« Föregående · 202799 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Timrå-Leksand
heart: Vi misstänker det, den kan inte bara vara borta. Men vem fan tar en OH-flagga? Vi får se hur det slutar.
Sv: Timrå-Leksand
heart: Trevligt med beröm.
OH:n är precis som jag sagt förut borta, försvann nån gång i höstas. Vi har letat igenom hela hallen men ändå inte hittat den, skulle ju gärna haft den till slutspelet så vi får se om vi får tillbaks den.
OH:n är precis som jag sagt förut borta, försvann nån gång i höstas. Vi har letat igenom hela hallen men ändå inte hittat den, skulle ju gärna haft den till slutspelet så vi får se om vi får tillbaks den.
Sv: Timrå-Leksand
Knylan: det är ju tifona som gör att det blir trevligt i hallen....ni gör ett riktigt bra jobb, så ni vet....fortsätt så...varför har klacken tagit bort storflaggan som hissas över klacken när timrå gör mål?
Sv: 3 poäng
Patrick Polly: Marcus tillfälliga svacka tror jag beror på att Micke Lind är skadad. Visst funkar Marcus bra med Koivunen men jag tror han saknar Micke Lind. Det är han förresten inte ensam om. Alla vi TIK-anhängare önskar inget hellre än att Micke tillfrisknar så att han kan spela. Han behövs verkligen och med en frisk Micke Lind kan vad som hellst hända i slutspelet.
Sv: Nostalgi
Det jag menar med cirkeln är den guld-och-blåiga saken med en lagerkrans runt. Har ngn en länk till en bra bild med den får denne gärna lägga upp den.
Dock skulle det som sagt vara snyggt i den nya hallen med flaggor med de gamla klubbmärkena. Vi har måhända inte en massa SM-guld i taket men historia finns det i mängder...
Dock skulle det som sagt vara snyggt i den nya hallen med flaggor med de gamla klubbmärkena. Vi har måhända inte en massa SM-guld i taket men historia finns det i mängder...
Sv: Timrå-Leksand
heart: Fan vad glad jag blir då folk frågar om TIFO.
Vi försöker nu att samla in pengar inför slutspelet, har väl ca 2000 spänn i kassan just nu varav 1700 spänn inkom förra matchen. Vi ska köra lite insamling idag med, kommer att meddela speakern om att han ska säga att vi ska samla in i pauserna. Precis som i förra matchen.
Vi hoppas att få in pengar nu också, folk har ju fått lön och sånt. Vi måste nog göra en beställning snart också så att vi hinner få grejerna till slutspelet.
Vi försöker nu att samla in pengar inför slutspelet, har väl ca 2000 spänn i kassan just nu varav 1700 spänn inkom förra matchen. Vi ska köra lite insamling idag med, kommer att meddela speakern om att han ska säga att vi ska samla in i pauserna. Precis som i förra matchen.
Vi hoppas att få in pengar nu också, folk har ju fått lön och sånt. Vi måste nog göra en beställning snart också så att vi hinner få grejerna till slutspelet.
Sv: Nostalgi
Min åsikt är att loggan ska vara så kompakt som möjligt, text och logga ska sitta ihop. Någon form av sköld eller dylikt vore läckert, AIKs märke är grymt snyggt anser iaf jag även om man inte har mycket till övers för just laget AIK.
Ingen av Timrås loggor har varit snygga, talloggan från 70-talet som många förespråkar är enligt mig riktigt ful. Gärna två tallar men det funkar inte att ha ett blått fält under.
En snygg, stilren och inte så plottrig logga skulle jag förespråka, hoppas att TIK också inser detta och kastrerar detta amerikatjaffset så att det inte förökar sig ännu mer. Det var poppis kring 96/97 men nu är det bara förlegat.
Synd att klubben inte har hetat Timrå IK sedan 1928 och att man skapade ett klubbmärke redan då, oftast dom som blir allra snyggast.
Ingen av Timrås loggor har varit snygga, talloggan från 70-talet som många förespråkar är enligt mig riktigt ful. Gärna två tallar men det funkar inte att ha ett blått fält under.
