« Föregående · 194088 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hagos
Tycho:Lite om Yared Hagos Född i Sverige 83 av Etiopiska föräldrar. Bor i Barkarby norr om Stockholm. 185 längd. 92 kg.
Moderklubb. IK Bele som är en liten klubb som tagit fram en del talanger tex Johan Mjällby. Mer om honom kan man läsa i tidningen hockey nr 9 2001. I morgon vinner TIMRÅ IK!!!!!!!!!!!!!!
Moderklubb. IK Bele som är en liten klubb som tagit fram en del talanger tex Johan Mjällby. Mer om honom kan man läsa i tidningen hockey nr 9 2001. I morgon vinner TIMRÅ IK!!!!!!!!!!!!!!
Sv: Kapanen skadad
Portello: Jag eftersom jag är en sann "smygluling" är det kul att få veta lite info om dom gamla guldhjältarna. Just nu längtar jag till två saker väldigt mycket ur hockeyperspektiv sett. SM-slutspelet. Och säsongen 2004/05 då det med största sannolikhet blir "Lock out" i NHL och våra svenska proffs kommer hem och förgyller den svenska ES-lunken med lite snygga dragningar, finter, mål, tekniska solonummer osv.
Det är nåt att se fram emot det tycker jag...*ler*
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Det är nåt att se fram emot det tycker jag...*ler*
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Kapanen skadad
Zoogin:
De´ luktar skadeglädje lång väg om ditt ogenomtänkta inlägg.
Är det så illa ställt med dig, att du blir glad, när en spelare blir skadad i motståndarlaget ?? Tråkigt att Luleå har så´na supportrar.
Har Du hört talas om den gamla sanningen:
Skrattar BÄST, den som skrattar SIST!
Vi får väl se, m.a.o.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
De´ luktar skadeglädje lång väg om ditt ogenomtänkta inlägg.
Är det så illa ställt med dig, att du blir glad, när en spelare blir skadad i motståndarlaget ?? Tråkigt att Luleå har så´na supportrar.
Har Du hört talas om den gamla sanningen:
Skrattar BÄST, den som skrattar SIST!
Vi får väl se, m.a.o.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: Kapanen skadad
ernie eagle:Lasse Hurtig är försäljare åt piteortens chark.
Har f.ö hans fru som Chef. Intressant att veta va? ;)
Har f.ö hans fru som Chef. Intressant att veta va? ;)
Sv: Kapanen skadad
Zoogin: Äh vilket skitsnack. "Hento" är ju inte uttagen i landslaget "Tre Kronor" och behöver således "bara" koncentrera sig på klubblaget Luleå. Kapanen är en riktig matchvinnare precis som "Hento" men han har även en landslagsplats att tänka på och det vore onödigt att ta några risker med tanke på hur lite som återstår av grundserien och att ett SM-slutspel stundar runt knuten. Det är då han behövs den gode Kapanen. För slutspelsplatsen har vi redan säkrat och då kan vi lika gärna låta "freddan" stå lite matcher också. Vi har dessutom en rutinerad "backup" i form av en 34-årig målvakt med ett förflutet i MoDo och i landslaget "Tre Kronor". Han har dessutom vart proffs i Tyskland (Braunlauge). Vad har ni att kasta in då? Gusten Törnqvist. Han står fortfarande på tillväxt precis som "Hento" gjorde för några år sedan när han stod i skuggan av Myllys. Jag tycker Kent-Anders i bästa samförstånd med Kapanen fattat ett vettigt och klokt beslut. Varför "nöta" på någon som inte känner sig 100% fräsch och som kan komma att behövas bättre i ett senare skede?
Skulle "Hento" gå sönder nu skulle en lätt panikkänsla infinna sig hos Ulf Taavola och grabbarna. Man skulle tvingas ge sig ut på spelarmarknaden efter en ersättare till slutspelet. Den mest sårbara positionen hos ett lag är just målvakterna. Kanske måste ni låna fler spelare från BIK?
För övrigt såg jag att en gammal publikfavorit i "Delfinen" Tobbe L som tidigare aviserat att satsa på den civila karriären och den hästsportsbutik han driver i Luleå nu spelar på ett sk "Try out"-kontrakt hos hårdsatsande SAIK. Ja se där det svänger fort i sportens underbara värld.
För övrigt ryktas det att Lars "Osten" Bergström och Freddy Lindfors (tränare i PHC) är heta kandidater till att ta över LHF nästa säsong. Lars "Osten" Bergström har ju rivit sitt kontrakt med den österrikiska klubb och flyttat hem. Ska han inte ta med sig Johan Strömwall på samma gång? Ja nu menar jag Strömwall återigen ska dra på sig Luletröjan utan han börjar väl se slutet på sin karriär nu och då vore det väl fint att erbjuda honom en ledarroll i LHF som tack för lång och trogen tjänst? Förresten vad gör Lasse Hurtig och Robert Skoogh nuförtiden?
