annat...
Men nog fan stod det mytomspunna Espan kvar!
Som en fosil över hur alkohol kan släta ut, lyfta upp och föryngra vissa objekt som på den tiden rörde sig i dessa märkliga lokaler. Är det fortfarande som det var förr?
Passa dig Willysson!
Då var det Jägaren som var den jagade... Hur snabbt man sprang berodde som sagt på hur mycket alkohol man druckit... Så var nykter om det nu är som det varit där på mytomspännande Espan... Vet att en kompis utan att tveka gnagde av sig sin högra arm när han vaknat upp i en främmande säng med ett sovande Espanragg liggande över armeländet...
För att nu få lite hockeyrelaterat till detta mastodontinlägg så kan man tillägga att det är av största vikt för klacken i Timrå IK att så många som möjligt har två armar för att uppnå stilfulla aplåder och klapptifos.
Sedan har jag hört rykten om att TIK firat någon säsongsavslutning där på Espan...
Men det är väl både tystnadsplikt och färgteve på den storyn.
Men senast jag var på besök där hemmavid så kunde jag konstatera att Espan tydligen finns kvar...
Borta är "Gubben i Hörnet", Marabou med sitt salivindränkta skägg, "Rölotta" med sin tegelstenspackade handväska, Systemet och Spelhallen på Köpmangatan, Hamburgerrestaurangen Floyd på Storgatan, Nattoxen, Privé, Blå kiosken och mycket annat...
Men nog fan stod det mytomspunna Espan kvar!
Som en fosil över hur alkohol kan släta ut, lyfta upp och föryngra vissa objekt som på den tiden rörde sig i dessa märkliga lokaler. Är det fortfarande som det var förr?
Passa dig Willysson!
Då var det Jägaren som var den jagade... Hur snabbt man sprang berodde som sagt på hur mycket alkohol man druckit... Så var nykter om det nu är som det varit där på mytomspännande Espan... Vet att en kompis utan att tveka gnagde av sig sin högra arm när han vaknat upp i en främmande säng med ett sovande Espanragg liggande över armeländet...
För att nu få lite hockeyrelaterat till detta mastodontinlägg så kan man tillägga att det är av största vikt för klacken i Timrå IK att så många som möjligt har två armar för att uppnå stilfulla aplåder och klapptifos.
Sedan har jag hört rykten om att TIK firat någon säsongsavslutning där på Espan...
Men det är väl både tystnadsplikt och färgteve på den storyn.
Bajen
Hammarby vet hur man ska sälja biljetter till supportrar.. vilken skön sida att komma till!
Man stannar gärna ett tag extra bara för att höra skönsången (?)!
Man stannar gärna ett tag extra bara för att höra skönsången (?)!
Sv: Bilder från DIF-HV
Selina: tror fan att man är uppe i hundra pers som bytts ut om man tänker efter.. Sitter och funderar på hur många organiserade resor man varit på...
Sv: Bilder från DIF-HV
willysson: Bara på dom åren jag har åkt så har det bytts ut en himmla massa folk. Kanske vi måste ta kontakt med Spårlöst Försvunnen för att hitta igen några av de gamla?:)
Sv: Bilder från DIF-HV
Knylan: Nu har man väl varit med några år, och man kan säga att några kommer några går. Jag vet inte var de är men jag kan säga att när vi återförenas blir det röj, finns många man vill ska börja åka igen...
Sv: Bilder från DIF-HV
willysson: Precis, det mesta har dött ut nu då TIK har uppnått det målet som att supportrarna eftersträvade för några år sen, då blir man lite mätt. Själv var jag inte med då, så då är jag med nu istället och kan inte känna nån form av mättnad. Alla dessa som for runt i Sverige under allsvenskaperioden kanske kommer tillbaks i slutspelet. Vad har hänt med dina polare nu då willysson?
Vi skulle verkligen behöva en klubblokal i centrala Timrå, som är relativt stor och har utrymme för att man ska kunna samlas. Vi i TIFO-gruppen är i stort behov av lokal också, så en stor och rymlig klubblokal vore helt perfekt. Kruxet är att Timrå Isstadion har ett så fruktansvärt dåligt läge, vore ju bäst om man hade nära till hallen från klubblokalen men om man ska lägga klubblokalen vid hallen så blir det jobbigt att ta sig dit.
