« Föregående · 203345 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Information från tifogruppen
rådbjer:
Då är det som jag trodde. Frågan är bara hur han ensam lyckas vifta med ett tygstycke som är minst 10x10 meter?
Krossa knätofsarna.
Då är det som jag trodde. Frågan är bara hur han ensam lyckas vifta med ett tygstycke som är minst 10x10 meter?
Krossa knätofsarna.
Sv: Information från tifogruppen
mike66: Jag har sett Sune ett flertal gånger stå på Korstaberget o vifta med nåt stort tygstycke varje gång Stockholmsplanet är på ingång till Midlanda, efter 21.00!
Sv: Information från tifogruppen
knaskamilla: Prova att dra den på avigan. Eller ut & in. Eller kanske en spegel på andra sidan skulle kunna vara nått?
Sv: Information från tifogruppen
gud:
Vad synd att inte "Saida" lever idag. Men det kanske finns någon annan sierska/siare som vet var den kan ha blivit undanstoppad i för vrå. Jag tycker att någon bör söka kontakt med nått slags utomjordiskt medium. Kan tänkas att det är en viss Hjort som lagt beslag på den. Eller är det små gröna män som varit i farten igen?
Själv så känner jag att den ligger översnöad i en snödriva ute på parkeringen bredvid ladan. I snödrivan närmast bortastå, jag såg Frisco smyga omkring där senast han var på besök. Fast igenkligen är juh inte jag någon spåhgubbe prehcis.
Tips: Timrå IK - Knätofsers....6 - 3.
Publik: 4359 insnöade.
Vad synd att inte "Saida" lever idag. Men det kanske finns någon annan sierska/siare som vet var den kan ha blivit undanstoppad i för vrå. Jag tycker att någon bör söka kontakt med nått slags utomjordiskt medium. Kan tänkas att det är en viss Hjort som lagt beslag på den. Eller är det små gröna män som varit i farten igen?
Själv så känner jag att den ligger översnöad i en snödriva ute på parkeringen bredvid ladan. I snödrivan närmast bortastå, jag såg Frisco smyga omkring där senast han var på besök. Fast igenkligen är juh inte jag någon spåhgubbe prehcis.
Tips: Timrå IK - Knätofsers....6 - 3.
Publik: 4359 insnöade.
Sv: Information från tifogruppen
gud:
Jag tror som Frisco - om alla MoDosupporters. Vi har en egen jättestor flagga (som trycket iofs är åt fel håll på, p.g.a. ett missförstånd någonstans mellan The REDS - MoDo Hockey - de som tryckte flaggan).
Vad jag undrar är: hur kan flaggan bli stulen (om den nu är stulen)?
Jag tror som Frisco - om alla MoDosupporters. Vi har en egen jättestor flagga (som trycket iofs är åt fel håll på, p.g.a. ett missförstånd någonstans mellan The REDS - MoDo Hockey - de som tryckte flaggan).
Vad jag undrar är: hur kan flaggan bli stulen (om den nu är stulen)?
Sv: Information från tifogruppen
gud: Det var inte jag. Har inget behov av nån gammal flagga från nåt lag som snott storebrors stads fågelnamn.
Sv: Information från tifogruppen
knaskamilla:
kan det vara en Modosupporter som har snott den??
Frisco..var är den...;0)
kan det vara en Modosupporter som har snott den??
Frisco..var är den...;0)
Sv: Information från tifogruppen
klm:
Har följt ödet med OH-flaggan lite sporadiskt här, och jag förstår faktiskt inte heller hur man lyckas tappa bort en sådan flagga. Nu vet jag iofs inte vad flaggan i Timrå brukar användas till, eller när den används, men det verkar ändå lite underligt...
Har följt ödet med OH-flaggan lite sporadiskt här, och jag förstår faktiskt inte heller hur man lyckas tappa bort en sådan flagga. Nu vet jag iofs inte vad flaggan i Timrå brukar användas till, eller när den används, men det verkar ändå lite underligt...
Sv: Information från tifogruppen
klm: ..eller råkar få med sig den av misstag...
Stöld eller sabotage..polisanmäl.
Med såna plumpar som 20 000 kr minus tar det förståss tid att bygga upp ett tifokonto. Sedan tycker jag att tifogruppen skall vara fristående supporterklubben som namnet även antyder.
Stöld eller sabotage..polisanmäl.