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Skulle "Hento" gå sönder nu skulle en lätt panikkänsla infinna sig hos Ulf Taavola och grabbarna. Man skulle tvingas ge sig ut på spelarmarknaden efter en ersättare till slutspelet. Den mest sårbara positionen hos ett lag är just målvakterna. Kanske måste ni låna fler spelare från BIK?
För övrigt såg jag att en gammal publikfavorit i "Delfinen" Tobbe L som tidigare aviserat att satsa på den civila karriären och den hästsportsbutik han driver i Luleå nu spelar på ett sk "Try out"-kontrakt hos hårdsatsande SAIK. Ja se där det svänger fort i sportens underbara värld.
För övrigt ryktas det att Lars "Osten" Bergström och Freddy Lindfors (tränare i PHC) är heta kandidater till att ta över LHF nästa säsong. Lars "Osten" Bergström har ju rivit sitt kontrakt med den österrikiska klubb och flyttat hem. Ska han inte ta med sig Johan Strömwall på samma gång? Ja nu menar jag Strömwall återigen ska dra på sig Luletröjan utan han börjar väl se slutet på sin karriär nu och då vore det väl fint att erbjuda honom en ledarroll i LHF som tack för lång och trogen tjänst? Förresten vad gör Lasse Hurtig och Robert Skoogh nuförtiden?
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Tillgängliga matchtröjor
Bärra Littmar: Ja. Det är mycket bra pris på tröjorna. Hoppas ingen annan upptäcker det. Samlare kissar nästan på sig när de läser priserna kan jag tänka mig. Läktarfolket har världens chans att köpa orginaltröjor till kanonpris. Lätta på lädret.
Sv: Tillgängliga matchtröjor
badger:
Det kommer mera så koll på sidan www.sportauktion.nu så kommer fler och fler av läktarfolket kunna komma åt sin favvotröja till bra pris!
Det kommer mera så koll på sidan www.sportauktion.nu så kommer fler och fler av läktarfolket kunna komma åt sin favvotröja till bra pris!
Sv: Slutspelsskägg
Per HApps: Ja,mitt skägg når snart backen......jag brukar slänga upp det på ryggen och det når till arslet.....och då är det ju två månader kvar till SM-GULD......vad ska det här sluta!!!!
Sv: Inför HV-Timrå
RedEagleJkp: Ja det ser ju ut att bli en kul tillställning..25-30 pers plus alla oplanerade som dyker upp och så två HOTTA Nottinghambrudar..
Kan de bli bättre så här 12 dagar innan match?
Nä,vi hoppas bara på att vi fler för ju fler vi blir desto roligare vi har......!!!!
Så spara era röster för att 30/1 blir det PARTY i Jönköping..
Jag tar med mig trummorna så trummar vi sönder HVBLÅÅklacken..
Älska Rött o Vitt ALLTID!!!!
Kan de bli bättre så här 12 dagar innan match?
Nä,vi hoppas bara på att vi fler för ju fler vi blir desto roligare vi har......!!!!
Så spara era röster för att 30/1 blir det PARTY i Jönköping..
Jag tar med mig trummorna så trummar vi sönder HVBLÅÅklacken..
Älska Rött o Vitt ALLTID!!!!
Sv: Slutspelsskägg
Hur går det med era odlingar????
Snart borde ni se ut som sångarna i ZZ-Top allihopa,
visa upp era trynen och var med om att vinna en signerad matchtröja av hela slutspelslaget 2003.
Sagan fortsätter !!!!
Snart borde ni se ut som sångarna i ZZ-Top allihopa,
visa upp era trynen och var med om att vinna en signerad matchtröja av hela slutspelslaget 2003.
Sagan fortsätter !!!!
Sv: Leif Boork
ernie eagle: Vad jag vill med mina inlägg är att om nu Boork ser sig som någon messias så må det vara honom väl, men att hela tiden skriva om ett lag som om det var en soppåse han skrev om så tycker inte jag detta är god journarlestik.
Han kan ju bli lite mer objektiv.
Men jag håller med dig at man skall inte hudflänga en person bara för detta, men han har själv satt sig i denna situation till TIK-supportrarna och då får han ta skiten.
Han har satt sig för att skita ner Timrå och dess hockeyliarare för att de uppnår något som han aldrig fick uppnå, ( Han vann SM, jag vet ), men det var på den gamla goda tiden.
Få se vad han säger om Nordström slasching idag.