Vi skulle verkligen behöva en klubblokal i centrala Timrå, som är relativt stor och har utrymme för att man ska kunna samlas. Vi i TIFO-gruppen är i stort behov av lokal också, så en stor och rymlig klubblokal vore helt perfekt. Kruxet är att Timrå Isstadion har ett så fruktansvärt dåligt läge, vore ju bäst om man hade nära till hallen från klubblokalen men om man ska lägga klubblokalen vid hallen så blir det jobbigt att ta sig dit.
Sv: ...And Justice for All
Smokey: Du har helt rätt... Men på tal om Espan, Det är ju där man ska träffa sin livskamrat. Dom är ju redan inkörda ju, Inga papper inget tjafs... kanske ska man på espan i helgen??...
Sv: Bilder från DIF-HV
willysson: Hur blev det med klubblokalen den skulle väl vara färdig till jul, och den ligger centralt.
Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Nu generaliserar du. Det finns säkert mycket folk på ståplats som inte skulle uppoffra något livsnödvändigt för sitt lag heller. Bara för att man sitter ner på matcherna betyder det inte att man bryr sig mindre om laget. De betalar ett av Sveriges dyraste priser för platser på träbänkar. Timrå IK skulle långt ifrån vara där de är idag om det inte vore för dessa.
Jag menar att alla vi som älskar TIK vill göra vårt för att hjälpa laget. Tycker inte våra sittplatsare är så "döda" på läktaren heller. De är bättre än någon annanstans i Sverige. Däremot så finns det ju ingen kultur för sång bland dem som sitter på sittplats. Jag har suttit en match på företagssidan och jag kan säga dig att engagemanget bland dem som sitter där är stort bland de allra flesta. De är också supportrar.
Jag menar att alla vi som älskar TIK vill göra vårt för att hjälpa laget. Tycker inte våra sittplatsare är så "döda" på läktaren heller. De är bättre än någon annanstans i Sverige. Däremot så finns det ju ingen kultur för sång bland dem som sitter på sittplats. Jag har suttit en match på företagssidan och jag kan säga dig att engagemanget bland dem som sitter där är stort bland de allra flesta. De är också supportrar.
Sv: ...And Justice for All
willysson: Den som inte har några pengar kan inte gå på bordell. Den kreative går på Espan.
Men att upphäva marknadskrafterna är nog svårt... Även om man är född och fostrad skuggan av de stora bruken och i marker där knytnävar knöts mot kapitalismens storvulna träpatroner...
Men att upphäva marknadskrafterna är nog svårt... Även om man är född och fostrad skuggan av de stora bruken och i marker där knytnävar knöts mot kapitalismens storvulna träpatroner...
Sv: Bilder från DIF-HV
Smokey: Tror att det var för att de redan hade tagit ut segern i förskott, jag kommer ihåg att västerås hade en liten kampanj för att påbörja timrås förlusttåg i kvalserien.. på deras hemsida var man så kaxig så man blev förbannad. Hur skull dom kunna veta att ett gäng halvfulla bönder kunde spela hockey så bra?? det var nog deras uppfattning om oss...
Sv: Bilder från DIF-HV
Knylan: tycker att du säger stämmer väl, hur gör man klacken mer attraktiv??? Tror inte bara att ungdomar ska in, utan fler vuxna riktiga legender, vi har ju några... tycker också att många av de ramsor vi sjunger har varit med lite för länge, ett problem är att vi inte har en fast punkt, där man kan träffas 25-30 st även när det inte är match.. Det är då det kommer nya idee´r och sånt, förr kommer jag ihåg att vi var ett gäng på resorna som alltid for och då kom det mesta upp...
Sv: Bilder från DIF-HV
willysson: Någon borde skriva en doktorsavhandling på den däringa Västeråsmatchen... Var det lutningen på läktarna? Var det Curres skitiga kallsingar? Var det blandningen på tillresta TIK:are? Var det vädret? Eller var det något annat som grundlade denna märkliga händelse... Någon som har andra analyser?