En snygg, stilren och inte så plottrig logga skulle jag förespråka, hoppas att TIK också inser detta och kastrerar detta amerikatjaffset så att det inte förökar sig ännu mer. Det var poppis kring 96/97 men nu är det bara förlegat.
Synd att klubben inte har hetat Timrå IK sedan 1928 och att man skapade ett klubbmärke redan då, oftast dom som blir allra snyggast.
Sv: Timrå-Leksand
heart: Masarna kommer med fullt manskap (höll på att skriva "fullt fanskap"), medan vi är formsvaga, halvskadade och avstängda. Negotips: knätofsarna vinner med 7-2, mål av Jens Nilsen och lillmagic
Timrå-Leksand
ikväll slår vi knäckebrödena från dalarna......och tar in på frölunda i tabelltoppen.....är det något tifo på gång snart?
Sv: Nostalgi
Per HApps:
Ja nytt klubbmärke.
Ja nydesignade tallar.
Ja året 1928 med på märket.
Boxn.... Boxn...
Det finns väl bara gamla ringvrak som Smokey som kan få ståpäls över en dylik idé.
TIK må ha Boxningsbakgrund och förvisso tillämpar ju några av grabbarna den sporten på isen då och då, men nej..... Tallar och 1928 i någon tidlös design känns mest rätt.
Ja nytt klubbmärke.
Ja nydesignade tallar.
Ja året 1928 med på märket.
Boxn.... Boxn...
Det finns väl bara gamla ringvrak som Smokey som kan få ståpäls över en dylik idé.
TIK må ha Boxningsbakgrund och förvisso tillämpar ju några av grabbarna den sporten på isen då och då, men nej..... Tallar och 1928 i någon tidlös design känns mest rätt.
Sv: Hurra!
Dream Team: Det vete fan... Källarsson såg ut att försöka sig på någon form av rinkrodel när han hoppade upp för att stilla glida med i Fokins tackling från sidan... Hade inte den där märkliga kanten plötsigt satt stopp för den lilla nöjesturen så hade nog Källarsson inte haft något mer mot Fokin än en myggsvärm från Kovland...
Sv: Far beyond driven
RoW: Jag vet inte om "Money for nothing" spelas i Stångebro, men vi körde den i Timrå ishall senast som LHC var på besök. "Money for nothing...and the chics for free" =).
Skarin: Kan vara grejer på gång till slutspelet... Förresten, hårdrock är "class music"!!!
Skarin: Kan vara grejer på gång till slutspelet... Förresten, hårdrock är "class music"!!!
Sv: 3 poäng
kvasten: Din kritik gällande 2 femman har jag redan bemött i tidigare inlägg där jag bl.a skrev att de INTE spelade +2. Vart du fått det ifrån torde vara nattmössan.
Att spelare har "ups and downs", skador mm är väl självklart. Men vad än anledningen är kan ju en spelare vara dålig.
Vad gäller Mathiasson har han inte varit på topp på länge. Vad anledningen till det kan vara har jag ingen aningen om men som han spelar nu platsar han inte i 2:a femman. Kritiken mot Crippe har jag också bemött i tidigare inlägg där jag bl.a skrev att han inte utvecklats i takt med övriga jämnåriga och nån gång måste ta ett stort kliv framåt för att få vara kvar i truppen.
Varför skulle man inte få kritisera enskilda spelare?? Jag kan väl inte säga att ALLA är usla bara för att jag tycker att några var det? Har man spelat dåligt förtjänar man kritik. Har man spelat bra förtjänar man beröm. Jag gav både ris och ros efter senaste matchen. Inget märkvärdigt med det. Och jag var inte direkt ensam att tycka att 2:a femman var usel, det var fler runt omkring mig som jag hörde tyckte detsamma.
Att spelare har "ups and downs", skador mm är väl självklart. Men vad än anledningen är kan ju en spelare vara dålig.
Vad gäller Mathiasson har han inte varit på topp på länge. Vad anledningen till det kan vara har jag ingen aningen om men som han spelar nu platsar han inte i 2:a femman. Kritiken mot Crippe har jag också bemött i tidigare inlägg där jag bl.a skrev att han inte utvecklats i takt med övriga jämnåriga och nån gång måste ta ett stort kliv framåt för att få vara kvar i truppen.