Nu debatterar vi nåt annat för annars blir det tjatigt.
Han kan ju bli lite mer objektiv.
Men jag håller med dig at man skall inte hudflänga en person bara för detta, men han har själv satt sig i denna situation till TIK-supportrarna och då får han ta skiten.
Han har satt sig för att skita ner Timrå och dess hockeyliarare för att de uppnår något som han aldrig fick uppnå, ( Han vann SM, jag vet ), men det var på den gamla goda tiden.
Få se vad han säger om Nordström slasching idag.
Nu debatterar vi nåt annat för annars blir det tjatigt.
Sv: Tillgängliga matchtröjor
Bärra Littmar: Mera Timråtröjor till folket.....iaf med dessa billiga priser.
Sv: Leif Boork
jollybob: Om det inte framgått med all önskvärd tydlighet tidigare som vill jag då återigen belysa "problemet". Jag är ingen stor vän av Leif Boork, jag har varit kritisk mot honom vad beträffar hans krönikor och uttalanden tidigare. Men jag skriver utifrån den senaste krönika som han skrivit i Expressen. Det var i denna jag höll med Boork. Och jag menar att ingen människa kan hudflängas för något man sagt eller gjort resten av livet. Man måste göra bokslut någon gång och avstamp. Det är skillnad om det handlar om en konflikt, nu är det en åsikt, en krönika vi resonerar utifrån. Klart Boork snackar skit om Timrå just för att vi är tacksamma att reta. Det skapar debatt och han får behålla sitt jobb ett tag till. Så länge den mannen rör upp känslor var än han dyker upp så fortsätter han ju. Han har ju kommit på ett vinnande koncept. Och Cheferna på Expressen älskar det säkerligen även om det naturligtvis är fult att sko sig på andras elände. Men herregud det skiter väl media i fullständigt. Allt som kan säljas ska analyseras in i minsta detalj. Men det visste ni ju redan...
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Kapanen skadad
Kapanen behöver vila någon/några matcher nu tror jag.
En målvakt kan omöjligt hålla en hel säsong med matcher o träningar. Med tanke på att kapanen har spelat nästan alla matcher denna säsong så tror jag det kan vara bra med vilan.
Jag tycker dessutom att Freddan o Fagge ska få lite istid om något skulle hända kapanen under slutspelet.
En målvakt kan omöjligt hålla en hel säsong med matcher o träningar. Med tanke på att kapanen har spelat nästan alla matcher denna säsong så tror jag det kan vara bra med vilan.
Jag tycker dessutom att Freddan o Fagge ska få lite istid om något skulle hända kapanen under slutspelet.
Leif Boork
Jag skapar en ny tråd i ämnet Boork.
Jag nådde mitt mål med att skapa debatt i "ämnet" Leif Boork.
Jag står för vad jag skrev tidigare om att han är väl inte min favorit direkt samt allat annat.
Jag ber om ursäkt för att jag använde ordet bomba, det var lite plumt kanske, som någon påpekade.
Åter till näringen.
Det var någon som skrev att Boork inte skrivit ner Timrå alltjämnt, men då vill jag att du visar mig var han skrivit något bra om Timrå.
Jag vill bara citera Rickard Fagerlund när han var gäst på C+.
" Elitserien behöver ett stockholmslag i toppen", men inte med ett ord han nämnde att Timrå gjort en berömvärd insats.
Boork var inte sen att hänga på, den karln har ingen egen åsikt utan han hänger på andra.
Detta gör at man kan inte tycka bra om den mannen.
Visa mig sedan var skrivit ner något annat lag i ES.
Tyvärr Boork ligger på minus hos mig.
Okej nu slutar jag här.
Ha det gott, snart semester !!!!!!!
Jag nådde mitt mål med att skapa debatt i "ämnet" Leif Boork.
Jag står för vad jag skrev tidigare om att han är väl inte min favorit direkt samt allat annat.
Jag ber om ursäkt för att jag använde ordet bomba, det var lite plumt kanske, som någon påpekade.
Åter till näringen.
Det var någon som skrev att Boork inte skrivit ner Timrå alltjämnt, men då vill jag att du visar mig var han skrivit något bra om Timrå.
Jag vill bara citera Rickard Fagerlund när han var gäst på C+.
" Elitserien behöver ett stockholmslag i toppen", men inte med ett ord han nämnde att Timrå gjort en berömvärd insats.
Boork var inte sen att hänga på, den karln har ingen egen åsikt utan han hänger på andra.
Detta gör at man kan inte tycka bra om den mannen.
Visa mig sedan var skrivit ner något annat lag i ES.
Tyvärr Boork ligger på minus hos mig.
Okej nu slutar jag här.
Ha det gott, snart semester !!!!!!!