Året Runt hade Saida, Expressen har Boork. Även en blind höna kan hitta ett korn.
Året Runt hade Saida, Expressen har Boork. Även en blind höna kan hitta ett korn.
Sv: Bilder från DIF-HV
willysson: Precis, det är svårt att få folk att ställa sig där, speciellt så är det svårt att få ungdomar att engagera sig. Vette fan hur jag hamnat där egentligen, men det handlar nog i grunden om att jag har haft intresse för läktarkultur länge så då tänkte jag aldrig på att klacken ansågs töntig då jag ställde mig där. Gjorde förresten min första riktiga klackmatch 14/4-00.
Vi måste ta tag i detta, att försöka förbättra ryktet och försöka få in nytt folk, jag skulle mycket gärna se mer ungdomar. Just ungdomar kan vara på både gott och ont, dom kan ha stort engagemang men samtidigt så kan det vara så att man inte har nån tröskel, det kan bli lite för mycket ultras. Se bara på den lilla fraktionen från Linköping som åkte hit upp i höstas, såg förbannat töntigt ut när dom stod på bortastå iklädda svarta bombarjackor och halsdukar och med en ful banderoll med texten "Här bestämmer vi" skrivet med ett väldigt otufft teckensnitt.
Frågan är hur man ska bygga upp ett starkt rykte, vi syns väldigt lite, få respekterar oss. I Stockholm på fotboll så är det en jävligt hypad grej att stå i klacken, här är man en tönt av lägre samhällsklass eller nått. I och för sig så är fotbollen jävligt het i Stockholm, men man märker hur stor supporterkulturen är där. Tex AIK-Tifo har ca 25 medlemmar, dom tar inte in mer folk nu. Dom har istället så kallade "tifosis" som hjälper till när det ska vara derby eller nått, vi är rätt långt ifrån det och det kommer förmodligen aldrig att bli så.
Bättre ramsor är nog ett alternativ, kan knappast bara var jag som anser att de flesta av våra ramsor är värdelösa, det finns några guldkorn men dom är jävligt lätträknade. Jag själv anser att "Så kom igen" och "Röd och vit hockeydynamit" är helt värdelösa, tur dock att dom inte sjungs alltför ofta.
Inom elitserien är inte läktarkultur så stark, visst, det finns bra klackar men det jag mest reagerar på är att alla kör i princip samma ramsor, klackarna tar rätt av från varandra så att det spelar ingen roll vilken hall man är i så hör man likt förbannat samma melodier, ibland med annan text men det är ändå samma grej.
Vi ska gå i fronten för att utveckla en positiv, stark och extremt färgglad supporterkultur och då måste vi få bort dom som bara fyller ut plats utan att tillföra något på Södra Stå, dom kan stå på Östra.
Vi måste ta tag i detta, att försöka förbättra ryktet och försöka få in nytt folk, jag skulle mycket gärna se mer ungdomar. Just ungdomar kan vara på både gott och ont, dom kan ha stort engagemang men samtidigt så kan det vara så att man inte har nån tröskel, det kan bli lite för mycket ultras. Se bara på den lilla fraktionen från Linköping som åkte hit upp i höstas, såg förbannat töntigt ut när dom stod på bortastå iklädda svarta bombarjackor och halsdukar och med en ful banderoll med texten "Här bestämmer vi" skrivet med ett väldigt otufft teckensnitt.
Frågan är hur man ska bygga upp ett starkt rykte, vi syns väldigt lite, få respekterar oss. I Stockholm på fotboll så är det en jävligt hypad grej att stå i klacken, här är man en tönt av lägre samhällsklass eller nått. I och för sig så är fotbollen jävligt het i Stockholm, men man märker hur stor supporterkulturen är där. Tex AIK-Tifo har ca 25 medlemmar, dom tar inte in mer folk nu. Dom har istället så kallade "tifosis" som hjälper till när det ska vara derby eller nått, vi är rätt långt ifrån det och det kommer förmodligen aldrig att bli så.