Med såna plumpar som 20 000 kr minus tar det förståss tid att bygga upp ett tifokonto. Sedan tycker jag att tifogruppen skall vara fristående supporterklubben som namnet även antyder.
Sv: Information från tifogruppen
badger: Hur slarvar man bort en sån? Det är väl inte nån jävel som släpar hem en jätteflagga och har i lägenheten?
Sv: Information från tifogruppen
Vem skall ersätta den dyra fina overheadflaggan som är bortslarvad, var det 20 000 den kostade?
Sv: Information från tifogruppen
Slask: Vart pengarna går borde du ju kunna få veta på årsmötet! kan tänka mig att det ligger en del låsta pengar i souvenirer och sånt... Men vad vet jag...
Sv: Information från tifogruppen
Det enda jag sett supportreklubben gjort i år är att arrangera resor. och en fest. Så det borde finnas pengar över som kan gå till TIFO.
Det kostar 200:- att bli medlem, nu vet jag inte hur många medlemmar supporterklubben har men vi säger 700. Det betyder att man drar in 140 000 i medlemsavgifter varje år. Det skulle vara kul att veta vart de här pengarna går.
Resorna ska ju gå jämt upp vilket dom inte allt gjort i år så där kan vi kanske dra bort 10000.
Vad används resterade 130 000 till????
Varför inte använda 100 000 till TIFO.
Det kostar 200:- att bli medlem, nu vet jag inte hur många medlemmar supporterklubben har men vi säger 700. Det betyder att man drar in 140 000 i medlemsavgifter varje år. Det skulle vara kul att veta vart de här pengarna går.
Resorna ska ju gå jämt upp vilket dom inte allt gjort i år så där kan vi kanske dra bort 10000.
Vad används resterade 130 000 till????
Varför inte använda 100 000 till TIFO.
Sv: Information från tifogruppen
Knylan eller nån annan.
Vad använder supporterklubben sina penagar till egentligen? Borde dom inte kunna skänka en rejälare slant till TIFO Gruppen.
Kolla på Patronerna tex. Där går den största delen av medlemsavgiftspengarna till TIFOn. Så blir deras TIFOn därefter också.
Ändå har dom råd att trycka upp tröjor och åka på resor.
Dock ska det sägas att Patronerna är har X-antal sponsorer som skänker ca 10000 kr till TIFOn, men fortfarande så går den största delen av medlemsavgiften till TIFO.
Vad använder supporterklubben sina penagar till egentligen? Borde dom inte kunna skänka en rejälare slant till TIFO Gruppen.
Kolla på Patronerna tex. Där går den största delen av medlemsavgiftspengarna till TIFOn. Så blir deras TIFOn därefter också.
Ändå har dom råd att trycka upp tröjor och åka på resor.
Dock ska det sägas att Patronerna är har X-antal sponsorer som skänker ca 10000 kr till TIFOn, men fortfarande så går den största delen av medlemsavgiften till TIFO.
Sv: Information från tifogruppen
Slask: Jag har inte 100% koll men jag tror vi fick en liten summa, kanske 1000 spänn eller nått.
För att få en fungerande TIFO-grupp så går det inte att bara leva på ekonomisk hjälp från SK utan vi måste få hjälp av Er, övrig publik för att kunna överleva.
För att få en fungerande TIFO-grupp så går det inte att bara leva på ekonomisk hjälp från SK utan vi måste få hjälp av Er, övrig publik för att kunna överleva.
Sv: 3 poäng
Patrick Polly:Den inövade varianten med diagonalpasset från Micke gjorde Marcus jättemycke mål på. Passet diagonalt framför målet.
Så länge inte Micke finns med så kommer inte det passet. Men du har en poäng för att Marcus borde kunna spela bättre även utan Micke. För att flytta honom till annat sällskap fordras enligt mitt tycke åtskilligt mycke mer.
Så länge inte Micke finns med så kommer inte det passet. Men du har en poäng för att Marcus borde kunna spela bättre även utan Micke. För att flytta honom till annat sällskap fordras enligt mitt tycke åtskilligt mycke mer.
Sv: Information från tifogruppen
Madde: Kan sträcka mig så långt att du kan få köpa loss honom.
Kjolen vet jag inte vart jag har riktigt, tror den ligger hemma hos puman eller nått. Tror dock inte att den skulle ge någon speciellt positiv effekt på insamlingen, snarare negativ.