Sv: Mailbomba Boork
gud: Okej då jag har fått höra om att jag kan skriva mastodont-inlägg här i GB:n. Men du kan ju i vartfall "skumma" igenom texten och läsa mellan raderna så förstår du nog säkert vad jag menar.
Åh nej jag älskar INTE Leif Boork då kan du inte ha läst mer än halvvägs in i texten min gosse =).
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Åh nej jag älskar INTE Leif Boork då kan du inte ha läst mer än halvvägs in i texten min gosse =).
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Mailbomba Boork
ernie eagle:
jag skrev i mitt tycke ett långt inlägg igår men du
är inte sann..man orkar inte läsa allt du skriver..;0)
jag tycker fortfarande att ALLT Boorken skriver
om TIMRÅ IK är skit....
skitsamma..du gillar Boorken och jag gör det inte..
så jag lägger ner debatten...
det är VI mot DOM
jag skrev i mitt tycke ett långt inlägg igår men du
är inte sann..man orkar inte läsa allt du skriver..;0)
jag tycker fortfarande att ALLT Boorken skriver
om TIMRÅ IK är skit....
skitsamma..du gillar Boorken och jag gör det inte..
så jag lägger ner debatten...
det är VI mot DOM
Sv: Mailbomba Boork
Wiggo: Visst det finns en hel del "sensationslystna" journalister runt om i vårt avlånga land som är beredd att trampa över lik efter "scoop" och schysta "löp" men långtifrån ALLA är skapta sådana. Sen är väl dom människor också. Även om det kan vara svårt att tro ibland. Men dom vill väl göra ett sånt bra jobb som möjligt för att blidka sina chefer och få upplagan att stiga för att på så vis få ta del av den provision som företaget ger till sina duktiga medarbetare och anställda. Vem gör inte sitt yttersta för att få löneförhöjningar och en chans att ansenligt stiga i grad hos ledningen på respektive företag. Alla vill väl ha en snittlön på 25-30.000kr även om nu långt ifrån alla tjänar så pass bra på sitt jobb. Det finns även underbetalda journalister. Men det är ju klart att journalister "vinklar" sina artiklar på sitt sätt. Naturligtvis ska man försöka återge det en person sagt i mångt och mycket men naturligtvis fyller man ut meningar med egna ord för att det skall se snyggt ut mellan varven, att ordagrant återge någonting är en utopi då du både ska anteckna och lyssna samtidigt på vad en person har att säga. Men givetvis får man inte sväva med osanningar vilket också tyvärr sker då och då. Och naturligtvis ska man ALLTID kritiskt granska ett innehåll. Men tills motsatsen är bevisad så får man ju tro på det som står i tidningen. Jag menar vem f-n vet om allt stämmer från det som återges från det krigshärjade balkan, USA och Irak? Vi vet inte en uns. Vi antar att det ligger till såsom Rapport, Aktuellt, Nyheterna TV4 m fl rapporterar. Man kan inte vara säker på någonting nuförtiden och egentligen kan man inte lita på en endaste människa om man ska ta det krasst. Men litar på folk gör vi ändå, älskar gör vi ändå trots att våra hjärtan krossas och vi ständigt blir lurade och bedragen mitt framför näsan. Det är mycket man inte borde men som man gör ändå i avsaknad av klokhet. För ett ögonblick drabbas vi alla någon gång av storhetsvansinne. För ett ögonblick någon gång tappar vi omdömet, för ett ögonblick någon gång tappar vi fotfästet och gör saker ingen människa i normala fall sett skulle drömma om.
Det finns många fel. Både bland journalistslusken och bland oss vanliga dödliga. Det bor en "kärring" inom oss ALLA. Vi vill ta del av nyhetsflödet, vi vill ta del av skvallret, vi vill ta del av "tugget", vi vill ta del av gemenskapen, vi vill ta del av rubrikerna. För vad vore världen av idag utan sådana som Lasse Anrell, Mats Wennerholm, Challe Berglund, Leif Boork, Täppas Fågelberg, L-G Jansson, Ralf Edström, Lasse Kinch, Peter Jihde, Peter Antoine, Patrick Ekwall, Uno Hedin, Lasse Granqvist m fl
En fasen så mycket tråkigare vardag. Allt skulle vara igenslammat och trist. Ingenting att diskutera runt fikabordet på jobbet, i lunchrummet, i denna community, runt köksbordet, i ishallarna runt om i vårt land, på fina middagar och bjudningar, på fester etc.
Nej just det. Då skulle det vara fantasilöst och grått. Vi skúlle tvingas hanka oss fram på på dåliga ordvitsar, och ordvitsar förresten. Vem är det som står för 95% av ordvitsarna och flosklerna - jo idrottens underbara värld!