Varför skulle man inte få kritisera enskilda spelare?? Jag kan väl inte säga att ALLA är usla bara för att jag tycker att några var det? Har man spelat dåligt förtjänar man kritik. Har man spelat bra förtjänar man beröm. Jag gav både ris och ros efter senaste matchen. Inget märkvärdigt med det. Och jag var inte direkt ensam att tycka att 2:a femman var usel, det var fler runt omkring mig som jag hörde tyckte detsamma.
Sv: Nostalgi
mika:
Inte tycker jag att broccolitallarna var någon höjdpunkt i logohistorien. Kanske man borde titta över en helt ny logga där man har blandat gammalt och nytt.
Klubben fyller faktiskt 75 år iår och det borde väl firas med invigningen av den ombyggda hallen.
I ett nytt klubbmärke borde det då finnas.
* året 1928
* kanske ett par boxningshandskar (klubben började som en boxningsklubb)
* varför inte ett par tallar oxå?
Var det inte Christian Beijer som skissade på en ny matchdräkt?
Tänk om han även kunnde ta fram ett nyttklubbmärke som sätts fast på bröstet på dom nya dräkterna i den nya hallen till hösten?
Inte tycker jag att broccolitallarna var någon höjdpunkt i logohistorien. Kanske man borde titta över en helt ny logga där man har blandat gammalt och nytt.
Klubben fyller faktiskt 75 år iår och det borde väl firas med invigningen av den ombyggda hallen.
I ett nytt klubbmärke borde det då finnas.
* året 1928
* kanske ett par boxningshandskar (klubben började som en boxningsklubb)
* varför inte ett par tallar oxå?
Var det inte Christian Beijer som skissade på en ny matchdräkt?
Tänk om han även kunnde ta fram ett nyttklubbmärke som sätts fast på bröstet på dom nya dräkterna i den nya hallen till hösten?
Sv: Kapanen
Johan J:
Tjena´re Johan J. Nog snackat om Kapanen. Vi tycker inte riktigt lika, men "so what" ! Huvudsaken att TIK vann matchen, eller hur?
En annan viktigare fråga just nu är kanske i stället:
Vilken plats i serien är det BÄST att komma på till slut.
Jag menar så här: vilket lag passar bäst för TIK att få möta i kvartsfinalen ? Lag 1 och 2 i serien lottas ju mot lag 7 och 8.
TÄNK om det blir Luleå i kvarten !!! Fy tusan !!!
Hoppas att det blir SSK - TIMRÅ i kvarten, då har vi en STOR chans att gå vidare. Eller varför inte MoDo ???
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Tjena´re Johan J. Nog snackat om Kapanen. Vi tycker inte riktigt lika, men "so what" ! Huvudsaken att TIK vann matchen, eller hur?
En annan viktigare fråga just nu är kanske i stället:
Vilken plats i serien är det BÄST att komma på till slut.
Jag menar så här: vilket lag passar bäst för TIK att få möta i kvartsfinalen ? Lag 1 och 2 i serien lottas ju mot lag 7 och 8.
TÄNK om det blir Luleå i kvarten !!! Fy tusan !!!
Hoppas att det blir SSK - TIMRÅ i kvarten, då har vi en STOR chans att gå vidare. Eller varför inte MoDo ???
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: Far beyond driven
Skarin: Jag har hört att du har alla skivor med lasse stefans, och bara gillar dansband. Men om du säger annat så kanske jag tror dig.;)
Sv: Far beyond driven
willysson: Jaså, gillar jag Eurodisco? Nej, nej. Men jag antar att du skämtade lite lätt...;)
För mig är det endast Rock som gäller. Men visst kan det vara skönt med Hårdrock, framförallt när det gäller hockey.
Men jag vidhåller att det är alldeles för lite Rock inom ishockeyn.
Jag kommer aldrig radera inlägg som handlar om musik. Har tidigare varit inne på att det snackas för lite musik här inne.
Jag hoppas att Hassebo har börjat funderat över något riktigt kraftfullt när slutspelet börjar...