Nä nu bär det snart av till hallen, måste förbereda insamlingen ni vet.
Kjolen vet jag inte vart jag har riktigt, tror den ligger hemma hos puman eller nått. Tror dock inte att den skulle ge någon speciellt positiv effekt på insamlingen, snarare negativ.
Nä nu bär det snart av till hallen, måste förbereda insamlingen ni vet.
Sv: Information från tifogruppen
Knylan: Tycker att du ska drömma vidare!
Ta på dig kjol ikväll så lär ni säkert få in lite extra kosing.
Ni gör ett kanonjobb iaf!
Ta på dig kjol ikväll så lär ni säkert få in lite extra kosing.
Ni gör ett kanonjobb iaf!
Sv: Information från tifogruppen
Madde: Föväntar mig uppåt 900 spänn då. =)
Din sambo behåller dock vi, räcker väl med att träffa honom nån gång i veckan? Dalan belongs to the TIFO-grupp!
Din sambo behåller dock vi, räcker väl med att träffa honom nån gång i veckan? Dalan belongs to the TIFO-grupp!
Sv: Information från tifogruppen
Knylan: Jag lovar att skänka ett 3-siffrigt belopp när jag får första lönen från det nya jobbet. Kan jag få ha min sambo hemma då?
Information från tifogruppen
Som många sittplatsare säkert märke på matchen i torsdags mot Djurgården så hade vi i TIFO-Gruppen insamlingen förra att ragga ihop pengar. Den insamlingen fortsätter idag.
Våran kassa ligger på 2000+ just nu, för att kunna göra en stor beställning till slutspelet skulle vi behöva cirka 6000 till så vi uppmanar ALLA i publiken att skänka 1 krona eller mer. Om alla skänkte en krona och publiksiffrar skulle landa på ca 5000 så har vi ju 5000 spänn, logiskt som fan. Släng korvväxeln i nån av våra burkar!
Vi kommer nog att stå i huvudentrén innan matchen, sen sprida ut oss i pauserna.
Om någon är sugen på att skänka en större summa så går det även att använda vårat PG-konto. Numret är som följer: 4013885-1
Stöd TIFO-Gruppen!
Våran kassa ligger på 2000+ just nu, för att kunna göra en stor beställning till slutspelet skulle vi behöva cirka 6000 till så vi uppmanar ALLA i publiken att skänka 1 krona eller mer. Om alla skänkte en krona och publiksiffrar skulle landa på ca 5000 så har vi ju 5000 spänn, logiskt som fan. Släng korvväxeln i nån av våra burkar!
Vi kommer nog att stå i huvudentrén innan matchen, sen sprida ut oss i pauserna.
Om någon är sugen på att skänka en större summa så går det även att använda vårat PG-konto. Numret är som följer: 4013885-1
Stöd TIFO-Gruppen!
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
dr-nix: Då laget vill köra på fyra hela femmor och vi bara har 12 forwards när alla är friska och spelklara - så kan jag inte först att vissa inte vill utöka truppen med en forward. Om det nu är så att vi inte förstärker truppen inför det stundande slutspelet, så se åtminstone till att Niklas Zetterström kommer tillbaks före 31:a januari.
Drömsenariot ikväll (ej orealistiskt)
Timrå-Leksand 1
Frölunda-Färjestad 1
Luleå-Djurgården 1
Ser hellre att vi ökar glappet till de jagande två - än att vi tar in på Frölunda.
Drömsenariot ikväll (ej orealistiskt)
Timrå-Leksand 1
Frölunda-Färjestad 1
Luleå-Djurgården 1
Ser hellre att vi ökar glappet till de jagande två - än att vi tar in på Frölunda.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
Farbror Hasse: mmm låter jävligt mysigt att ha en sådan back i sitt lag, Lindman gör också soloräder ibland. om man ska blicka framåt ser det mycket spännande ut.. undrar när Lauritzen och Zetterström etablerar sig i A-Laget för jag hoppas innerligen att dom gör det.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
dr-nix: En klassiker, han tar bur skydd, avaktar lite tar en sjuhelsikes fart snirklar upp hela motståndar laget och pyttsar.
Pluss att han hade ett ruggigt slagskott. Han var en skridsko viritios. Men idag med den prestationshöjning som uppkommit är han nog över. Idag skulle det inte ha gått att göra så.
Tänk dig "Z" x 2 så hög status och skicklighet hade han.