Färgstarka profiler behövs som törs uttrycka sina icke politiskt korrekta åsikter. Jag håller inte alltid med. Nej långt ifrån. Men jag är breredd att slåss, jag är beredd att dö för att låta dessa herrar framföra sina synpunkter och åsikter.
Så hur mycket ni än HATAR Leif Boork (jag vill poängtera att jag inte gillar honom heller i många avseenden men man måste se varje krönika/skildring ur ett objektivt perspektiv) så måste ni medge att ni skulle sakna honom också om han försvann. Och kom nu inte dragandes med det gör vi inte alls. För att han är en Timråhatare. För innerst inne vill vi ha någon sorts substitut för att kunna slänga skit och skylla i från oss på. En slags "syndabock" för alla fruktansvärt hemska och nesliga nederlag vi råkat ut för under dom senaste säsongerna. Att själv kunna slå sig fri från ansvar är väl det bästa vi svenskar vet. En sten lättar från våra hjärtan. Inget vill ju bära eller känna skuld. Och finns det istället någon annan vi kan "lasta" problemen på så tar vi ju givetvis tillfället i akt och gör det.
Och ni måste ju erkänna att det är bra mycket bättre att det skrivs om Timrå i media än inget alls. Och då syftar jag i främsta hand på rikspressen. För i våra lokala blaskor Dagbladet och ST skrivs det om Timrå oavsett. Eftersom det har lokal förankring och ett nyhetsvärde hos folket i regionen. Var glad så länge det stöts och blöts i media om Timrås öden, både positivt och negativt. En dag kanske allting tystnar. Det var inte länge sen vi harvade på hockeyns bakgård och spelade en undanskymd roll och förde en tämligen anonym tillvaro som ett mittenlag i serien under Elitserien och inget skrevs om det rödvita laget i rikspressen. Inte förrän Peo Larsson kavlade upp ärmarna och tog sig an uppdraget som huvudtränaren för en skuta som läckte och tog in vatten. Så behåll taggarna inåt emellanåt också kära TIKare!
Allt som Boork skriver är inte skit! Försök förstå det!
Vi säger så.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Det finns många fel. Både bland journalistslusken och bland oss vanliga dödliga. Det bor en "kärring" inom oss ALLA. Vi vill ta del av nyhetsflödet, vi vill ta del av skvallret, vi vill ta del av "tugget", vi vill ta del av gemenskapen, vi vill ta del av rubrikerna. För vad vore världen av idag utan sådana som Lasse Anrell, Mats Wennerholm, Challe Berglund, Leif Boork, Täppas Fågelberg, L-G Jansson, Ralf Edström, Lasse Kinch, Peter Jihde, Peter Antoine, Patrick Ekwall, Uno Hedin, Lasse Granqvist m fl
En fasen så mycket tråkigare vardag. Allt skulle vara igenslammat och trist. Ingenting att diskutera runt fikabordet på jobbet, i lunchrummet, i denna community, runt köksbordet, i ishallarna runt om i vårt land, på fina middagar och bjudningar, på fester etc.
Nej just det. Då skulle det vara fantasilöst och grått. Vi skúlle tvingas hanka oss fram på på dåliga ordvitsar, och ordvitsar förresten. Vem är det som står för 95% av ordvitsarna och flosklerna - jo idrottens underbara värld!
Färgstarka profiler behövs som törs uttrycka sina icke politiskt korrekta åsikter. Jag håller inte alltid med. Nej långt ifrån. Men jag är breredd att slåss, jag är beredd att dö för att låta dessa herrar framföra sina synpunkter och åsikter.
Så hur mycket ni än HATAR Leif Boork (jag vill poängtera att jag inte gillar honom heller i många avseenden men man måste se varje krönika/skildring ur ett objektivt perspektiv) så måste ni medge att ni skulle sakna honom också om han försvann. Och kom nu inte dragandes med det gör vi inte alls. För att han är en Timråhatare. För innerst inne vill vi ha någon sorts substitut för att kunna slänga skit och skylla i från oss på. En slags "syndabock" för alla fruktansvärt hemska och nesliga nederlag vi råkat ut för under dom senaste säsongerna. Att själv kunna slå sig fri från ansvar är väl det bästa vi svenskar vet. En sten lättar från våra hjärtan. Inget vill ju bära eller känna skuld. Och finns det istället någon annan vi kan "lasta" problemen på så tar vi ju givetvis tillfället i akt och gör det.