Bättre ramsor är nog ett alternativ, kan knappast bara var jag som anser att de flesta av våra ramsor är värdelösa, det finns några guldkorn men dom är jävligt lätträknade. Jag själv anser att "Så kom igen" och "Röd och vit hockeydynamit" är helt värdelösa, tur dock att dom inte sjungs alltför ofta.
Inom elitserien är inte läktarkultur så stark, visst, det finns bra klackar men det jag mest reagerar på är att alla kör i princip samma ramsor, klackarna tar rätt av från varandra så att det spelar ingen roll vilken hall man är i så hör man likt förbannat samma melodier, ibland med annan text men det är ändå samma grej.
Vi ska gå i fronten för att utveckla en positiv, stark och extremt färgglad supporterkultur och då måste vi få bort dom som bara fyller ut plats utan att tillföra något på Södra Stå, dom kan stå på Östra.
Sv: ...And Justice for All
TD:Du slriver: "...bäst av 7 så trycket kanske inte är så stort ..."
Menar du allvar? Fattar du hur sugen folk lär vara på och se slutspel här i Timrå?
Fan, tänk om det kunde stå MoDo på lotten vi får.... sicket j***a TRYCK det skulle bli... Och perfekt avstånd för vallfärd till bortamatcherna också... Keep on dreaming
Menar du allvar? Fattar du hur sugen folk lär vara på och se slutspel här i Timrå?
Fan, tänk om det kunde stå MoDo på lotten vi får.... sicket j***a TRYCK det skulle bli... Och perfekt avstånd för vallfärd till bortamatcherna också... Keep on dreaming
Sv: ...And Justice for All
näslund: Det tror jag säkert att i en jämnförelse "man-mot-man" så vinner Du med hästlängder. Det tvivlar jag inte ett ögonblick på. Nu menar jag generellt. Ta inte åt dig personligen. Jag formulerade mig kanske lite klumpigt tidigare. Men sanningen är ju det att "supportrarna" kan man liksom köra över hur som helst eftersom det är arbetarklassen och dom står lägst i grad. Det skulle aldrig falla Timrå IK in att köra över en sponsor. Okej dom höll på göra det med Sydkraft men när man fått en skarp tillsägelse från högre så drog man tillbaka sitt avtal med Fyrfasen p.g.a. att man var rädd att förlora det sexsiffriga sponsorbidraget.
Jag tycker inte man ska behandla supporterkulturen som boskap. Vi är faktiskt människor vi oxå och är många gånger mer hängiven sin sport och sitt lag än vad en sk "slipsnisse" är. Därmed inte sagt att alla som sitter på sittplats är så. Inte alls.
Bara det att supporter kanske offrar något livsnödvändigt för sitt lag. Medans det är en "fis i rymden" för en som har mycket pengar.
Den var den skillnaden jag ville spegla.
Huruvida du vill köpa lotter mig eller ej i fortsättningen är upp till dig att avgöra. Jag kan knappast tvinga dig. Tack för ditt bidrag.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Jag tycker inte man ska behandla supporterkulturen som boskap. Vi är faktiskt människor vi oxå och är många gånger mer hängiven sin sport och sitt lag än vad en sk "slipsnisse" är. Därmed inte sagt att alla som sitter på sittplats är så. Inte alls.
Bara det att supporter kanske offrar något livsnödvändigt för sitt lag. Medans det är en "fis i rymden" för en som har mycket pengar.
Den var den skillnaden jag ville spegla.
Huruvida du vill köpa lotter mig eller ej i fortsättningen är upp till dig att avgöra. Jag kan knappast tvinga dig. Tack för ditt bidrag.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: ...And Justice for All
Två ny matcher på tv:
Torsdag 30 januari 19.00 - Canal+
HV71 - Timrå
Lördag 15 februari 15.00 - PPV com hem & Canal Digital
Timrå IK - Luleå Hockey
Torsdag 30 januari 19.00 - Canal+
HV71 - Timrå
Lördag 15 februari 15.00 - PPV com hem & Canal Digital
Timrå IK - Luleå Hockey
Sv: ...And Justice for All
Smokey: Men det är synd att de som vill inte kan gå för att publikkapaciteten är för liten, men det problemet ska ju lösas..:)
Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Alla som vill kan fixa en biljett. Det handlar bara om prioritering. Slå upp ett tält utanför biljettluckan redan idag och så är problemet löst. Se möjligheter i stället för begränsningar. Annars är det bara att hala upp det antal tusenlappar som marknadskrafterna kräver för en slutspelsbiljett. När Timrå mötte IKW-Westmannia på åttiotalet, så var marknadsläget ett annat. Mammon styr... Men det brukar jämna ut sig över tiden. Om det kan vara någon tröst.