Men som sagt , det går inte att jämföra en F1 bil från 70 talet med en från nu. ( c :
Pluss att han hade ett ruggigt slagskott. Han var en skridsko viritios. Men idag med den prestationshöjning som uppkommit är han nog över. Idag skulle det inte ha gått att göra så.
Tänk dig "Z" x 2 så hög status och skicklighet hade han.
Men som sagt , det går inte att jämföra en F1 bil från 70 talet med en från nu. ( c :
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
dr-nix: Jag hade glädjen att se Strimma ett antal säsonger och det var ju självklart andra tider och annan hockey då. Men spelsätten påminner om varandra. Jag har alltid tyckt att Strimma och Niklas Lidström påminner om varann, med den skillnaden att Strimma var ännu offensivare med solodribblingar som adelsmärke och Lindman har ju också den där offensivlustan och fältherrestilen. Det som var så faschinerande var att Strimma tycktes göra lite som han ville på isen. Ville han göra en soloraid från egna målet till det andra så lyckades han allt som oftast. Han hade en bländande teknik och skridskoåkning och ett bra skott. Det som saknades var väl det fysiska spelet. Liksom Lidström var han inte särskilt kraftig och spelade väldigt snällt i backposition.
Sv: Timrå-Leksand
Helg Ernest: Tägtström kan få stanna för på backsidan är det överfullt men Zetterström får gärna komma hem.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
dr-nix: sedan för att klargöra så var Strimma med all säkerhet en mängd klasser bättre jag tänkte bara på själva spelsättet.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
Farbror Hasse:
Det är sant enl. ett bandat tv-inslag som jag har hemma.
Inslaget visades i början på 80-talet där man intervjuade en sportreporter på GT.
Det är sant enl. ett bandat tv-inslag som jag har hemma.
Inslaget visades i början på 80-talet där man intervjuade en sportreporter på GT.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
Farbror Hasse: eftersom jag bara är en valp själv (21år) så har jag inte sett Strimma själv men han var en dominant offensiv back det har jag läst/hört om, jag hoppas inte att jag hädar när jag säger att Lindman påminner lite om den beskrivningen även om han inte är lika dominant kanske.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
dr-nix:Ja just så stod det i den här artikeln. Jag har tydligen en historisk lucka i detta fall. Hur som helst så tyckte jag att det var intressant läsning.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
dr-nix: men som sagt var så är jag nog helt ute och flaxar nu, det kanske var att han fick träna med dom jag har i bakhuvudet.
Sv: Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
Farbror Hasse: jag kanske är helt ute och flaxar här men visst blev han erbjuden kontrakt eller nått sånt men att han tackade nej.
Sv: Timrå-Leksand
JD:Vette fan...Det är lite tråkigt men inte särskilt oväntat faktist.
Ni kunde tagit Tägström hellre men det gör inget....
Ni kunde tagit Tägström hellre men det gör inget....
Värdelöst Vetande Väldigt Viktigt
Läste i A-bladet idag att det var Jörgen Eriksson som tipsade Håkan Andersson om Z. Håkan är europascout för Detroit och ansvarig för att Detroit draftat Z,Liv,Thomas Holmström m.fl.
Sen hittade jag en intressant notis som jag aldrig hört talas om. Enligt denna artikel så var Strimma inbjuden till Detroit Red Wings på 60-talet och tränade med storheter som Gordie Howe. Att Strimma tränade med Tarasovs mannar är ju välbekant, men detta med Detroit hade jag aldrig hört talas om och undrar verkligen om det är sant.
Någon gamling som känner till något om detta ?
Sen hittade jag en intressant notis som jag aldrig hört talas om. Enligt denna artikel så var Strimma inbjuden till Detroit Red Wings på 60-talet och tränade med storheter som Gordie Howe. Att Strimma tränade med Tarasovs mannar är ju välbekant, men detta med Detroit hade jag aldrig hört talas om och undrar verkligen om det är sant.
Någon gamling som känner till något om detta ?
Sv: Timrå-Leksand
JD: jag också för Hansson är en bra back som inte gjort bort sig när jag sett honom i TIK iaf..
Sv: Timrå-Leksand
för er som inte har läst dagbladet idag kan jag informera om att Hansson är tillbaka i TIK (orkar inte läsa igenom HS och kolla om ni nämt det redan eller ej)
« Föregående · 203345 · Nästa »