Och ni måste ju erkänna att det är bra mycket bättre att det skrivs om Timrå i media än inget alls. Och då syftar jag i främsta hand på rikspressen. För i våra lokala blaskor Dagbladet och ST skrivs det om Timrå oavsett. Eftersom det har lokal förankring och ett nyhetsvärde hos folket i regionen. Var glad så länge det stöts och blöts i media om Timrås öden, både positivt och negativt. En dag kanske allting tystnar. Det var inte länge sen vi harvade på hockeyns bakgård och spelade en undanskymd roll och förde en tämligen anonym tillvaro som ett mittenlag i serien under Elitserien och inget skrevs om det rödvita laget i rikspressen. Inte förrän Peo Larsson kavlade upp ärmarna och tog sig an uppdraget som huvudtränaren för en skuta som läckte och tog in vatten. Så behåll taggarna inåt emellanåt också kära TIKare!
Allt som Boork skriver är inte skit! Försök förstå det!
Vi säger så.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Kapanen skadad
Bergius: Du är hjärtligt välkommen in i gemenskapen i vartfall. Postgironumret för Supporterklubben är 320281-9. Så det är "bara" att pynta 10 pix = 200kr (10 öl x 20kr) när du känner för det.
Vi ses på buss/arna i SM-slutspelet då!
TUTA Å KÖR - MOT SLUTSPEL VI GÅR!
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Vi ses på buss/arna i SM-slutspelet då!
TUTA Å KÖR - MOT SLUTSPEL VI GÅR!
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Inför HV-Timrå
Komplettering till mitt förra inlägg i denna tråd: Jag skrev " Vad gäller biljetter så ordnade jag biljetter till en del supportrar"... vad jag menade var "Vad gäller biljetter så ordnade jag biljetter till en del supportrar... FÖRRA GÅNGEN". Bara så att det framgår klart vad jag menade :-).
Sv: Mailbomba Boork
ernie eagle: Kära ernie eagle, kan upplysa dig om att att journalister är ett ricktigt fult släckte man kan tro att dom härstammar från hyenorna eller gamarna, dom har ju tyvärr den egenheten att dom skriver precis vad skit som helst, vad vet man egentligen vad som är sanning eller vad som är lögn i deras spalter? kan mycket väl tänka mig att i fallet Sjögren så måste han ha blivit fullständigt bombarderad av massmerdia efter det som hände och vad faan vet vi EGENTLIGEN vad han har sagt och inte sagt till tidningar, man ska inte alltid tro att det man läser är till 100% sant. Kan mycket väl tänka mig att man har rådgivare till hands när man ska grillas i media om vad man ska uttala eller inte uttala, är man inte samarbetsvillig och svarar snällt på medias frågor så får man väl sota för det kan jag tänka mig, vem vet om det är sant att "hockey är hockey" ´det kanske inte är det? det kanske är nåt annat? vad vet man EGENTLIGEN?
Sv: Kapanen skadad
ernie eagle: ok, nej inte på canal digital går den att se iaf, vet inte hur det är med com hem. Södertälje ska jag nog inte ner till. Är ju inte medlem i supporterklubben. Måste nog gå med snart. Hade ju tänkt resa lite i slutspelet iaf.
Sv: Inför HV-Timrå
Alla TIK-are ska känna sig välkomna till Kinnarps Arena den 30/1. Förra gången Timrå IK hälsade på i "Mattfabriken" kunde man urskilja något som skulle kunna kallas en Timråklack. Vi var väl ca 20 personer som stod tillsammans vilket torde vara det närmaste en klack man kommit i Kinnarps Arena tidigare.
För denna gång verkar det se ut som följer:
RedEagleJkp (dvs jag själv) kommer att infinna mig med två galanta damer från Nottingham.
gud har anmält att det kan bli uppemot 13 pers från TIK031 om det vill sig riktigt väl (misstänker att det är hans sons 12 lärjungar han tar med sig i så fall).
Ytterligare ett halvdussin medlemmar från TIK036 bör väl dyka upp.
Pettsson med flickvän borde möjligtvis också kunna dyka upp precis som förra gången.
Detsamma gäller nog Swen från Simrishamn.
Sedan hälsar vi de TIK-are som bilar ner de 65 milen från Sundsvall/Timråtrakten extra varmt välkomna (se upp för de hastighetskameror som finns mellan Vadstena och Ödeshög som gör den sträckan till en av de tråkigaste i Sverige troligtvis).
Som ni ser så kan det bli 25-30 personer denna gång. Det växer vilket är mycket uppskattat. Vad gäller biljetter så ordnade jag biljetter till en del supportrar. Verkade vara en besparing av förköpsavgift vilket i slutändan visade sig vara helt fel. Därför ser jag ingen mening med att ligga ute med pengar då ni själva kan fixa en egen biljett hos närmaste ATG-ombud eller liknande.