Sv: Bilder från DIF-HV
Smokey: Visst var det härligt, det är våran generations Brynäsmatch...
Säger som gunde jag hade ståpäls, jag hade hand om den resan så jag kom in sist i hallen, det var så j-la häftigt så jag fick en tår i ena ögat... Ryser när jag tänker på det.. När timrå gör ett noll, så blir jublet fördröjt, jag tror inte att nån fattade vad som hände..... Skulle vilja uppleva det igen... för mig var det större än att vi gick upp, när vi skulle upp i sista matchen förväntade alla att vi skulle vinna.. men nere i västerås lade vi grunden...
Säger som gunde jag hade ståpäls, jag hade hand om den resan så jag kom in sist i hallen, det var så j-la häftigt så jag fick en tår i ena ögat... Ryser när jag tänker på det.. När timrå gör ett noll, så blir jublet fördröjt, jag tror inte att nån fattade vad som hände..... Skulle vilja uppleva det igen... för mig var det större än att vi gick upp, när vi skulle upp i sista matchen förväntade alla att vi skulle vinna.. men nere i västerås lade vi grunden...
Sv: ...And Justice for All
Kanske som i Övik när jag var där 99 femte avgörande och då hade dom gjort en stor pub av B-hallen och som hade storbilds tv så dom som inte hade biljett kunde se.
Nu spelas ju kvarten bäst av 7 så trycket kanske inte är så stort men skulle de TIK gå vidare så kommer trycket att bli hårt, dock är ju Caanl + med och sänder.
Nu spelas ju kvarten bäst av 7 så trycket kanske inte är så stort men skulle de TIK gå vidare så kommer trycket att bli hårt, dock är ju Caanl + med och sänder.
Sv: Bilder från DIF-HV
willysson: Västeråsmatchen är i alla fall bland det märkligaste som hänt i min karriär som TIK-klackmedborgare... Visst var vi fler i Gävle... Men i Västerås var det närmast magi. En härlig rödvit massa som tog över ett helt paralyserat Rocklunda. För VIK så var det en "måstematch". Elitseriegänget som skulle piska den lilla uppstickaren Timrå IK... 0-5! Jag har pratat med många närmast chockade västeråsåskådare efter den matchen... Dessa fattade ingenting. TIK-spelare har berättat att klacken hördes som en orkan ända ut i omklädningsrummen. VIK-spelare fick darriga knän som förstärktes av den rödvita massa som tog över och levde som en alien i deras Rocklunda.
En milstolpe i TIK:s klackhistoria.
Jag var där! Jag hade i glödgande röd TIK-tröja tidigare på dagen spelat 1-5 på oddset i ett glöggfryntligt vårsolbelyst Västerås. På slutet så var det väl bara jag som skrek att Timrå skulle ta ut målvakten...
PS. Vilken jävla ful rubrik på ett annars så vackert inlägg.
En milstolpe i TIK:s klackhistoria.
Jag var där! Jag hade i glödgande röd TIK-tröja tidigare på dagen spelat 1-5 på oddset i ett glöggfryntligt vårsolbelyst Västerås. På slutet så var det väl bara jag som skrek att Timrå skulle ta ut målvakten...
PS. Vilken jävla ful rubrik på ett annars så vackert inlägg.