Kvällens tips: TIK-LIF 5-1
För mig är det endast Rock som gäller. Men visst kan det vara skönt med Hårdrock, framförallt när det gäller hockey.
Men jag vidhåller att det är alldeles för lite Rock inom ishockeyn.
Jag kommer aldrig radera inlägg som handlar om musik. Har tidigare varit inne på att det snackas för lite musik här inne.
Jag hoppas att Hassebo har börjat funderat över något riktigt kraftfullt när slutspelet börjar...
Kvällens tips: TIK-LIF 5-1
Sv: Far beyond driven
kronblom: Efter söndagens maraton till Södertälje hade jag planer på att stanna hemma, men ångrade mig när det lottades ut sittplatsbiljetter på jobbet. När en Djurgårdare vann en biljett och inte jag kändes det så bedrövligt att jag tappade sugen fullständigt. Har dessutom betalat ett gäng räkningar idag och är rätt fattig,
MEN ...
... jag känner att behovet att gå på hockey och att åter få skrika sig hes börjar ta över igen. Det verkar även som om den förbannelse som vilat över min Timrå-tröja har lagt sig, så det blir nog svårt att hålla sig borta.
MEN ...
... jag känner att behovet att gå på hockey och att åter få skrika sig hes börjar ta över igen. Det verkar även som om den förbannelse som vilat över min Timrå-tröja har lagt sig, så det blir nog svårt att hålla sig borta.
Sv: Far beyond driven
Bo Bly: Jag tycker ändå att introt är hyfsat, men det var bättre förr med bomber och grejor, men det får man kanske inte ha längre? Det jag tycker behövs är lite distans till det hela. Allt ska ju vara så allvarligt hela tiden. Det där med att lira "Money for nothing" i Stångebro är helt enkelt lysande och tyder på en stor portion självironi (om man nu har gjort det).
Sv: Far beyond driven
Anser att det är lite "no class" över hårdrock i allmänhet, det har jag alltid gjort. Men det går inte att komma ifrån att musiken funkar hyfsat i hockeysammanhang, liksom eurodiscon... Men helst inte ändå! Inom fotbollen räcker det ju med klackarnas liv under matcherna, så varför måste hockeyn besudlas med b-musik så fort det blir avbrott...? Inte så att man lider av det direkt, men frågan känns alltid befogad...
Sv: Far beyond driven
RoW: PÅ tal om urspårning så ska jag gå å kolla på lite hydralTV, frugan och sonen sover. Sysns i klacken imorgon?
Sv: Far beyond driven
kronblom: Ja, pratade och pratade ... Jag är i alla fall glad att det finns moderatorer som tar tag i det hela när det börjar spåra ur.
Sv: Far beyond driven
RoW: Apropå arrangemang runt matcherna.Vem
är det som håller i lineupen på hemmamatcherna
inget drag alls.
är det som håller i lineupen på hemmamatcherna
inget drag alls.
Sv: Far beyond driven
willysson: Jag är ju nybörjare så jag brukar bara haka på. Jag stör mej inte jag bara vill se om det får nån reaktion(8^)
Sv: Far beyond driven
kronblom: Jag tycker att hockey är som ljuv musik (i alla fall när Timrå spelar) och när man diskuterar musik i GBn är det för att se hur man kan göra arrangemangen kring Timrås matcher ännu bättre. Lite bra förslag på låtar är ju aldrig fel.
När jag ändå är här vill jag be om ursäkt för mitt något juvenila inlägg nyss. Mitt enda försvar är att jag argumenterade med en båbbkatt tidigare och har ännu inte kravlat mig upp i normal nivå ;-)
När jag ändå är här vill jag be om ursäkt för mitt något juvenila inlägg nyss. Mitt enda försvar är att jag argumenterade med en båbbkatt tidigare och har ännu inte kravlat mig upp i normal nivå ;-)
Sv: Far beyond driven
Apropå intron har vi ju ett antal musikaliska talanger i våra led. Skulle det inte vara kul med ett helt eget intro, speciellt "komponerat" för Timrå? Techno eller hårdrock eller vad om helst men inget man kan riskera höra i Nyköping eller Huddinge eller Globen. Skall vi ha ett intro som alla andra har (Strålkastare, facklor och fyrverkerier när laget kommer ut (ur en rökfylld fånig örn eller en j-vla lastbil eller så...) finns snart överallt i alla divisioner) kan vi väl ändå ha lite unik musik...