Några speciella aktiviteter innan matchen har vi inte inplanerade... men är det någon som har önskemål och förslag om sådant så kan ni höra av er till mig på 036-31 32 15 eller 070-335 10 47 så kan vi undersöka möjligheterna till detta. Själv har jag besök från England som säkert inte skulle ha något emot att träffas innan matchen och hälsa på alla och ta ett glas öl för den som känner för det.
Hjärtligt välkomna,
RedEagleJkp
För denna gång verkar det se ut som följer:
RedEagleJkp (dvs jag själv) kommer att infinna mig med två galanta damer från Nottingham.
gud har anmält att det kan bli uppemot 13 pers från TIK031 om det vill sig riktigt väl (misstänker att det är hans sons 12 lärjungar han tar med sig i så fall).
Ytterligare ett halvdussin medlemmar från TIK036 bör väl dyka upp.
Pettsson med flickvän borde möjligtvis också kunna dyka upp precis som förra gången.
Detsamma gäller nog Swen från Simrishamn.
Sedan hälsar vi de TIK-are som bilar ner de 65 milen från Sundsvall/Timråtrakten extra varmt välkomna (se upp för de hastighetskameror som finns mellan Vadstena och Ödeshög som gör den sträckan till en av de tråkigaste i Sverige troligtvis).
Som ni ser så kan det bli 25-30 personer denna gång. Det växer vilket är mycket uppskattat. Vad gäller biljetter så ordnade jag biljetter till en del supportrar. Verkade vara en besparing av förköpsavgift vilket i slutändan visade sig vara helt fel. Därför ser jag ingen mening med att ligga ute med pengar då ni själva kan fixa en egen biljett hos närmaste ATG-ombud eller liknande.
Några speciella aktiviteter innan matchen har vi inte inplanerade... men är det någon som har önskemål och förslag om sådant så kan ni höra av er till mig på 036-31 32 15 eller 070-335 10 47 så kan vi undersöka möjligheterna till detta. Själv har jag besök från England som säkert inte skulle ha något emot att träffas innan matchen och hälsa på alla och ta ett glas öl för den som känner för det.
Hjärtligt välkomna,
RedEagleJkp
Sv: Kapanen skadad
Bergius: Kanon då är vi överens på den punkten ;) Själv kommer jag inte närvara på plats i "Kempis" under morgondagen. Någon som vet om det går att köpa matchen ppw på Com Hem???
Däremot ska jag åka till Södertälje den 26:e och heja fram TIK till 3p. Ska du oxå åka dit Bergius?
Just nu är jag jäkligt förkyld och en "riktig snoris". Inte alls kul men det lär väl gå över snart får vi la hoppas.
Aja skrik utav bara h-e däruppe nu i "Nolaskogsarnas land".
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Däremot ska jag åka till Södertälje den 26:e och heja fram TIK till 3p. Ska du oxå åka dit Bergius?
Just nu är jag jäkligt förkyld och en "riktig snoris". Inte alls kul men det lär väl gå över snart får vi la hoppas.
Aja skrik utav bara h-e däruppe nu i "Nolaskogsarnas land".
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Kapanen skadad
Bergius: Han har haft känningar i ryggen på sistone och han vilar helt från MoDo-matchen. Detta får ses som ren säkerhetsåtgärd från Timråledningens sida då det kommer viktigare matcher framöver och att få Kapanen långtidsskadad nu vore katastrofalt. Jag är övertygad om att han är tillbaka mellan stolparna igen redan på torsdag mot Djurgården. Det är perkele i Kapanen och han är av rätta virket. Så vi behöver i oroa oss. Och det passar ju "Freddan"som handen i handsken att få ställas mot sitt forna lag där han avverkat 13 säsonger. För är det någon gång "Freddan" tänder till på alla cylindrar så är det just i matcherna mot MoDo. Han kommer vara heltaggad och laddad till tänderna. Han vill ju dessutom visa Kent-Anders att han är fullt duglig och kapabel "backup" till Kapanen utifall något oförutsedd händelse skulle inträffa. Så slappna av och gilla läget. Det kommer gå vägen - tro mej!
Tips: MoDo-TIK 2-4
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Tips: MoDo-TIK 2-4
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Kapanen skadad
Börje: Bättre med skaddor och fadäser nu än i slutspelet. Då ska man vara på topp. Men Kapanens tillstånd oroar en del. Hoppas Freddan kliver in och gör en kanonmatch mot sin forna klubb.
Det blir en tät tillställning.
Det blir en tät tillställning.
Sv: Mailbomba Boork
mike66: Fabulerar du inte en aning nu när du säger att Boorken sitter när han pissar? Säkra källor. Du måste ha tagit fel på person. Du menar väl ändå Torgny "Kärringen" Bendelin? Han sitter när han pissar han. Säkra källor.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Inför HV-Timrå
RedEagleJkg: Hur går det med förberedelserna inför HV-matchen?