Sv: ...And Justice for All
Jimmy: Nej man har nog tagit in lite extra men vad jag menar är att detta är en exceptionell händelse som äger rum i mars-april (SM-slutspel) att jag undrar om det är så att möjligheten finns att se TIMRÅ IK på någon storbildsduk som ett alternativ till att se det "live" istället för att tvingas lyssna på en knastrig och brusande radioapparat. Det vore ett hån mot urtimråiten som varit och sett dom flesta matcherna sen lång tid tillbaka och helt plötsligt tvingas att avstå en "godbit" eller en "karamell" om du så vill när laget kom upp sig och äntligen är på den övre halvan i tabellen i landets högsta serie. Det var inte igår precis. Det var det jag ifrågasatte. Det är väl en sak om det är slutsålt i grundserien men ett SM-slutspel vill då rakt av ingen missa.
ALLTID RÖTT, ALLTID ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID ;)
Sv: Bilder från DIF-HV
Knylan: Det är lite så i timrå ishall att man skäms inför grannen om man skricker eller klappar med till klacken... Men när man åker iväg och druckit lite då törs man, det är synd men klacken i timrå har en töntstämpel, och det tar tid att få bort den... det är så mpnga som säger att man inte kan stå i klacken och så där, jag blir mest förbannad.... själv så ska jag ta tillbaka min position med skarin på hemmamatcherna...
Sv: Bilder från DIF-HV
willysson: Syftade först och främst på hemmamatcherna, visst lite svårt att hitta kicken då man inte fått i sig lite vuxendricka men det vore så jävla kul om hela Södra förvandlades till ett stort jävla inferno. Kaos!
Hoppas det blir en hel del röj i slutspelet, det är ju inte omöjligt... vore ju skoj dessutom om vi lyckas få ihop mer än 2 bussar.
Hoppas det blir en hel del röj i slutspelet, det är ju inte omöjligt... vore ju skoj dessutom om vi lyckas få ihop mer än 2 bussar.
Sv: Bilder från DIF-HV
Knylan: Om vi aldrig kunde röja till?? Var du inte på Västerås-matchen?? Gävleresan?? Södertälje, Hovet några gånger, globen ett par... Tycker att när vi väl är där är det ett jävla röj...
Sv: ...And Justice for All
näslund: Du får förstå, han vart desperat eftersom han tror han inte skall få någon biljett i slutspelet.
Kan bara skyllas på ungdomligt oförstån och frustration.
Utan er sponsorer skulle det inte bli klirr i kassan.
Tyvärr inser endel inte det utan tror att det är Inträdes avgiften som bekostar allt. Den torde vara den minsta biten i det ekonomiska i föreningen ?
Kan bara skyllas på ungdomligt oförstån och frustration.
Utan er sponsorer skulle det inte bli klirr i kassan.
Tyvärr inser endel inte det utan tror att det är Inträdes avgiften som bekostar allt. Den torde vara den minsta biten i det ekonomiska i föreningen ?
Bilder från DIF-HV
Bara att se och njuta, tänk om våran klack kunde röja till på riktigt nån gång. Eller bara nått så simpelt som att hålla upp armarna när man sjunger, det blir en jävla skillnad estetiskt sett på det och att bara lite blygt stå och klappa bakom någons rygg.
Våran klack är alldeles för engelsk på nått sätt, absolut ingen fel med det, men den får gärna vara lite italiensk-fransk-turkisk också.
VÅGA SKRIKA TUFFT OCH SPOTTA BLOD
Våran klack är alldeles för engelsk på nått sätt, absolut ingen fel med det, men den får gärna vara lite italiensk-fransk-turkisk också.
VÅGA SKRIKA TUFFT OCH SPOTTA BLOD
Sv: ...And Justice for All
Att skaffa en alternativ lokal för visning av matcherna är säkert redan lyft som fråga i styrelsen. När det gäller möjlighet att visa p.g.a. TV-rättigheter så har jag ingen aning om hur det fungerar, men detta problem är ju inte nytt. Slutspel har ju pågått många år och det måste finnas ett antal andra föreningar att konsultera som haft samma behov. Jag vet att Modo hade visningar i samband med Globenmatcherna och då var det väl TV4 som hade rättigheterna ?
Att inte föreningen skulle orka med att prioritera detta vägrar jag att tro på. Det finns en hel del pengar att tjäna. Bara en idiot skulle inte prioritera en dylik fråga.