Sv: Far beyond driven
BlackBay: Måste annars säga att money for nothing idén är värt nåt slags Nobelpris.
Sv: Far beyond driven
kronblom: Japp men det är hockeyrelaterad musik som gäller ju, men om det stör dig kan vi ju sluta, så nu väntar jag med spänning på ett ämne du kommer med som vi ska debattera...
Sv: Far beyond driven
willysson: Har det här blivit en musiksajt?. Tycker att det är lite hockeysnack nu!
« Föregående · 202799 · Nästa »
Helt plötsligt fick vi i alla fall möjlighet att arrangera en rätt häftig utslagningsfightsgala för vilka som direkt skulle få åka till boxnings-VM i Australien 91. Det var vinn och du får åka som gällde. Media hängde på. Mats Olsson på Expressen (som då var större än AB) Fyllde mittuppslag i blaskan. Det var mycket Brudar, pilsner och boxning från den lokala folkparken i Bergslagen. Leif Keiski dök inte upp! Ingen visste var han var. En svensk boxare från Jämtland, som tidigare varit fåraherde i Afrika (!?) var också spårlöst försvunnen. En boxare från brynästrakten fick plötsligt ont i armen. Men han kunde nog tänka sig att bli mycket friskare mot lite extra pengar i fickan...
Många tidningar (Även i Medelpad) hade rubriker som:
Var är Keiski?
Boxning får struliga hockeyklubbar att framstå som väluppfostrade flickscoutrevisorföreningar.
Men så dök han upp den legendariske Leif Keiski!
i fläskig MB och vit kostym som hämtad direkt ur någon maffia B-film... Han verkade helt oförstående över att han var tre dagar sen till landslagets fina träningsläger och den där utslagsfighen. Jag visade honom alla tidningsklipp. Han tittade på bilderna och log glatt. Texten vetefan om han överhuvudtaget brydde sig om... Eller så hade han ett utbildningsproblem... Att sammanfoga bokstäver till ett mönster där viss information kan uppfattas kräver en viss skolning... Hur det än var med detta så hade i alla fall Keiski bra löd i sina knytnävar. Han blev givetvis förlåten för lite sen ankomst till ett träningsläger. bagateller. På kvällen så firade några glada typer om lite på Keiskis hotellrum... Många saker gick sönder. En reporter från den näst största kvällstidningen frågade mig lite försynt om vad jag tyckte?
Han måste ha missuppfattat mig totalt. Men i Aftonbladet så hade den märkliga typen till reporter skrivit att jag var jävligt arg och att jag tyckte Leif Keiski var en förbannad diva! Korkad idiot! Och en del andra märkliga saker... Dessutom så basunerade kvällspressens löpsedlar ut:
VM-STJÄRNA SLOG SÖNDER HOTELLRUM!
Många polare till den Finske Zigenaren Keiski, ringde hem till mig på natten och frågade vad jag hade emot Finska Zigenare?
Dagen efter så fick givetvis tidningen dementera att jag skulle påstått så elaka saker om den gode Leif. Själv så hade jag givetvis uppfattat Keiski som en ytters belevad och väluppfostrad herre. En riktig guldklimp! Och alla vet väl hur lätt saker går sönder på hotell...
Tillbaks till tråden. Inte bör väl Timrå ha boxningshandskar i loggan? Handskarna bör som i mitt fall sedan länge vara lagda på hyllan. Själv tycker jag att Timrås huvudlogotyp bara ska bestå av ordet TIMRÅ IK i det klassiska 70-tals typsnittet. Sedan är det bara att bestämma en grafisk profil. Till detta kan läggas massor av historiska kompliment i olika former... Örnar, klassiska tallar, mindre klassiska tallar, årtal och annat som figurerat genom åren...
Men grunden bör vara bara ett enkelt Timrå IK. Ett starkt varumärke som alltid står när de andra faller.
Sekonderna lämnar ringen. Första ronden.