Har du några biljetter undanlagda inför matchen?
Om inte kan du fixa ett par?
Hör av dig så att vi kan börja att planera inför matchen..
Har du några biljetter undanlagda inför matchen?
Om inte kan du fixa ett par?
Hör av dig så att vi kan börja att planera inför matchen..
Sv: Inför HV-Timrå
Jag: Det är jättekul att ni kommer.Fast det vore roligt om vi alla kunde stå på samma ställe..
Sv: Mailbomba Boork
Detta är CRAP!
Håller med Gud till fullolllll
Boorken är långt ifrån 100% o borde inte ens få skriva sportkrönikor. (tur han skriver för en tidning som är värd noll)
Tycker det är klart uppenbart att snubben hatar TIK.. lika tydligt som att 90% av oss TIKare hatar LHC.
Den dag Mr Boork säger öppen i nån krönika att han tycker TIK är bra ska jag skrinna ut på Timrå isstadion näck iklädd en Barernmössa körandes en helikopter med pesen i 150 knyck... and thats a promise.... till finalmatchen om ni så vill
Håller med Gud till fullolllll
Boorken är långt ifrån 100% o borde inte ens få skriva sportkrönikor. (tur han skriver för en tidning som är värd noll)
Tycker det är klart uppenbart att snubben hatar TIK.. lika tydligt som att 90% av oss TIKare hatar LHC.
Den dag Mr Boork säger öppen i nån krönika att han tycker TIK är bra ska jag skrinna ut på Timrå isstadion näck iklädd en Barernmössa körandes en helikopter med pesen i 150 knyck... and thats a promise.... till finalmatchen om ni så vill
Sv: Mailbomba Boork
mike66:
Jaha, bortåt Kovland nånstans? Uran heter det väl? Se upp för det -det är giftigt.
Håller med dig, ska bli härligt med Brynäs - Timrå i final. Lälngtar redan.
Jaha, bortåt Kovland nånstans? Uran heter det väl? Se upp för det -det är giftigt.
Håller med dig, ska bli härligt med Brynäs - Timrå i final. Lälngtar redan.
Sv: Mailbomba Boork
ernie eagle: Då är vi iallafall 3 plus Frisco från MoDo. (4)
Tål folk inte att man kan ha olika syn på saker, kan dom stuttsa åt h...e Men som sagt , det är väldigt gott om förutfattade meningar här.
Tål folk inte att man kan ha olika syn på saker, kan dom stuttsa åt h...e Men som sagt , det är väldigt gott om förutfattade meningar här.
Sv: Mailbomba Boork
westerlind: Eftersom du såg bussan överallt så var jag helt övertygad om att du irrat bort dig helt geografiskt. Nolby? Nää, Irak gränsar till Iran.
Apropå MoDoiter så vet jag att det finns en del som kanske ska gå ner till Timrå för att beskåda den kommande SM-finalen mellan Timrå - Brynäs. Otur bara för Brynäs att få spöklaget Timrå i finalen.
Apropå MoDoiter så vet jag att det finns en del som kanske ska gå ner till Timrå för att beskåda den kommande SM-finalen mellan Timrå - Brynäs. Otur bara för Brynäs att få spöklaget Timrå i finalen.
Sv: Mailbomba Boork
westerlind: En Brynäsare ringde till en annan" Kan du komma..jag får inte ihop pusslet" "Vad föreställer pusslet då?" "-Det är ett Brynäspussel, det är en tiger på bilden på framsidan"
Brynäsaren har inget annat att göra så han resonerar som så "OK -Ja. Jag kommer." Hos kompisen möter han en uppriven och irriterad kamrat. "Jag får inte ihop en enda del, ingen av bitarna passar.." Kompisen tittar på bitarna som ligger spridda på matbordet, sedan tar han upp kartongen och tittar noga på bilden..
"OK, för det första lugna ner dig..
För det andra,nu tar vi och stoppar tillbaka alla Kelloggs Frosties i paketet igen."
Brynäsaren har inget annat att göra så han resonerar som så "OK -Ja. Jag kommer." Hos kompisen möter han en uppriven och irriterad kamrat. "Jag får inte ihop en enda del, ingen av bitarna passar.." Kompisen tittar på bitarna som ligger spridda på matbordet, sedan tar han upp kartongen och tittar noga på bilden..
"OK, för det första lugna ner dig..
För det andra,nu tar vi och stoppar tillbaka alla Kelloggs Frosties i paketet igen."
« Föregående · 194088 · Nästa »