När det gäller uterink : Förvisso är jag nostalgisk, men uterinksförslaget tar jag inte på allvar. Det finns gränser även för mig när det gäller att ta fram nostalgiattribut....
Att inte föreningen skulle orka med att prioritera detta vägrar jag att tro på. Det finns en hel del pengar att tjäna. Bara en idiot skulle inte prioritera en dylik fråga.
När det gäller uterink : Förvisso är jag nostalgisk, men uterinksförslaget tar jag inte på allvar. Det finns gränser även för mig när det gäller att ta fram nostalgiattribut....
Sv: ...And Justice for All
RoW: klart att men skulle stå ut med ett sidbyte i tredje, drömde om att vi spelade en final på uterink inatt...
Sv: Avstängning?
Wilja: Sen ska inte skadans omfattning bestämma strafflängden. Det är handlingen, och inte konsekvensen, som ska stå till grund när längden på straffet bestäms.
Sv: ...And Justice for All
willysson: Med uterink får man ju dessutom vara med om sidbyte efter 10 minuter i tredje perioden. En perfekt korvpaus (om man är snabb)!
De flesta som röstat på Timrås webbplats var dock kritiska till att byta sida i mitten av tredje perioden, men blir det lir på uterink tror jag man står ut med det också.
De flesta som röstat på Timrås webbplats var dock kritiska till att byta sida i mitten av tredje perioden, men blir det lir på uterink tror jag man står ut med det också.
Sv: ...And Justice for All
Uterink vore så j-la kul, Tänk vilka tifon an skulle kunna ha, hur mycket folk och vilken fest. Man skulle ha konstfruset och det finns det på gärde, vore inte omöjligt, men jag tror att hockeyligan är lite för pryd för ide´n....
Sv: ...And Justice for All
Dream Team: Ja här har vi också en detalj som borde uppmärksammas vid en ombyggnad. Kan man inte göra en dynamisk bortaklacks läktare. Ett exempel på detta är att det skulle vara möjligt att flytta på de här stålrören som markerar utrymmet. På så sätt kan man kanske stänga in dem på ett par kvadratmeter om de bara är 10 eller utöka till halva läktaren om de är flera hundra. Jag tror nämligen att det är en barriär här, ingen i hemmapubliken går innanför stålrören på bortastå oavsett hur fullt det är utanför och hur glest det är där inne. Å andra sidan vet jag inte hur viktig fråga det här är egentligen .. I Linköping har jag för mig att de brukar ha ett rep som de spänner ut medans man i Leksand och MoDo delar plats sida vid sida med hemmapubliken. Även om det då i MoDo inte gärna står så många hemmabesökare på de absolut sämsra platserna i hallen..
Sv: ...And Justice for All
Marcus: Att bortastå är halvtom, fast hallen officiellt är utsåld har ju hänt vid fler tillfällen...
Sv: ...And Justice for All
Jag har följt Timrå IK sedan elitserien 1981/82 och degraderingen från densamma, i dryga 20 år. Det har gått många år då inte ens hoppet fanns att åter få se laget spela i elitserien (ett låångt 80-tal...). Trots detta, går matcherna jag missat de senaste 10 åren nog att räkna på en hand som mest!
Nu i början på mars kommer en till dröm att gå i uppfyllelse. Man kommer att få uppleva ett SM-slutspel, då SKA man bara vara på plats! För mig, som älskar hockey och förhoppningsvis får chans att se Timrå IK spela live, kan jag stå packad i en sillburk och titta, det kvittar liksom, bara man får va där...
Timrå IK - I med- och motgång - ALLTID!!
Nu i början på mars kommer en till dröm att gå i uppfyllelse. Man kommer att få uppleva ett SM-slutspel, då SKA man bara vara på plats! För mig, som älskar hockey och förhoppningsvis får chans att se Timrå IK spela live, kan jag stå packad i en sillburk och titta, det kvittar liksom, bara man får va där...
Timrå IK - I med- och motgång - ALLTID!!
Sv: ...And Justice for All
Att spela fotboll på grusplaner eller plastgräsmattor och med ilröda fotbollar i snöoväder går dock för sig för förbunden. Ibland kan det vara värt att hitta tillbaka till sportens kärna och ideal, att ta en tur utanför de 25 gradiga vardagsrummen med plats för 10000 åskådare som smaskar popkorn som på den värsta biografsalong. Av med slipsarna och på med skoteroverallen och mössa ! Det finns en anledning till att TIK mössor var tjockare förr.
Sv: ...And Justice for All
Dream Team: Förbundet skulle bli säkert överlyckligt. Snacka om PR för sporten. Att gå tillbaka till uterink kan dock enbart vara ett undantagsfall, jag tror inte att det skulle hålla i serielunken av lätt förstådda skäl.
Sv: ...And Justice for All
Dream Team: Så du menar att Timrå inte fyller upp bortastå om ingen av dessa kommer dit? Det gör mig lite förvånad. Timrå är väl inte de som brukar mota folk i dörren precis.
oraklet: Om vi ska vara realistiska så kommer inget av våra förslag att vara genomförbara. Jag tror knappast att Hockeyligan godkänner detta eller andra snabbfixar. Timrå spelar ju tom. på dispans i nuvarande arena. Jag glider nog över på Earnie Eagles linje om att sätta upp skärmar runtom i distriktet.
oraklet: Om vi ska vara realistiska så kommer inget av våra förslag att vara genomförbara. Jag tror knappast att Hockeyligan godkänner detta eller andra snabbfixar. Timrå spelar ju tom. på dispans i nuvarande arena. Jag glider nog över på Earnie Eagles linje om att sätta upp skärmar runtom i distriktet.
Sv: ...And Justice for All
Dream Team: Jag åkte dit utan biljett och kom in, gjorde lumpen så jag hade inte haft möjlighet att köpa någon. Stod i lång kö minns jag.
Men visst avskräcktes många. Tror nog några fler än 5500 kommer att släppas in i slutspelet också, är man bara i tid så är det nog ingen fara.
Men visst avskräcktes många. Tror nog några fler än 5500 kommer att släppas in i slutspelet också, är man bara i tid så är det nog ingen fara.
Sv: ...And Justice for All
Marcus: Jag släpper inte så lätt på min käpphäst. Uterinken. Det behöver inte vara ett LasVegas arrangemang. Det finns monterbara utomhusläktare, sådana som användes bland annat på IP tidigare vid något tillfälle och som används vid kurvorna på Solvallas Elitlopp varje år. De borde inte vara så himla dyra och kanske skulle man kunna göra något tillsammans med det här Sundsvallsföretaget ?
www.sitset.com/main.html
www.laktarproffs.se/laktare/ ( sundsvallsföretag )
www.laktare.com/
www.sitdown.se/laktare.htm
Din idé med att "ta bort" sittplatserna är helt okej för mig som är lång. Problemet är dock kanske större för de som är kort och som skall stå på samma nivå som två eller tre andra personer.. för så breda är väl sittplatsläktarna..
www.sitset.com/main.html
www.laktarproffs.se/laktare/ ( sundsvallsföretag )
www.laktare.com/
www.sitdown.se/laktare.htm
Din idé med att "ta bort" sittplatserna är helt okej för mig som är lång. Problemet är dock kanske större för de som är kort och som skall stå på samma nivå som två eller tre andra personer.. för så breda är väl sittplatsläktarna..
Sv: ...And Justice for All
Marcus: 318 personer, samtliga Djurgårdare, dök aldrig upp till den matchen. Alla biljetter var sålda på förhand, men dom förblev oanvända. Med vetskap om att det VAR utsålt, åkte nog inga upp och provade att komma in heller...
« Föregående · 196095 · Nästa »
Farbror Hasse: Tänka sig. Jag har faktiskt inte heller varit där. Men man har ju hört så mycket... Men visst finns det väl kvar?
Gubben i hörnet hade en annan märklig egenskap. Förutom att sälja hockeyklubbor till oss växande TIK-supportrar. Han sopade maniskt nästan hela Köpmangatan fri från sand om våren. Många nyfikna följde det växande dammoln som bolmade fram under den frenetiskt svingade piasavan.
Blir det någon resa till Södertälje om Söndag?